Wysłany: 2010-06-23, 00:13 [e32] silnik M-30 nierówna praca
Witam wszystkich
Mam problem z nierówną pracą silnika , nie jest to tak mocne że trzęsie budą ale da się wyczuć.
Wydaje mi się że silnik ma prawdziwy deklarowany przebieg około 223000km , przy wkręceniu na około 1800-2000 obrotów słychać świst zasysanego powietrza (tak jak w nowych silnikach). Nie łapie lewego powietrza.
Założyłem nową kopułkę i palec BOSCH , nową oryginalną przepływkę oraz nowe kable i świece NGK , sondę lambda. Auto posiada instalację LPG IV generacji STAG300. Czuć i słychać jak silnik nierówno pracuje zarówno na gazie jak i benzynie (identycznie na obydwu paliwach).
Bardzo proszę o pomoc ponieważ pomysły mi się już wyczerpały do tego stopnia że nawet w przepływkę zainwestowałem prawie 1,5k .
Dodam że silnik ma elektroniczną przepustnicę oraz ASC. ASC wyłącza się od około 40km/h i w tym momencie czuć tak jakbym zdjął nogę z gazu na sekundę (nawet jak mam gaz wciśnięty do oporu). Kontrolka ASC przy teście pokazuje 9 mignięć co podobno oznacza usterkę tylnego prawego koła lub błąd w sterowaniu przepustnicą? Po wyłączeniu ASC , nadal działa ABS. Po wymianie czujnika ABS (używany) oraz komputera ASC problem jest nadal.
CarSoft 6.5 nie wykrył usterek. W programie diagnostycznym do STAG300 widać że przebieg sondy lambda delikatnie krzaczy - nie jest taki równy książkowy
BARDZO WAS PROSZĘ O POMOC
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-06-23, 21:32, w całości zmieniany 6 razy
Masz podpięcie w domu do staga, czy specjalnie do gazowników musisz lecieć ?
Jeśli masz to zobacz czy w zakładce mapa , poniżej wykresu jest zablokowana mapa, bo coś tak podejrzewam że to złe ustawienie lpg a stag potrafi rozsypać mapę beni
Jeśli nie będzie zaznaczona to mogę Ci opisać jak się robi staga na kose
Co do asc i abs to wiele nie nawojuje. A jeśli chodzi o sonde to książkowe przebiegi są ale w autach do 60tyś i to też nie wszystkich
Jak możesz to porub foty z programów , ile będe mógł to pomoge
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
...zobacz czy w zakładce mapa , poniżej wykresu jest zablokowana mapa, bo coś tak podejrzewam że to złe ustawienie lpg a stag potrafi rozsypać mapę beni
...
no niestety miałem tą opcję odznaczoną. Mam własny interfejs do STAGA. Najbardziej mi zależy na naprawie ASC które jeszcze rok temu działało i pewnego dnia po prostu przestało . A jak można dokładnie sprawdzić czujniki ABS czy są sprawne ? Podczas jazdy na wszystkich kołach powinny być takie same wartości?/napięcia???/ i jakie to powinny być wartości?
jak miałeś odznaczoną to masz mape rozjechana i gazu i beni -
Cytat:
nierówno pracuje zarówno na gazie jak i benzynie (identycznie na obydwu paliwach).
Naprawa:
- auto pracuje na PB , w mapie ODZnaczasz blokadę
- klikasz kasuj mapę PB, kasuj LPG
- teraz zamykasz program i jedziesz na PB (NIE WŁĄCZAJ LPG) na wycieczkę 30Km trybem mieszanym, szybko, wolno, korek, wyprzedzanie itp (im więcej km zrobisz tym lepiej)
-po powrocie odpalasz program wchodzisz w mapę, klikasz ZABLOKUJ mapę (i nigdy już go nie odblokowuj!! jeśli to zrobisz całą jazdę o pupę rozbić) i przełączasz na LPG i zamykasz program
-jedziesz znów na wycieczkę (jak w przed ostatnim punkcie) tyle że na LPG
-po powrocie w programie/mapa widzisz 2 wykresy, teraz operując tymi "kropkami" czerwonymi czy pomarańczowymi, działasz tak żeby wykres lpg pokrył się z PB
Teraz na PB silnik powinien elegancko pracować a na LPG jeśli elektro-zaworki masz nie wyklepane, to chodzi jak złoto
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Niestety na benzynie nawet po resecie kompa benzyny , kuleje trochę na zimnym silniku, jak się zagrzeje to jest lepiej , aczkolwiek jest wyczuwalna trochę nierówna praca (kultura pracy ciepłego silnika na LPG i Pb Identyczna)
Jak już pisałem nowe są: przepływomierz oryginał , sonda lambda, świece NGK, kable NGK, kopułka i palec BOSCH.
Kompresja na poziomie 9,5
Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Gru 2006 Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2010-07-06, 06:13
Jeszcze została ci do sprawdzenia cewka. Ja miałem tą małą obudowaną plastikiem i zmieniłem na zwykłą z m20 bo miałem problemy z nierówna pracą silnika i trudnym odpalaniem. Sprawdź też wężyki podciśnienia i luzy zaworowe. nOKo007, Zobacz spróbuj podmień.
_________________ Było E30 320i 83r Lapisblau Było E34 520i m30b30 90r Silver Jest E34 525i m52b25TU 90r Diamant schwarz metallic
cewka wymieniona na inną używaną - praca identyczna.
Jeśli chodzi o wałek rozrządu to wygląda bardzo ładnie , nie widać żeby był wyjechany na krzywkach - ogólnie na krzywce nie jest wyczuwalne "spiętrzenie" poprzeczne
Myślę że temat nierównej pracy jest bliski rozwiązaniu. Temat był naprawdę dziwny ponieważ po wymianie wszystkich elementów nastąpiła ogromna poprawa, jednak jeszcze delikatnie coś kulał. Niestety świece wymieniał mechanik , i mierzył kompresję. Przypomniałem sobie że miał problem z pomiarem na 3 cylindrze ponieważ dobrze nie umiał wkręcić wężyka. Minął już jakiś czas , około 2 mies. Wczoraj jadę sobie spokojnie , około 1500obr/min , i nagle strzał i głośne "pierdzenie". Myślę sobie " pewnie dziura w wydechu" , no ale dla pewności zatrzymuję się , otwieram maskę i co widzę? - trzecia świeca wisi sobie na kablu , zaklepana elektroda. Po wkręceniu/wsadzeniu świecy okazało się że gniazdo jest lekko rozklepane , tzn świeca ma luz pionowy (nie trzyma odpowiedniego kąta nachylenia). Widocznie mechaniol wkręcił świece pod złym kątem no i teraz lipa wkleiłem na razie świecę klejem do spawania na zimno (i jest ok ) i czekam na wolny termin u mechanika który regeneruje wkładkami heli coil
Ostatnio zmieniony przez nOKo007 2010-07-09, 10:25, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach