Wysłany: 2010-07-04, 09:17 problem ze wskaźnikiem temperatury
Witam,robiłem swap w e36 z silnika 1.8is m42 na m50b20vanos z e34(anglik), borykam się z problemem czujnika temperatury tzn, po przekręceniu kluczyka wskazówka od razu idzie do pionu i jak silnik się zagrzewa to wskazówka się podnosi aż do czerwonego pola zapala się czerwona kontrolka i po chwili gaśnie a wskazówka jest na maxa.
Nie wiem jak to mam rozwiązać,wymieniłem czujnik temperatury i nic,jak odepnę wtyczkę od pierwszego czujnik to wskazówka nie opada a jak odłączę wtyczkę od drugie czujnika to wskazówka leci w dół.
Pierwszy czujnik ma dwa piny a drugi jeden pin.
Czy mógłbym prosić o jakieś rady w czym może być problem? czy trzeba coś przepiąć w instalacji?
Za wszelkie rady będę wdzięczny.
a probowales podmienic ten drugi czujnik na ten ze starego silnika??
Jeśli dobrze pamiętam, to stary motor był na boschu czyli czujniki są z boscha a ja teraz posiadam siemens. Ale to sobie jeszcze raz sprawdzę. Bo w starym is czujniki były na jeden przewód a w m50b20 pierwszy ma dwa przewody a drugi jeden.
wsadz czujniki ze swojego starego silnika te na ktorych bylo ok i bedzie dobrze(tak mniemam)
[ Dodano: 2010-07-12, 00:46 ]
bardziej mam na mysli ten drugi czujnik bo jeden daje sygnal do komputera jego nie ruszaj zmien ten drugi
Jeśli odłączę czujnik pierwszy nr 15 to ze wskaźnikiem nic się nie dzieje a jak odłącze czujnik drugi nr 13 to wskaźnik opada.
Jeszcze sprawdziłem na realoem silniki m50b20 w e34 i e36 i e36 1.8is m42, i czujniki są różne np:
z e36 320i, czujnik nr 15 ma nr 13621730034 a czujnik nr 13(2-POL) ma nr 12621747281
z e36 318is m42, czujnik nr 8 ma nr 13621709966 a czujnik nr 6( 2-POL) ma nr 12621747281
z e34 520i m50b20, czujnik nr 15 ma nr 13621730034 a czujnik nr 13(1-POL) ma nr 12621710512
Teraz widać po nr że czujnik z e36 320i nr 13 jest taki sam jak w m42 czujnik nr 6. Tylko że ja mam silnik z e34 i czujnik nr 13 już ma inny numer.
Spróbuje przełożyć czujniki i zobaczę co będzie.
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-13, 09:40
przełóż na ten z isa i bedzie dobrze
[ Dodano: 2010-07-13, 10:45 ]
masz silnik z e34 z czujnikiem jedno pinowym a w e36 musisz miec czujnik dwu pinowy wiec wsadzaj swoj stary z is'a, na przyszłosc nie musisz robić fotek tylko wrzucaj linki do realoem wtedy jest czytelniej i z opisem całym.
[ Dodano: 2010-07-13, 10:45 ]
masz silnik z e34 z czujnikiem jedno pinowym a w e36 musisz miec czujnik dwu pinowy wiec wsadzaj swoj stary z is'a, na przyszłosc nie musisz robić fotek tylko wrzucaj linki do realoem wtedy jest czytelniej i z opisem całym.
następnym razem będą linki czujnik z isa już wyjołem tylko tak jaki pisze są tam dwa piny w is a w wtyczce od e34 jest jeden pin to w czym to pomoże?(tak z ciekawości) skoro i tak będzie podłączony jeden pin.(chyba że czegoś nie rozumie)
Dziś go zmienię i zobaczę co będzie się działo.
Szajbaa a miałeś już taki przypadek?
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-13, 09:56
miałem takie przypadki zawsze w e30 przy swapach trzeba zmieniac czujnik zakładam ze wiazka bedzie miala dwa piny ew w ostatecznosci trzeba bedzie dac kabelek do złacza z budą ale mi sie nie wydaje a moze bedzie dzialac na jednym pinie zmien i sprawdz
miałem takie przypadki zawsze w e30 przy swapach trzeba zmieniac czujnik zakładam ze wiazka bedzie miala dwa piny ew w ostatecznosci trzeba bedzie dac kabelek do złacza z budą ale mi sie nie wydaje a moze bedzie dzialac na jednym pinie zmien i sprawdz
Szajbaazrobiłem jak pisałeś tylko że ten czujnik z is-a ma mniejszy gwint i jest z bosch a ja mam siemens
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2010-07-19, 23:58
Kup czujnik do M50 dwu pinowy. Dlaczego dwu pinowy bo e36 wykorzystuje dwa kable do temperatury a e30 i e34 jeden kabel. Dlatego jak robimy swapa do e30 to zmieniamy czujnik na jedno pinowy np. od m20
Kup czujnik do M50 dwu pinowy. Dlaczego dwu pinowy bo e36 wykorzystuje dwa kable do temperatury a e30 i e34 jeden kabel. Dlatego jak robimy swapa do e30 to zmieniamy czujnik na jedno pinowy np. od m20
To rozumiem że do m50 były dwa rodzaje czujników? do e34 jedno pinowy a do e36 dwu pinowy. Chciałem jeszcze przejrzeć schematy od e34 i e36 jak to jest połączone te czujniki.
A powiedz mi jeszcze jak ma być czujnik dwu pinowy to muszę dołożyć pin we wtyczce od tego czujnika i gdzie ten pin dołożony podłączyć?
Ostatnio zmieniony przez kris185 2010-07-20, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach