BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e30] Zielok
Autor Wiadomość
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-03, 09:46   [e30] Zielok

Auto jest kontynuacja projektu kolegi Muchy, od którego je odkupiłem.
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=25742


Zmian wprowadzonych dotychczas jest niewiele. Zmiana wyglądu tyłu auta:



W chwili obecnej auto stoi jeszcze na zimowych oponach z 14-calowymi felgami BMW. Borbety z letnimi oponami są oddane do polerowania.

Mucha odwalił kawał dobrej roboty, nie oszukam jeśli powiem, że jest to jedno z najszybszych isów w kraju. Jednak razem z Bachem postanowiliśmy iść o krok dalej



Postanowiliśmy silnik zaopatrzyć w turbinę od 325tds. Sterować całym układem bedzie Ecumaster III


Po kilku tygodniach zbierania gratów praktycznie wszystko mamy już gotowe i po świętach auto wjeżdża do garażu.
Największym problemem jak dotychczas było wyspawanie kolektora, od ułożenia którego zależy położenie turbiny. Będzie ona zainstalowana na wysokości głowicy, ale ostatnia rura kolektora będzie dospawana po świętach.
Ostatnio zmieniony przez zielok88 2010-04-03, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
charin 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 05 Kwi 2009
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-04-03, 17:45   

Mi chyba jednak bardziej się podobały poprzednie lampy - ale auto ma cieszyć Ciebie...
Odnośnie turbiny - czy to na pewno dobry pomysł, żeby wciskać tam od 325tds?
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-04-03, 22:17   

ale brzydkie lampy - wies tanczy i spiewa :D
 
 
 
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-04, 00:17   

sarna1 takimi tekstami to Ty pokazujesz swój "wiejski" poziom. Każdy ma prawo do swoich gustów i opinii jednak trzeba znać granicę dzielącą opiniowanie od poniżania.

Są gusta i guściki. W rzeczywistości te lampy wyglądają o wiele ciekawiej niż na zdjęciu. Jeśli chodzi o turbinkę ma to być zestaw do jazdy codziennej, a parametry i komentarze na wielu forach wskazują, iż tak właśnie będzie- rozsądne spalanie przy spokojnej jeździe i ciekawe przyspieszenie na wysokich obrotach.
Ostatnio zmieniony przez zielok88 2010-04-04, 00:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
choody 


Dołączył: 19 Wrz 2009
Skąd: MMZ / offenbach
Wysłany: 2010-04-05, 04:52   

Heh - turbawka mała - ani to ekonomiczne ani mocne w wysokich obrotach, lepszy wybór to kkk k04 ewentualnie k03 :) Kolektor jeśli nie ma przetopów do środka ładnie pospawany.

Oprócz DETa, jakie wtryski, pompa, Icek, reszta wydechu?? Sprzęgło, itd itp. Jakie zakładane doładowanie, ile odprężacie silnik i w jaki sposób, jakie świece montujecie, jaki regulator paliwa, przepływkę zostawiacie czy konwersja na map??

Więcej szczegółów panowie.


EDIT: Dla zobrazowania dlaczego za mała - Twoja turbawka to zapewne model td04-11g-4. W pewnym Volvo o pojemności dwóch litrów zainstalowano td04-13c, czyli większą o dwa rozmiary. Silnik zrobił 220 koni, peak momentu przypadał na 3-4k obr. Więc ewidentnie góry brakowało, przy 2k obr był 1bar doładowania. Więc wyobraź sobie co się będzie działo u Ciebie, z mniejszą turbawką. Od 3k obr ta turbawka będzie "umierać" i może się okazać że zyskasz 20 - 30 koni. Do tego spalanie w normalnej jeździe skoczy dwa razy bo przy 2tysiącach obr będziesz miał full boost. a więc będziesz non stop jeździł w polu doładowania.
_________________
e-30/ e36 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
Ostatnio zmieniony przez choody 2010-04-05, 05:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-05, 12:10   

Turbina z wyczytanych informacji ma zaczynać dmuchać od około 2-2,5k obr/min. Doładowanie około 0,4-0,5 bara. IC od 325tds (dostałem go w zasadzie gratis do turbiny). Jeśli chodzi o przepływkę to najpierw spróbujemy ją zostawić, jeśli będzie sprawiała problemy to wstawimy map sensor. Wydech zostaje taki jaki był z kwasówki 55mm srednica zewnetrzna, ścianka 1.5mm. Wtryski zostają seryjne, IS ma najwydajniejsze ( w razie braków bedziemy dokładać więcej).
Ogółem plan to niskobudżetowe soft turbo.
 
 
 
juniorszogun 



Dołączył: 03 Sie 2006
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2010-04-05, 14:27   

Witam dziwi mnie dlaczego na kielichu jest czerwony lakier pod maska jak Mucha mniał wszystko pod kolor auta :wink:
_________________
gleba przód-80mm tył -60mm mi tam starczy ;)
 
 
 
woytek13 



Dołączył: 25 Gru 2006
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 2010-04-05, 15:19   

Cytat:
czyli większą o dwa rozmiary


wtf :shock:

Turbo jest za małe. Doładowanie na 5-tym biegu będziesz miał chłopie już od 1500-1800 ( 0,4-0,5bar wstanie bardzo sprawnie). Spokojnie da radę utrzymać to doładowanie do końca obrotów ale szkoda silnika na takie katowanie. Wrzuć coś z benzynowego silnika 1.8-2.0turbo. Nie będę rzucał oznaczeniami bo szukasz używanej, to na allegro łatwiej ci będzie znaleźć w ten sposób.

Cytat:
Do tego spalanie w normalnej jeździe skoczy dwa razy bo przy 2tysiącach obr będziesz miał full boost.


:cenzura: tam, pełne doładowanie wymaga WOT! Przy lekko uchlanej przepustnicy nie będzie ono ciągle przyjmowało swojej max, wartości czyli spalanie nie podniesie się te 1.756razy!

Kolektor wygląda niegłupio i przypomina mi moje rzeźnicze dzieło. Bydzie dobry

Unikaj jednak stwierdzenia niskobudżetowe a tylko wtedy ten projekt będzie tani w wykonaniu. Inaczej popełnisz poro błędów ucinając koszty w nieodpowiednich miejscach.

Do zestawu dorzuć odprężenie (kanapka pod głowicę). Będzie bezpieczniej i efektywniej. Oszczędzisz przy okazji na remoncie wysadzonego silnika :P

Przepływka BĘDZIE sprawiała kłopot. Konwersja na MAP to tylko detal w porównaniu z resztą zabawy więc warto od razu sobie ułatwić robotę.

Seryjne wtryski nie dadzą rady na niewiele więcej. Jak chcesz tanio to dorzuć 2 dodatkowe seryjne w dolot i napędź je ecumasterem. Albo od razu 4 wydajniejsze. Auto lata na LPG? Bo tak widziałem w poprzednim temacie. Jeżeli tak to unikaj tej turbiny z diesla i wystrój sobie gaz tak żeby do pojawienia się doładowania latać tylko na LPG a powyżej pewnych obrotów PG i OGIEŃ!

Na soft'a seryjna pompa powinna dać radę. Ale tu nie dam głowy :roll:

Ogólnie zapraszam na http://turbobmw.pl Już tam cię nauczą jak dopieścić ten projekcik :]
_________________
Potrzebujesz fajnych zdjęć? Chcesz sprzedać auto na allegro i potrzebujesz fajnej aukcji? Wesele? Chrzest? Albo sesja ukochanej teściowej? Chętnie pomogę! Nie boje się żadnego pomysłu! http://wojciechkulbaka.ownlog.com
 
 
 
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-05, 16:32   

juniorszogun, na kielichu jest czerwony lakier, ponieważ aktualnie w garażu stoi czerwona e30 Bacha z świeżo włożonym is-em (jeszcze nie jeżdząca). Chce jak najbardziej opóźnić unieruchomienie mojego auta, dlatego wszelkie rzeźby dokonywane są na niej.
woytek13, jeśli chodzi o map sensor to mam upatrzony MPX4250AP, nie mam jednak pewności, że da on radę.
Jeśli chodzi o turbinę to nie ukrywam, że opierałem się głównie na doświadczeniach z tego tematu: http://www.turbobmw.pl/vi...p?f=3&t=40&p=93 i Twoim opisie.
W sprawie odprężenia silnika planuje początkowo uruchomić bez zmian, ale może powinno sie to jeszcze raz przemyśleć? :roll:
Nie mam pewności też jak zmieni się żywotność silnika. Jedyne informacje jakie udało mi się znaleźć mówią o spadku żywotności przy mocniejszych doładowaniach.

Wszelkie informacje i pomysły mile widziane :wink:
Ostatnio zmieniony przez zielok88 2010-04-05, 16:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
woytek13 



Dołączył: 25 Gru 2006
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 2010-04-05, 17:16   

Żywotność silnika spada przy KAŻDEJ modyfikacji. Dosłownie każdej. Jedynie modyfikacje typu 'GT' (tak to chyba starcy nazywali) czyli poprawianie niedoskonałości fabryki może dać jakiś profit bez szkody dla silnika.

Bez odprężania wiadomo, że można ale wiesz 0,4bar to będzie max a jak poczujesz frajdę to będziesz chciał więcej i więcej :twisted: Znam to :tak: A tak to od razu będziesz miał margines na dalsze modyfikacje bez konieczności zdejmowania głowy. M42 ma dość wysoki CR i pomimo tego, że pisał do mnie ktoś kto odpalił na seryjnych gratach Is+turbo to ja bym wolał się ubezpieczyć.

Napisz czy nadal latasz na gazie?
_________________
Potrzebujesz fajnych zdjęć? Chcesz sprzedać auto na allegro i potrzebujesz fajnej aukcji? Wesele? Chrzest? Albo sesja ukochanej teściowej? Chętnie pomogę! Nie boje się żadnego pomysłu! http://wojciechkulbaka.ownlog.com
 
 
 
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-05, 17:49   

Latam dalej na tej sekwencji i mam dwie opcje jeśli chodzi o jej użycie przy turbo:
1. Przy dmuchaniu turbiny przełączanie na benzynę
2. Przy spokojnej jeździe gaz, a przy szerokim uchyleniu przepustnicy przełączenie na benzynę.
Mamy podpinkę pod STAG-a więc będziemy się bawić. Wszystko wyjdzie w praniu, o czym będę na bieżąco informował.
 
 
 
juniorszogun 



Dołączył: 03 Sie 2006
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2010-04-05, 21:44   

Aha czaje już ;) pytam bo znam te auto troche i wiem co i jak sie z nim działo ja k mnial je kolega Mucha ;) i nie przypominam sobie żeby pod maską było u niego czerwono :mg: ogólnie trumniak był dbany jedyne co mu potrzeba było to odswierzyć lakier ;)
_________________
gleba przód-80mm tył -60mm mi tam starczy ;)
 
 
 
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-08, 16:08   

Kolektor dokończony, ecumaster juz podpięty do auta, zegary w drodze.
Najprawdopodobniej w poniedziałek auto wjedzie do garażu i zaczniemy działać.

Powstał jednak spory problem ze sprężarką. Przy moim ustawieniu jest ona "do góry nogami" względem serii, spływ oleju będzie u góry, a wejście na dole. Powstaje pytanie: Czy jest możliwość rozłożenia tej turbiny tak, aby część z przewodami olejowymi obrócić o 180stopni? Lub druga możliwość: czy spływ oleju może być wejściem, a wejście spływem?

juniorszogun, auto miało dostać lakier na wiosnę, jednak mój nowy pomysł przesunął malowanie na dalszą przyszłość, może na jesieni.

Jutro postaram się zrobić zdjęcie gotowego kolektora.
 
 
 
choody 


Dołączył: 19 Wrz 2009
Skąd: MMZ / offenbach
Wysłany: 2010-04-09, 00:05   

Muszle turbiny i kompresora można odkręcić i obrócić, więc masz problem rozwiązany.

Nie można odpływu robić od góry, albo spływ robić dopływem.

Woytek - ok utrzyma te 0.5 bara do końca obrotów, ale ile powietrza przy tym ciśnieniu jest w stanie doprowadzić ta sprężarka?? Raczej nie wiele, a co za tym idzie nie wielka będzie moc.

Ale co by nie było chłopaki zobaczą z czym to się je i po jakimś czasie wpadnie pod maskę coś odpowiedniejszego. Gratuluję jeszcze raz takiego projektu za TYM forum, wszak to pionierstwo chyba tutaj.
_________________
e-30/ e36 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
 
 
 
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-09, 09:06   

choody napisał/a:
Muszle turbiny i kompresora można odkręcić i obrócić, więc masz problem rozwiązany.


Muszle owszem, ale ja muszę przekręcić część z wirnikiem, w muszli nie ma wejść olejowych. Postaram się zrobić dziś dokładne foty i przedstawić na czym polega problem.
Ostatnio zmieniony przez zielok88 2010-04-09, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
choody 


Dołączył: 19 Wrz 2009
Skąd: MMZ / offenbach
Wysłany: 2010-04-10, 23:36   

Możesz ją odkręcić - i kompresor także, muszlę z wirnikiem, masz przykręconą do części olejowej za pomocą takiej opaski - widoczne na pierwszym zdjęciu. Od prawej masz muszlę turbiny za nią masz opaskę mocującą do obudowy łożyska, obudowa łożyska, i kompresor.

Ale pokaż lepsze foty to coś więcej da się napisać.
_________________
e-30/ e36 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
 
 
 
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-20, 21:08   

Po przemyśleniu kwestii turbiny i udanym poprzekręcaniu jej części według planu postanowiłem odpalić auto na tej którą posiadam, ewentualnie później ją zmienić, jeśli okaże się zła.
Turbinka już zainstalowana na aucie, pocięty też przedni pas pod IC. Niestety okazało się, że trochę za dużo nam się ucięło. :evil: Pozostaje zainstalowanie IC i orurowanie całego dolotu i wysterowanie.






Zdjęcia robione telefonem, więc nie są najlepszej jakości.

Pytanie. W obudowę filtra oleju wkręcona jest śruba o identycznym kwincie, jak po drugiej stronie ma czujnik ciśnienia oleju. Czy za tą śrubą znajduje się spływ czy może zasilanie olejem? Interesująca mnie śrubka zaznaczona czerwonym kółkiem.

Ostatnio zmieniony przez zielok88 2010-04-20, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
choody 


Dołączył: 19 Wrz 2009
Skąd: MMZ / offenbach
Wysłany: 2010-04-21, 00:04   

Tutaj będzie zasilenie olejem. Ale nie wiem czy tutaj jest olej przefiltrowany czy jeszcze nie. Weź wkręć trójnik w miejsce czujnika ciśnienia oleju, a spływ zrób w pokrywie łańcucha rozrządu. Dlaczego w pokrywie łańcucha ?? bo spływ musi być powyżej lustra oleju i poniżej turbosprężarki, więc jest to najlepsze wg mnie miejsce.

No turbinka jest mikro :) ale do nauki może być, następna będzie lepsza :)

Pozdro i tak trzymaj :)
_________________
e-30/ e36 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
 
 
 
zielok88 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-04-24, 19:45   

choody, dzięki za radę, trochę mieszania było z tym doprowadzeniem, ale udało się. Wpiąłem się w wejście na czujnik oleju, a czujnik jest bliżej turbiny (koło filtra nie zmieściło się. Jeśli chodzi o spływ również pokierowałem się Twoją sugestią i jest w pokrywie rozrządu.

Przy okazji pomalowałem pokrywę zaworów na czarno i mialem zamiar wypolerować paski. Okazało się jednak, że farba kiszkowata, a paski są zbyt styrane i ich dokładne wypolerowanie zajęło by dużo czasu. Doprowadziłem to do "jako takiego" wyglądu i założylem na auto, kiedyś zrobię do dokładnie.

Jutro planuję pospawać wydech do końca, dzisiaj dokonałem wszelkich przymiarek- mam nadzieję, że kumpel wpadnie na :beer: i pospawa.

Na poniedziałek pozostanie złożenie dolotu. Planuję rurki PCV, ale chętnie posłucham innych pomysłów. Wiadomo, nie będzie pięknie wyglądało pod maską, ale muszę wreszcie odpalić auto. Pozostanie najciekawsza część całej operacji- wysterowanie.
Mam nadzieję, że uda mi się zawitać na majówkę za tydzień.

Zdjęcia robione telefonem, na zakończenie dzisiejszych prac.









[ Dodano: 2010-05-06, 10:14 ]
Udało mi się dorwać rury gumowe od tdsa i wraz z 40cm rurką metalową stworzyło one dolot. Zakupilem jednak blow offa, bo westgate chyba w ogole nie działa.

Niestety skrecić go mogę jedynie na 0.6 bara wiec pod głowicę po weekendzie trafia nowa uszczelka. I tu pojawia się prośba do forumowiczów. Nie mam prawdę mówiąc pojęcia jak wyliczyć grubość uszczelki do IS-a. Czy byłby ktoś tak miły i pomógł w tym aspekcie?

Noi pozostaje ostatnia sprawa, mianowicie sterowanie. Widać poprawę w przyspieszeniu, ale to jeszcze nie to. Mam podłączonego ecumastera, ale nigdy się tym nie bawiłem. Próbowałem zmienić mapy, aby więcej paliwka było dostarczane, ale bez zmian. Auto przyspiesza tylko jak ma przepustnicę otwartą na ok 1/4- 1/5. Przy większej ilości powietrza dławi się.. Wtryski założone od m30b35 tak więc wydaje mi się ze powinny starczyć. Czy posiada ktoś może dostęp do map od uturbionych m42, bądź potrafiłby wysterować? (oczywiście nie za darmo :) ) Dodam, że ecumaster III ma swoją hamownie drogową więc wydaje mi się, że da rade to zrobić na drodze..

[ Dodano: 2010-05-08, 14:25 ]
Dzisiejsza sesja, auto wymaga jeszcze strojenia, ale już wyjechało na miasto:









Ostatnio zmieniony przez zielok88 2010-05-06, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12