Witam. Mam pytanie: mam delikatny luz na kierownicy - jak zostawię na prostych kołach to luzu nie ma, a na skręconych jest. Mam skręconą regulację kolumny kierownicy przez poprzedniego właściciela. Moje pytanie - jak skasować taki luz, czy jest do tego jakiś zestaw naprawczy, ile może kosztować i ile może kosztować regeneracja pompy wspomagania. Z góry dzięki.
Jeśli na prostych kołach nie masz luzu, a tylko niewielki luz na skręconych to nic nie kombinuj. Co prawda jest od góry na przekładni śruba regulacyjna (na płaski wkrętak lub na imbus), ale jak za mocno dociągniesz to kiera będzie ciężko pracowała i mechanizm ulegnie szybkiemu zużyciu.
Jeżeli magiel ze wspomaganiem, to nie ma śruby, którą skasujesz luz. Możesz tylko zregenerować magiel, ale jeśli luz masz na skręconych, to mogą być też poduszki amortyzatora. W zwykłym maglu jest właśnie odwrotnie, jak jest na wprost, to jest luz (wytarta listwa na środku), jak jest skręcony, to luzu nie ma. Wjedź na kanał i obadaj gdzie dokładnie jest luz.
Ostatnio zmieniony przez mucha 2010-11-15, 07:17, w całości zmieniany 1 raz
jokerpaint Poszukaj zanim napiszesz !!! lakiernik artysta :P
Dołączył: 23 Maj 2010 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-11-15, 14:54
beryl napisał/a:
Jeżeli magiel ze wspomaganiem, to nie ma śruby, którą skasujesz luz. Możesz tylko zregenerować magiel.
Po pierwsze to w E34 nie ma maglownicy... jest przekładnia ślimakowa. Do pewnego stopnia da się regulować luz tejże przekładni poprzez dokręcenie śruby, która znajduje się na górze przekładni. Jak będzie skręcona zbyt mocno to kierownica może nie wracać i tak jak ktoś wyżej napisał, żywot takiego mechanizmu będzie krótki.
Co do luzów stawiał bym na przekładnie kierowniczą, bo to dosyć częsty przypadek w E34 - w mojej też już się kwalifikuje do regeneracji, ale ciężko znaleźć dobrego fachowca który się czymś takim trudni.
Z tą śrubą na przekładni próbowałem, niewiele pomogło Na kolumnie mam skręconą regulację. Poduszki nówki konkretnej jakości i wszystkie 4 wahacze do tego Ten luz mnie wpienia delikatnie, bo po koleinach lub innych nierównościach samochód trochę wariuje. Obadam jeszcze zbieżność, a z tym luzem w zimie będzie raczej na śliskiej nawierzchni nie szczególnie Zastanawiałem się, czy to nie na krzyżakach, ale jak ruszam kierą to niewiele widać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach