Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-05, 18:11
witam wszystkich, jestem własnie po "operacji" . zakładałem pełen OBC w autku które miało tylko zegarek , wiec przygoda jeszcze wieksza bo trzeba praktycznie odbudować cała instalacje włącznie z położeniem kabli do termometru.
wynik jest taki ze WSZYSTKO zabanglało od pierwszego strzała , działają wszystkie funkcje jakie tylko są dostepne . oczywiście nie było w samochodzie check-a wiec tu nic nie pokazuje informacja o błędzie check-a została wyłaczona i juz sie nie pokazuje za kazdym razem przekrecenia kluczyka, samochód to 320iA w touringu z 98'. mysle ze nawet zbyt wielkich koret w spalaniu nie trzeba bedzie robic o ile w ogóle trzeba bedzie takie przeprowadzić , na pierwszy rzut oka mysle ze nie trzeba bedzie nic kombinować.
na łamach forum chce gorąco podziekować za pomoc Walldo od którego dostałem opis/instrukcje ( nie schemat) co i jak podłączyć napisane w ten sposób ze pewnie Korki by to zrozumiał .
w tym temacie jest pare takich opisów jednak różniących sie od siebie jakimiś szczegółami albo dodatkowymi informacjami, dobrze by było jak by ktoś ( byc moze ja to zrobie) zebrał wszystkie info i opisał to w jednym czytelnym opisie .
jeszcze raz dziekuje za pomoc Walldo
P.S.
czy ktos ogarnął i sprawdził działanie przewietrzania , podłaczyłem kabel do sterownika klimatronica ale nie wiem jak sie to "je"
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackx 2010-09-05, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
czy ktos ogarnął i sprawdził działanie przewietrzania , podłaczyłem kabel do sterownika klimatronica ale nie wiem jak sie to "je"
Cieszę się że mogłem pomóc . Jeśli chodzi o przewietrzanie to nie mam w tym doświadczenia bo mam cimatic`a ale z tego co wiem zależy to od samej klimy czy jest przycisk z obiegiem z dwoma kółkami i czy ma literkę A na przycisku ale to tylko teoria więc nie jestem pewien. Co do samego działania przewietrzania jeśli chcesz prześlę Ci polską instrukcję obsługi do E36 jest tam opisane wszystko.
WALLDO dzieki za instrukcje obczailem ja i jest prawie si:)
ale mam kilka pytan
x1070 pin8 doprowadzic do pin12x10182 co to za kostka?
x1070 pin od temp rozumiem ze idzie tylko jeden kabel do czujnika gdzie go najlep[iej zamontowac?
x1070 pin15 mam kabel pociagniety ale przy liczniku idzie do pinu ale ma inne kolory cos nie tak?
x1071 gdzie podlaczyc wietrzenie na postoju pisze do AC pin 8 ale gdzie on sie znajduje?
z gory dziex:)
A więc X1070 to czarna wtyczka która jest fabrycznie przy każdym OBC i jest to wtyczka która przychodzi do max OBC od strony pasażera natomiast X1071 to wtyczka max OBC od strony kierowcy jeśli chodzi. X10182 to czarna kostka sterownika centralnego zamka który znajduje się za schowkiem gdzieś po prawej stronie sterownika ABS, ma to związek z fukncją CODE w OBC. Co do czujnika to fabrycznie jest on zamontowany w lewej kierownicy powietrza w zderzaku (taki kanał we wlocie obok halogenu kierujący powietrze na tarcze). Na schemacie który Ci podesłałem nie ma koloru kabla a jedynie żeby pin z kostki X1070 OBC pociągnąć do niebieskiej kostki licznika pin24 (kabel chyba niebiesko/fioletowy). Jeśli któryś kabel jest już pociągnięty do licznika (a tak jest w większości przypadków) to podepnij się pod ten przewód. Co do wietrzenia na postoju to zależy czy masz pełnego klimatronika i to tą lepsiejszą wersję z literką A przy zamkniętym obiegu. Jeśli masz pokrętełka czyli półautomat jak ja to nie podłączasz tego.
Tak samo nie podłączasz kabli od modułu check control jeśli go nie masz. Mam nadzieję że pomogłem
Ostatnio zmieniony przez Walldo 2010-09-06, 18:48, w całości zmieniany 1 raz
Niestety nie ale ja też jej nie miałem i dostałem inną też od BMW na szrocie a konkretnie od E30. Najważniejsze żeby się rozmiar zgadzał nawet jeśli jest więcej pinów niż powinno, wówczas można przyciąć do żądanego rozmiaru.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2010-09-10, 19:42
Było to poruszane w tym poscie conajmniej KILKA RAZY!! tak samo, zawiera WSZYSTKIE potrzebne informacje do zalozenia kazdego OBC do kazdej wersji!! Zacznij od POCZATKU.!! (chyba ze masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem)
[ Dodano: 2010-09-10, 20:47 ]
Prosze moderatora o USUNIECIE mojego wczesniejszego posta, z racji ze sie pomylilem wklejajac go tutaj.. Z góry przepraszam za problem
siema, bede mial pełne obc, bo stare 11 klawiszy popsulem
wyjalem stare i wlozylem z powrotem i mi komunikat jakis wyskoczyl i niema godziny i podstawowych komunikatow - czy to znazy ze po rozlaczeniu trzeba jakos zakodowac na nowo?
nie bawie sie z tym bo jutro bede mial 18 klawiszy i jutro chce by te 18 smigalo jak 11 narazie (bo brak czasu) wiec po przelaczeniu 2 kabli z czarnej do bialej kostki jak odpale kompa jak je zakodowac by smigalo jak 11?czyli komunikaty - check - godz itp?
Panowie, a jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy mam nieuszkodzony gong? Zmieniłem kompa z 7-przyciskowego na full z manetką i gongiem...no właśnie i wszystko śmiga oprócz gongu Wszystko wydaje się być podpięte na tip top...plus jest, masa jest, przewód do zegarów jest oraz dwa przewody do OBC, wszystko podpięte wg schematu. Mimo to gong nie działa...macie jakieś pomysły?
ja także ok pół roku temu zmieniłem obc z 7 na 18 i gong działa ale rzadziej niż wcześniej ale wiesz ustaw prędkość maksymalna np na 30km/h i zobacz czy po przekroczeni tej prędkości tobie odezwie sie gong jak nie wówczas sprawdzimy kabelki od gonga
[ Dodano: 2010-11-29, 10:18 ]
natomiast ja mam problem z podgrzewanymi spryskiwaczami zanim przełożyłem obc z 7 na 18 przyciskowy obc było z nimi ok ale teraz po przekładce co zauważyłem dopiero teraz po przymrozkach że spryskiwacze nie grzeja i by mi sie przydał który to pin (kabelek)odpowiada za podgrzewanie spryskiwaczy wówczas bym sprawdził co i jak
Witam wszystkich mam mala prosbe czy moze moglby ktos wkleic zdiecia z podpisem kostek nie chodzi mi o te od zegarow czy komputera tylko o reszte czyli zdiecie pod ktora kostke nalezy wpiac kable do czeka itp.
Bardzo bym podziekowal za pomoc
A jeszcze jedno dokladnie do czego podpiac manetke z pstryczkiem do obc bo cos mi nie dziala
Pozdrawiam
witam... zakupilem beemke z obc 11 przyciskow ... ale mam problem gdyz ktos obcial wtyczkie... mam schemacik z tego tematu ale mam pytanie czy jakis przewod trzeba podiac pod pin1 i pin7 czarnej wtyczki bo na schemacie nic nie ma...
Ostatnio wkońcu zabrałem się wkońcu zabrałem za montaż dużego OBC i Mam mały kłopot a mianowicie podłączyłem dwie kostki od OBC dużego starą czerną z wypiętymi dwoma kablami które w instrukcjach na forum odpowiadają za masę i plus wpiołem do białej kostki któorą miałem odciętą z instalacji z drugiej e36 i podłączyłem do pinów odpowiadających za plus i masę dodam że w tej białej w pinie o ile dobrze pamiętam 13 który w instrukcjach podawany jest za masę w białej miałem puste miejsce i ale pin przełożyłem z kablem kabel plusowy miałem w białej i po podłczeniu tych dwóch kabli podbnbo obc po przekręceniu kluczyka powinno zaświeci a tu zero reakcjii wie ktoś co może być nie tak i czy obc będzie działało w momencie kiedy zegary są odłączone ? Proszę o jak najszybsza odpowiedz bo chciałbym jak najszybciej ogarnąć to i czy da się sprawdzić czy obc jest sprawne i wogóle
_________________
[ Dodano: 2012-03-04, 12:13 ]
wszystko śmiga dziękuję wszystkim za informacje.
Udało mi się przeanalizować wszystko podlaczyłem zgodnie z informacjami i działa łącznie z funkcjami ukrytymi, manetką oraz gongiem.
gdyby ktoś potrzebował informacji możecie ściągnąc sobie o de mnie z chomika czym ja się kierowałerm
Ja natomiast mam taki problem:( który normalnie nie daje spac. W moim e36 tds miałem analog zegarek poprzedni właściciel założył zegarek digital 7 przyciskowy, janatomiast załozyłem Full OBC ale.... do cholery zostały mi z czarnej kostki OBC 5 wolnych kableków. Byłbym wdzieczny gdy ktos podał rozpiske pinów z tej kostki wraz z funkcjami no i ewentualnie gdzie to podłaczyc bo moj OBC dział tylko w 30 % wyswietla tylko to co miał zegarek, nie podaje danych ze spalania prędkości itd choć mam podany range i distnanse Biała kość cała podłaczona tak jak w instrukcji do zegarów natomiast mam problem z tą czarną.
Czy ktos się orientuje jak podpiąć gong? mój ma 3 piny w białej kości i 4 w czarnej:)
Myslę ze jako nowy na tym forum to wyczerpałem stos życzeń na ten miesiąc:)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-05-06, 00:05
Ja zakładałem OBC w szczególności z tym schematem:
Koti, w twoim wypadku nie widze innej możliwości jak rozbebeszenie wszystkiego i sprawdzanie po kolei czy wszystkie przewody są podłączone zgodnie z schematem, a z tego co piszesz, raczej na pewno nie jest.
Tak OBC działa jak należy zrobiłem wg powyższego skanu, co prawda miałem go juz od jakiegoś czasu ale..... jedyny problem to taki iz manetka nie działa jeszcze-cos poknociłem, podtawowe funkcje OBC działają, choć cos z prędkościa jest nie halo ale może to sie jakoś samo wyreguluje.Czekam teraz na moduł Check ma na dniach przyjść poczta wtedy to będzie zabawa:) Gong tez podłaczony... teraz z perspektywy czasu to banalne było ale co się .... to moje:) No i teraz tylko to przewietrzanie niektórzy pisza ze wszystkie OBC mają ta funkcję a co poniektórzy zaprzeczają i cholera wie jak to jest.
Pytanie moje kostka nagrzewnicy gdzie ona i jak mniej więcej wygląda?
Ostatnio zmieniony przez Koti 2012-05-07, 17:01, w całości zmieniany 2 razy
Teraz ja mam pare pytań, co prawda nie leciałem po numeracji pinów, ale kolorami i zostały mi do podłączenia następujące kabelki:
Z kostki BIAŁEJ
Czerwono brązowy - w oryginale idzie on do 12 pinowej białej kostki, która jest podczepiona razem z czarną na sztycy kolumny kierownicej. Niestety pin, do którego ma wejść jest po stronie żeńskiej pusty. Podejrzewam, że manetka.
Czarno fioletowy i czarno niebieski idą od wtyczki do łącznika w oryginale i łączą kostki białą i czarną, ale gdzie idą dalej?
Fioletowo zielony? Z rozdzielacza do małego 2 pinowego złącza, odnoga ucięta... też nie wiem gdzie podłączyć.
Biało czerwony z żółtą kropką idzie bezpośrednio do puszki ale gdzie? ( jak coś to rozbiore puszke bezpieczników i sprawdze)
Czarna kostka
Żółto czerwony? Nie mam pojęcia
Brążowy - masa
Za pomoc dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez Karolo 2012-06-22, 20:57, w całości zmieniany 2 razy
Panowie przestudiowałem cały temat i chyba zabiorę się za montaż sam bo podłączenie by mnie kosztowało 100 zł więc czemu nie zaoszczędzić , ale...kilka pytań.
1. Prawdopodobnie nie mam checka więc mniej kabelków, ale czy nie mając go mogę dokupić czujniki płynów i je dołączyć
2. Czy checka można dokupić od innego samochodu czy trzeba specjalnie dobierać pod auto.
3. Mam LPG - zużycie będzie i tak tylko dot. Pb?
4. Albo mi gdzieś umknęło albo już nie pamiętam ale manetkę dokładając jakieś przewodu dociągam?
5. Czy pełne OBC ma jakiś wpływ/kontrolę takich podzespołów jak podgrzewane spryskiwacze i zamki?
Jak sobie jeszcze coś przypomnę to będę męczyć was, narazie tyle.
OBC będę mieć w rękach za dwa tygodnie i wtedy będę podłączać bo akurat będę mieć urlop a sprzęt odbiera mi teść który akurat mieszka w miejscowości w której kupowałem OBC.
nie działa mi podświetlenie przycisków w nowym 18 OBC. Czy ktoś wie o co chodzi? We wcześniejszej wersji 7 przyciskowej podświetlenia też chyba nie było.
Oprócz tego OBC 18 nie styka mi za każdym razem i się sam wyłącza, żeby znowu zadziałał muszę go ścisnąć (jak jest wyciągnięty z półki)od góry jak hamburgera i wtedy zaskakuje.
Ok udało mi się naprawić. Rozebrałem go przeczyściłem styki wtyczek po dociskałem i skręciłem solidnie z powrotem. Teraz wszystko świeci jak powinno:)
Ostatnio zmieniony przez marcars 2013-07-13, 08:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach