BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E30 1.8 M10 pomocy.
Autor Wiadomość
Mateuszek1988 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Lubsko
Wysłany: 2010-09-11, 11:35   BMW E30 1.8 M10 pomocy.

Witam serdecznie wkońcu udało mi się zalogować na forum, Na imie mi Mateusz i jestem szczęśliwym posiadaczem E30. Auto kupiłem w cenie złomu chodz wygląda ładnie. Posiada LPG(zaleta) i zaraz po zakupie auto sie gotowało na postoju w czasie jazdy nie.... raz doszlo do pola czerwonego i wywaliło płyn. kupiłem nowe Visco przez kilka dni bylo ok potem zaczeła się grzać i jazda byla na małym obiegu. Kupiłem termstat wahlera i problem zniknał na jakis tydzien wskazówka pion. Niestety nie przekraczałem 90km/h. Któregoś razu na autostradzie w niemczech zauważyłem że... Jadąc 80-100km/h temp jest min przed pionem lub pion. Jadąc 120-140km/h temp jest pomiędzy pionem a przed ost kreską jak otworze ogrzewanie minimalnie spada temp na wskażniku. Jadąc te 80-90 otworze nawiew tez min spada. Jade powiedzmy te 120-140 puszcze na luz temp na wskazniku minimalnie sie podniesie a hamujac silnikiem temp na wskazniku spada. mialem full płynu i przy pierwszej probie wyzygalo 100ml mam wezyk i butelke od tamtej pory do dzis jadac 100-140 wskazowka si ewychyla ale zauwazylem ze moze 5-10ml jest płynu wzasadzie wyglada to jak woda nie jak płyn podejzewam ze z nocy sie skrapla. Jadąc te 140 puszcze na luz i temp sie podnosi minimalnie a ja szybko stane odkrece korek od chlodnicy nie ma fajerwerków jest tylko psiiik przez 1-2sekundy i to wszystko. Węze na postoju sa twarde ale troszke idzie ugiąc. Na zapalonym silniku węże są troszke miększe.

Ostatnio jadac sobie stale okolo setki temp wskoczyla pomiedzy pion a przed ost kreske po czym spadla poniej pionu i znowu na pion ale to raz mi sie tak stalo. Pali z rana OK mam uszkodzony zawor powietrza ale odpala, chodzi rowno czuc te 100KM. panowie co moze byc??? jescze to że dzieje się to jesli na 5 biegu przy 60 wcisne pedał w podłoge wraz ze wzrostem predkosci rosnie temp. i tak samo maleje chyba ze na luz dam to nie.
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-13, 09:52   

Masz obudowę wentylatora?
_________________
*puk puk*
- kto tam?
- panewka
 
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-13, 10:26   

Mateuszek1988,

Sprawdziłbym dół chłodnicy po przejechaniu pewnego dustansu...czy jest ciepła czy zimna...być może są zatkane niektóre jej cele...po drugie pompa wody może nie mieć pełnej sprawności...łopatki turbinki mogły się zawalić jakimś syfem...ewentualnie niedrożność któregoś z przewodów chłodnicy... na postoju węże powinny się uginać bez problemu...nadmiar płynu powinien wędrować do zbiorniczka i jego stan powinien wzrosnąć...gdy puścisz wąż stan powinien wrócić do normy...podczas pracy natomiast węże powinny stwardnieć ale powinny dać się nieznacznie ugiąć...być może masz zawalone kanaliki w zbiorniczku wyrównawczym...można sobie tak gdybać do woli...trzeba sprawdzać po kolei i eliminować poszczególne elementy...mam jeszcze pytanko...przed zakupem autko stało czy było eksploatowane na co dzień??
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
Mateuszek1988 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Lubsko
Wysłany: 2010-09-13, 15:30   

Kanału na wiatraku nie ma i nie bylo auto bylo eksloatowane caly czas 10km dziennie jak sie potem okazalo bez sprawnego wiska. Natomiast wymienilem wisco wymienilem termmostat na wahlera i ogulnie jest ok jak nie przekraczam 3-4tys dopiero po przekroczeniu tych obr temp rosnie wedlug wskazowki i jak pisalem hamujac silnikiem spada, hamujac bez silnika na luzie trzyma sie , ale po zatrzymaniu odkreceniu korka robi PSIK i to wszystko gdzie przy 1.2 bara powinno walnac, Chłodnica inna ze sprawnego auta i na mojej i na tej to samo, węże drożne chłodnica także, zauwazylem ze jadac 90-100 i stane zgasze to dół chłodnicy chłodny góra ciepła nie gorąca ale przy tych 120-140 stane i wskazowka pokazuje niby 106st zgasze dotkne chłodnicy to gora jest gorąca i dół także uszczelka pod głowicą hmm odpuszczam bo cisnienie ma prawie jednakowe. Dzis sprawdzilem czy na zieplym jak i zimnym silniku po dodaniu gazu faluje w chłodnicy i niestety nie. woda ani drgnie wydaje mi sie ze to pompa...... Pomimo otwarcia nagrzewnicy temp powinna stac w pionie a u mnie sie wacha jak jade te 100 i jest pion a wl ogrzewanie spada temp wedlug wskazowki o 2-3mm po 5minutach podnosi sie do pionu. nie wiem.,. A i ja nie mam zbiorniczka wyrównawczego. M10 nie miałyjest korek od chłodnicy z zaworkiem ktory trzyma 1.2bara. A i dzis sprawdzając stan wody(płynu) patrze jest jakies 4cm ponizj korka, weszlo z pół litra po 100km dystansie te pol litra wyzygalo mam wezyk i butelke dla pewnosci i tyle samo co qweszlo wyzygalo.
Ostatnio zmieniony przez Mateuszek1988 2010-09-13, 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-13, 16:35   

najpierw założyłbym wspomniany przez M-4 tunel wentylatora gdyż stryga powietrza nie jest w pełni kierowana przez chłodnicę i jeśli to nie przyniesie rezultatu wtedy sprawdziłbym pompe wody...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
Mateuszek1988 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Lubsko
Wysłany: 2010-09-13, 19:34   

Dantte26 napisał/a:
najpierw założyłbym wspomniany przez M-4 tunel wentylatora gdyż stryga powietrza nie jest w pełni kierowana przez chłodnicę i jeśli to nie przyniesie rezultatu wtedy sprawdziłbym pompe wody...


Myślałem nad tym ale jesli fabryka nie wypuscila tego auta z tunelem to i ja nie chcialem tego robić. Widziałem wiele e30 m10 bez tunela i nie było problemu, w w123 z 3.0dieslem mialem tak jak tutaj bez tunelu i tez jezdzil.... wiec to nie wina tunelu. Wyjeliśmy pompe jeszcze orginalna bmw z metalowym wirnikiem ale wirnik kreci sie z oską jedynie co zauwaylismy to ze jak sie p[otrzasa pompa cos w niej dzwoni grzechocze i na kole pasowym ma luz tz góra dół wyczuwalny ręką. To jest bardzo dziwne ze jadac 80-90 jest ok jadac szybciej jest problem i sie grzeje..... albo to ze zwalniajac hamowanie silnikiem temp spada a puszcze na luz przy 140 to jeszcze rosnie........
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-17, 09:27   

Tunel był fabrycznie. Jak go nie ma to tak jak wspomniał Dantte26 strumień nie leci ładnie na silnik ale przede wszystkim wisko się nie dogrzewa i nie kręci. Też miałem dużo problemów z chłodzeniem. Swoją drogą odmulałeś układ? Może to pomoże.

Dantte: wspominasz o zbiorniczku wyrównawczym.. ja takiego w swojej E30 nie mam, a Ty masz? ;)
_________________
*puk puk*
- kto tam?
- panewka
 
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-17, 12:25   

M-4 napisał/a:
Dantte: wspominasz o zbiorniczku wyrównawczym.. ja takiego w swojej E30 nie mam, a Ty masz?


mam...wszystko zależy od rodzaju chłodnicy...jeśli nie ma go osobno zbiorniczek ten znajduje się w jednej z komór chłodnicy...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
misza 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2005
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-09-17, 16:46   

ale w e30 z m10 nie było zbiorniczka wyrównawczego, tylko z pod korka powinna być kurka puszczona po krawędzi do dołu chłodnicy

pozdro
 
 
gtszudi 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 07 Mar 2008
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2010-09-17, 17:38   

zgadzam sie , m10 nie ma zbiorniczka chyba ze ktos kombinowal z chlodnica i wstawil od m40
 
 
 
Mateuszek1988 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Lubsko
Wysłany: 2010-09-25, 09:57   

gtszudi napisał/a:
zgadzam sie , m10 nie ma zbiorniczka chyba ze ktos kombinowal z chlodnica i wstawil od m40


Zalozylem nowa pompe wody, wskazowka przy 80/h jest 2mm od pionu w lewo jak jade 120 czy wmiescie raz jest minimalnie przed pionem a raz jest na pionie dalej sie nie wychylila chyba ze zgasilem i wl zaplon po powiedzmy 10min wtedy wskoczyla ponad pionw prawo ale po zapaleniu silnika momentalnie spadla ponizej pionu o 1-2mm. nie wiem moze bedzie ok. Jeszcze wymienie korekw chlodnicy bo 2 ranty sa uszczerbane po okolo 1cm i na wiekszych obr i wogule nie zawsze trzyma cisnienie w ukladzie.

[ Dodano: 2010-09-25, 11:00 ]
M-4 napisał/a:
Tunel był fabrycznie. Jak go nie ma to tak jak wspomniał Dantte26 strumień nie leci ładnie na silnik ale przede wszystkim wisko się nie dogrzewa i nie kręci. Też miałem dużo problemów z chłodzeniem. Swoją drogą odmulałeś układ? Może to pomoże.

Dantte: wspominasz o zbiorniczku wyrównawczym.. ja takiego w swojej E30 nie mam, a Ty masz? ;)


tutaj sie nie zgodze z toba. Rok temu sciagnałem z niemiec identyczne beemke z tym samym motorem. Kupilem od dziadka w niemczech ktory kupił z salonu, na siedzeniach z tylu miala folie z reszta na przednich tez ale byla juz kilka razy zmieniana:D i tunelu nie bylo:) pozatym wisko nowe, zalaczqa sie co slychac czasami nawet za czesto sie wl.
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-28, 09:06   

No to ciekawa sprawa z tym tunelem, bo dałbym sobie odciąć rękę, że jest. Jak ja bym jeździł bez jednej? :) Długo szukałem obudowy wentylatora pod M10 i o dziwo znalazłem. Nie jest od M10?
_________________
*puk puk*
- kto tam?
- panewka
 
 
 
Mateuszek1988 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Lubsko
Wysłany: 2010-10-06, 17:07   

M-4 napisał/a:
No to ciekawa sprawa z tym tunelem, bo dałbym sobie odciąć rękę, że jest. Jak ja bym jeździł bez jednej? :) Długo szukałem obudowy wentylatora pod M10 i o dziwo znalazłem. Nie jest od M10?



Widzisz.... moze jezdizlbys bez reki. Ze Ty masz unel i znalazles takowy to nie znaczy ze kazda fabrycznie ma. W mercedesie w123 mowa o 300D tez byly z tunelem i byly bez a roznica polegala na uchwycie dolnym chlodnicy tylko....... Nie sugeruj sie ze Ty masz to kazdy w m10 bedzie mial.


Problem z grzaniem zostal rozwiazany ale mam inne pytanko.
Auto zapala dobrze czasamiz rana zakreci 2-3 razy i pali czasami raz obroci pali ale problem jest taki ze odkad ja mma a zrobolem przez 2mies 10tys jest tak ze jadac nei wazne na jakim biegu 1,2,3,4,5 przy 1900-2000obr wystepuje szarpniecie jadac delikatnie albo jadac z stala predkoscia i obr pokazuje niecale 2tys jest szarpniecie, jak przyspieszam mocno nie ma tego szarpniecia. troche wkurzaw miescie ale tylko na benzynie na gazie niewyczuwalne az tak. druga sprawa twardnieje pedal gazu, linka jest cala czasami podczas jazdy chodzi ciezej, moze mi sie zdaje. Auto pali od 8 do 10lpg zalezy od jazdy z tym ze jak zapalam rano ma okolo 900-1000obr a jak sie zagrzeje ma 1200 czasami sie zdarzy ze mu cos odbije i ma 800 ale zadko na benzynie ma o jakies 100obr wieksze obr niz na gazie co to moze byc???
 
 
rogaś318 



Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Wwa, Gardzienice
Wysłany: 2010-10-06, 20:51   

silnik krokowy lub masz za bardzo napieta linke gazu.

ps jak mialem m10 to mialem taki maly tunel...
_________________
Kuba


już nie Mczy.
 
 
 
Mateuszek1988 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Lubsko
Wysłany: 2010-10-07, 14:15   

rogaś318 napisał/a:
silnik krokowy lub masz za bardzo napieta linke gazu.

ps jak mialem m10 to mialem taki maly tunel...

linka gazu nie jest napieta a co do krokowca to takowego nie ma chyba ze zamiast niego jest zawor powietrza dodatkowego i on steruje wolnymi chodz wymiana na 2 inne nc nie dala.

dzis zmienilem przepustnice bo org mi padla tz ciegno laczace gaz z gardzielem. zalozylem od m10 ale inna jest tz ma inny numer seryjny i nie majednego podcisnienia ktore idzie do gardziela a z gardziela wezykiem do jakiejs czarnej puszki a z puszki gdzies pod auto...... i teraz przyspiesza lepiej chodzi rowniej ale jak zimna to albo dluzej postoi to
cierzko zapala i trzeba dodac gazu to lapie od razu...... musze zrobic ciegno i zaloze orginalne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 16