Wysłany: 2010-05-19, 10:49 bmw benzyna turbo jakie silniki były
witam
wiem ze był silnik m106 na bazie m30b35 a czy był jakiś silnik z okolic 77 raku 2,0 turbo znajomy złomiarz mówi ze ma takie FABRYCZNE dzieło i ze wyją ten silnik z starej piątki proszę o jakieś dane albo opis ile mocy i w ogóle można by stworzyć temat o bmw turbo fabrycznych
Ostatnio zmieniony przez ra_cek 2010-05-19, 10:49, w całości zmieniany 1 raz
"model 2002 turbo – o mocy 170 KM (125kW)
Ten pierwszy pojazd z turbodoładowaniem powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie działu sportu. Produkcje modelu 02 zakończona w roku 1975. Jego następcą został model oznaczony symbolem E21, czyli popularna seria 3."
za wikipedią
nie było w piątce turbo, najbliższy silnik turbo to motor z e23 745, ale to nie 2.0
_________________ Weteran
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 2010-05-19, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-05-19, 12:54
Z tym wyciągnieciem tego silnika m10b20turbo z piątki to pofantazjował złomiarz bo seryjnie siedziały tylko w 2002turbo od lipca 1973 do lutego 1975 niektóre żródła podają do lipca 1975 wyprodukowano jedynie 1672szt a i znalezienie gdzieś takiego silnika kompletnego nie zniszczononego nadającego się do odbudowy w "stodółce" graniczy z cudem i jest z pogranicza fantazy.
był to pierwszy seryjnie montowany silnik turbo w ogóle w samochodach moc 179km 240Nm 0-100 ok.7,5s prędkość max 210. w latach 70 był piekilny dzisiaj te wartości uznać można za przeciętne.
Jednak z tego silniczka wydłubywano nawet 1500KM jak znajde to wkleję.
inne silniki bmw turbo to
M88/2: L6 DOHC 24V 3.5 Bi-Turbo (wyścigowe M1 grupy 5: 900 KM)
M102: L6 SOHC 12V 3.2 Turbo (E23 745i)
M106: L6 SOHC 12V 3.4 Turbo (E23 745i)
N14: L4 DOHC 16V 1.6 Wtrysk bezpośredni + Turbo (R56 MINI COOPER S, Peugeot 207 RC)
N54: L6 DOHC 24V 3.0 Wtrysk bezpośredni + Bi-Turbo (E60, E87, E90)
N64: V8 DOHC 32V 4.0 Wtrysk bezpośredni + Bi-Turbo (E71)
W11: L4 SOHC 16V 1.6 + sprężarka mechaniczna (R52 MINI COOPER S, JCW, GP)
pozatym uturbione silniki bmw występowały u takich tunerów jak:
Alpina kultowe juz dzisiaj b10bi-turbo bazą był m30b35 z dwoma turbinami Garrett typ T25 0,8bar dające moc 360KM przy 6000obr/min i 520Nm przy 4000 obr/min
a i oczywiscie jak mogłem zapomnieć B7 i B7S
B7 Turbo E12 528i B7 221 kW (300 PS; 296 bhp) 6000 221 kW (300 KM, 296 KM) 6000 462 Nm 3000 462 Nm (341 ft-lb) 3000 1978–1982 1978-1982
B7 S Turbo B7 Turbo S E12 528i B7S 243 kW (330 PS; 326 bhp) 5800 243 kW (330 KM, 326 KM) 5800 500 Nm 3000 500 Nm (370 ft-lb) 3000 1981–1982 1981-1982
stosowane też były w e24 i e28
Jakby jakimś cudem taki uturbioby silnik siedział w piątce to może jaks alpina się ocalała
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2010-05-19, 13:14, w całości zmieniany 2 razy
Widze kolega z Lublina...ten zlomiarz to pewnie z okolic Abramowic jesli mowimy o tym samym silniku...Kiedys tez zainteresowalem sie nim a to dokladnie 6 cylindrow i 2litry o ile dobrze pamietam...Tyle ze nigdzie nie slyszalem i nie wyczytalem o tym motorze wiec albo to robota do ktorej BMW sie nie przyznaje albo nie wiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach