BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelka pod głowicą przepuszcza
Autor Wiadomość
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-06, 16:50   Uszczelka pod głowicą przepuszcza

Zauważyłem że sączy mi się płyn chłodniczy po bloku spod uszczelki pod głowicą :x







Na szczęście niema płynu w oleju i na odwrót i silniczek chodzi tak jak BMW przykazało. Ślady płyny pojawiają się tylko jak przeciągnie się mocno pod odcięcie i teraz pytanie... Czy wystarczy dociągnąć trochę śruby głowicy ? A jak tak to jak to zrobić ? Zimny/ciepły silnik i o ile ?
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
upbeat 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2009
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-08-06, 18:46   

bloku nie planowałeś? Jesteś pewien że wszystko ok zrobiłeś przy składaniu? Blok dobrze wyczyszczony, oczywiście głowica planowana? Jak dokręcałeś? 30nm + 90* + 90* ? Nie wiem czy pomoże Ci dokręcanie głowicy... albo krzywy blok albo głowica albo błąd przy składaniu.
dokręcanie głowicy to na pewno zimny silnik i najpierw zobacz czy jest co dokręcać... jak będziesz czuł opór ponad normę, ew na kluczu dyn przeskoczy Ci ponad 90-100nm to raczej nie ma co dokrecać (30nm+90+90 to bedzie jakieś 90 nm mniej więcej bo to różnie wychodzi potem). Jeśli jest co dokręcać czyli głowica siadła to spróbuj o 30-45* dokręcić.
Ogólnie w takim temacie przydało by się doświadczenie i wyczucie w rękach.
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-06, 19:05   

upbeat napisał/a:
bloku nie planowałeś? Jesteś pewien że wszystko ok zrobiłeś przy składaniu? Blok dobrze wyczyszczony, oczywiście głowica planowana? Jak dokręcałeś? 30nm + 90* + 90* ? Nie wiem czy pomoże Ci dokręcanie głowicy... albo krzywy blok albo głowica albo błąd przy składaniu.
dokręcanie głowicy to na pewno zimny silnik i najpierw zobacz czy jest co dokręcać... jak będziesz czuł opór ponad normę, ew na kluczu dyn przeskoczy Ci ponad 90-100nm to raczej nie ma co dokrecać (30nm+90+90 to bedzie jakieś 90 nm mniej więcej bo to różnie wychodzi potem). Jeśli jest co dokręcać czyli głowica siadła to spróbuj o 30-45* dokręcić.
Ogólnie w takim temacie przydało by się doświadczenie i wyczucie w rękach.


Jakbym to ja składał to było było zrobione jak w fabryce.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
upbeat 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2009
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-08-06, 19:28   

Cytat:
Jakbym to ja składał to było było zrobione jak w fabryce.

jak nie jesteś pewien jak było to złożone to spróbuj dokręcić o 30-45*. Gorzej nie będzie a może przestanie ciec.
pozdr
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-06, 22:08   

a więc:

nawet zakładając nową uszczelkę może ciec...
(aby temu zapobiec są różne sposoby)-o tym to dla zainteresowanych

leje się "od tak sobie", czy była głowica ściągana?

co do dokręcania to z tymi kątami to ja bym uważał, z reguły każdy silnik z którym miałem do czynienia był skręcany na określony moment, a nie późniejsze "dociągnięcia kątowe".

Mogę coś pomylić (musiałbym sprawdzić) ale z tego co mi wiadomo to niemcy zalecają bodajże dokręcenie głowicy na 9KG przy użyciu NOWYCH śrób, a chyba 7lub 8 na starych (powtarzam, mogę się troszke mylić, bo już dokładnie nie pamiętam)

Pozdrawiam
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-06, 22:43   

makkus napisał/a:
co do dokręcania to z tymi kątami to ja bym uważał, z reguły każdy silnik z którym miałem do czynienia był skręcany na określony moment, a nie późniejsze "dociągnięcia kątowe".

Mowisz o składaniu na nowych czesciach, czy o dokrecaniu juz po jezdzie co chce zrobić Majsu?
Bo jesli o skladaniu na nowych gratach to niewiem co Ty za silniki składałeś, ale napewno nie BMW.

Majsu, jesli cos takiego sie pojawiło u Ciebie to raczej stawiałbym na niedbałe złożenie, lub uszkodzony np. blok, co mogło zostać nie zauważone przez mechanika który Ci to składał.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-06, 23:00   

LUKAS napisał/a:
Bo jesli o skladaniu na nowych gratach to niewiem co Ty za silniki składałeś, ale napewno nie BMW.



mówię o silnikach składanych na nowych gratach od podstaw, a co do BMW, to moje nieszczęsne M20 przechodziło taki zabieg i o dziwo śmiga i ma się całkiem dobrze.......
_________________
Kompleksowa renowacja samochodów marki BMW, Fiat i pochodne, Opel.

Klinika Doktora Samochodzika

788 057 194
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-06, 23:06   

Jesli mowa o M20 to BMW "mówi" że należy głowicę dorkęcać:
-30 Nm,
-90*,
-90*.


Bardzo często w BMW dokręca się na kąt po momencie.
Tak robi się również w innych markach, ma to na celu prawidłowe dociśniecię głowicy w razie dostanai się jakiegoś brudu w otwór na szpilkę który mógłby zafałszować dokręcenie momentem...


Pozdro !!
Lukas ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-06, 23:15   

W szkole uczyli o dokręcaniu na kąt po momencie, ale tam gdzie obecnie pracuje ( i zresztą wcześniej też...) mam pod ręką bądź co bądź doświadczonego mechanika z ponad 30 letnia praktyką, byłego kierowce wyścigowego i kolekcjonera zabytkowych pojazdów w jednej osobie...i z żadnym silnikiem nie było żadnych problemów. Zapomniałem napisać, a Ty może źle mnie zrozumiałem co do dokręcania bo np. 9kg to NIE na raz, a tak jak własnie piszesz pierwsze kręcenie na 3, 4KG, a następne na to 9KG.

:)
_________________
Kompleksowa renowacja samochodów marki BMW, Fiat i pochodne, Opel.

Klinika Doktora Samochodzika

788 057 194
 
 
 
upbeat 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2009
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-08-06, 23:26   

ok, ale i tak zakładamy że producent uszczelek np. elring jak i książki serwisowe bmw słusznie podają że należy dokręcać 30nm + 90* + 90*, dlatego o to pytałem.

ja też obstawiam błąd przy składaniu, albo u mechanika który składał albo w warsztacie który robił szlif głowicy.

Majsu jeśli głowicę zakładał Ci warsztat to zawsze możesz iśc do nich z reklamacją a jeśli ktoś znajomy to albo dokręć głowicę i "zobacz co się stanie" ;) albo sciągaj głowicę i składaj od nowa.

pozdr
Ostatnio zmieniony przez upbeat 2010-08-06, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pablo325i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2007
Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2010-08-06, 23:43   

LUKAS napisał/a:
co mogło zostać nie zauważone przez mechanika który Ci to składał.

silnik skladano dla mnie. Majsu kupil juz ode mnie zlozony.
Silnik po zlozeniu zrobil z 15000km. U mnie przez powiedzmy 14000km nic nie cieklo
30nm+90*+90*??
Moze chlopak ktory to skladal nie zrobil trzeciej czesci dokrecania lub zrobil to o 45*.
Lub sruby byly roznej jakosci i niektore sie wyciagnely.

W kazdym badz razie namawiam Majsu zeby to dokrecil!!!
Bo nic zlego sie nie stanie, a uratowac mozna wiele. Bo jak sie to mocniej rozcieknie to bedzie lipa.
Skoro przy jezdzie do np 4000rpm jest ok tzn jest dobrze. Ale trzeba to dokrecic!!!
I mysle ze wlasnie o 90* bez dynamometru by wystrzylo, bo co to jest 1/4 obrotu?? Ani to ferrari, ani statek kosmiczny ;)
_________________


gg 3777982
 
 
 
upbeat 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2009
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-08-07, 01:04   

Pablo325i, 90 stopni to w tym wypadku będzie już bardzo dużo. jeśli dokręcisz najpierw 30nm, potem 90 stopni to te 90 stopni ma ok 20nm, następne 90 stopni będzie miało już ok 40nm, ale jeśli trzeci raz dokręcisz 90 stopni będzie to już najmarniej 50-60 nm dlatego że im bedziej ściskasz materiał/rozciągasz śrubę tym większej siły do tego potrzebujesz aż do zerwania śruby. Spójrz na wykres wytrzymałości stali a zrozumiesz o co mi chodzi. Ja obstawiam żeby dokręcać nie więcej niż 45 stopni, poza tym jeśli naprawdę głowica była przykręcona 30nm, 90, 90 to bez użycia siły w granicach rozsądku nie przekręcisz o 90 stopni. I właśnie tutaj przydałoby się doświadczenie - żeby wiedzieć jaka to jest siła w granicach rozsądku ;) Mam takiego kumpla, jest głównym mechanikiem w serwisie toyoty od chyba 10 lat i dokręcałem z nim kiedyś głowicę bodajże w MB vito. Zostało dokręcić ostatni raz po 90 stopni. On dokręca śruby, a ja tak patrzę i widzę że już prawie 1/2 obrotu zrobił i mówię do niego: Mietek, już było 90 stopni, a on na to: no i co? jeszcze idzie. Po prostu gość ma wyczucie i wie ile można i jak mocno należy to zrobić.

inna sprawa, jeśli śruby były zakładane nowe, można spróbować przykręcić naprawdę mocno ale przypominam że do uturbionych silników przykręca się głowicę na 120nm, rzadko kiedy więcej. Zależy ile śrub i jak długa jest głowica.
nastepna sprawa jest taka że nie jest to dokręcanie po 1000km tylko po prawie 15000km i różne rzeczy mogły się tam stać. Gdyby głowica była dokręcona zamiast 90* tylko 45* już dawno uszczelka by zrobiła papa między komorą spalania a kanałem wodnym a nie od kanału wodnego na zewnątrz.
pozdr
Ostatnio zmieniony przez upbeat 2010-08-07, 01:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-07, 06:51   

MAJSU, decyzja nalezy do Ciebie.

Ja nie jestem zwolennikiem dokrecania glowic po takim przebiegu, jakby to był moj silnik to sciągałbym czapke.

Jaka decyzja?


PZDR!
Lukas ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-07, 09:01   

Hmmm... No ciężka sprawa :roll: Wydaje mi się że przyczyną tego że silnik zaczął ciec jest poważny dzwon który przeszedł samochód w którym jeździł. Po wsadzeniu silnika samochód pierwsze 300km zrobił nie przekraczając 4.5 tys obrotów żeby miał czas na to aż się wszyściutko dobrze nasmaruje bo leżał w końcu ponad rok w bezruchu. Cały osprzęt jest nowy i temperaturka stoi twardo w pionie.

Nie wiem kurde co robić... Spróbuję jednak trochę dokręcić śruby bo głowicy to chyba nie zaszkodzi ? Jak się śruby ukręcą no to trudno zdejmie się czapkę. Myślałem jeszcze nad tym aby wymienić same śruby z racji tego że głowica była robiona 15 tyś km temu ale sam nie wiem.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Kruczek 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2007
Skąd: Orońsko
Wysłany: 2010-08-07, 09:15   

nie ma sensu wymieniać samych śrub, jak już to śruby + uszczelka i zabielanie głowicy, jeśli ma być pewnie.
Zawsze możesz posmarować poxyliną miejsce gdzie cieknie, kiedyś widziałem takie cuda w m42 :lol:
 
 
 
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2010-08-07, 09:24   

Osobiście składałem swoje M20 i wszystko na porządnych częściach, nawet blok zakupiłem od kolegi z forum. Blok oglądałem bardzo dokładnie przed złożeniem, ponieważ mój pękł po wszystkich kanałach wodnych właśnie do dziur na szpilki. Blok przetarłem papierem wodnym, żeby usunąć pozostałości po poprzedniej uszczelce i przetarłem ekstrakcyjną, głowica posprawdzana była i zrobiona na tip top (ile kasy poszło :evil: ). Składałem na uszczelce Erling, szpilki Febi-Bilstain, zakupiłem nowy DYNAMOMETR nawet i przykręcanie według kolejności i 30 Nm + 90 + 90 ( w pewnych przerwach ) i nic ponad te 90 + 90 i hula wszystko. Proponuję dokręcić pośmigać, a jak będzie nadal się pociło to wtedy już wiesz co dalej należy zrobić. Powodzenia :wink:
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-07, 09:40   

Spróbuje jeszcze wsypać proszek do uszczelniania układu chłodzenia.








:D :lol:
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
upbeat 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2009
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-08-07, 09:58   

MAJSU napisał/a:
Spróbuje jeszcze wsypać proszek do uszczelniania układu chłodzenia.

hehe :lol:
po 15 tys km jak tylko odkręcisz jedną śrubę to już głowicę możesz mieć krzywą.
Dokręć tak z uczuciem, pojeździj, powstawiaj trochę hehe :)
jak będzie ciekło to ściągaj czapkę. Nie ma dużo roboty :)
pozdr
 
 
Pablo325i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2007
Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2010-08-07, 17:10   

upbeat napisał/a:
Spójrz na wykres wytrzymałości stali a zrozumiesz o co mi chodzi

nie musze ;)
Uczylem sie o tym kilka lat... Technikum polibuda...

Najwaniejsze ze nie wiadomo jak glowica byla dorkecona!! i czy wszystkie sruby sa tej samej jakosci i tyle samo razy uzywane!

Poza tym srube M10 o wytrzymalosci 12.9 jest baaaaaaardzo ciezko ukrecic, przekrecajac tylko o 90* wiecej niz nalezy!!!

Dockrecajac sruby nie ma nic do stracenia!!!
90* to ile przesuniecia glowicy? 0.2mm?
A uszczelka nie jest cala ze stali, usiądzie.
Jak cos sie minimalnie luzuje w aucie to sie odkreca i przykreca znowu czy tylko dokreca?? :p
Silnik do 4000rpm jest szczelny!!! znaczy ze usterka jest minimalna!!!
Po co wymieniac uszczelke w silniku ktory chodzi idealnie?
Wymiana uszczelki to pojscie po najmniejszej linii oporu.

Dokrecenie NIC nie pogorszy, lepsze to niz puszczanie plynu po miejscach uszczelki w ktorych absolutnie nie bylo to przewidziane przez producenta...

ps. Dzis zdjalem glowice w lanzerze 1.6 16V i niebawem bede ja przykrecal tak jak rok temu w M10 robilem... Nie uwazam by to byla wielka filozofia przy pospolitych silnikach. Margines bledu jest zawsze, kwestia zeby nie spaprac totalnie.
M10 zrobilem dynamomentrem topexu za 20zl, taka zabawka i wszystko bylo idealnie, nawet jak mi padlo visco i wszedl na czerwone pole nic nie puscilo (i nie jest ot historia wyssana z palca).
_________________


gg 3777982
Ostatnio zmieniony przez Pablo325i 2010-08-07, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bąku 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2009
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-08-08, 10:05   

Ciekawy jestem czy ten co składał silnik dokręcał śruby w dobrej kolejności :|
Ja jak składałem swoje B27 to dokręcałem tak jak w książce i wszystko bangla nic nie cieknie, a niemam kątomierza te kąty dokręcałem na oko, jakbym chciał jeszcze mocniej to by poszło, ale po co, zrobiłem 30Nm i 2x razy po 90st i git. Majsu może jednak spróbuj dokręcić, ale tak jak ktoś wcześniej powiedział o 45st.
Ostatnio zmieniony przez bąku 2010-08-08, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-11, 21:17   

LUKAS napisał/a:
Jesli mowa o M20 to BMW "mówi" że należy głowicę dorkęcać:
-30 Nm,
-90*,
-90*.


w razie dostanai się jakiegoś brudu w otwór na szpilkę który mógłby zafałszować dokręcenie momentem...


Pozdro !!
Lukas ;)


i to moze być przyczyną żzadko kto bawi się w czyszczenie otworów z resztek oleju
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15