BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e34] podlaczenie sterownika centralnego z pilota i czy
Autor Wiadomość
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-01-26, 21:03   [e34] podlaczenie sterownika centralnego z pilota i czy

tak jak w temacie jak podłączyć i czy drzwi od kierowcy maja siłownik centralnego zamka?
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-11-19, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kafarek 
Master of desaster



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-01-26, 21:07   

Nie spotkałem się jeszcze z e34 bez centrala.. Ale może mało widziałem ;)

W każdym razie nie rozumiem co chcesz podłączać.. Kupiony na allegro sterownik z pilotami, czy oryginał? Tak czy inaczej wszystko dzieje się w module centralnego zamka pod kanapą za kierowcą.. Napisz konkretnie co chcesz zrobić, to może coś pomogę bo już kilka modułów do E34/E32 podłączałem..
_________________

 
 
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-01-26, 21:15   

podlaczyc centralke z allegro zeby zamykac pilotem
 
 
kafarek 
Master of desaster



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-01-26, 21:52   

Moduł sterowania centralnym zamkiem znajduje się pod tylną kanapą po stronie kierowcy. Jest to czarne pudełko z 3 kostkami (czarna/żółta/zielona). Jesli posiadasz elektryczne szyby, szyberdach lub jest to wersja Touring to możesz podłączyć też domykanie szyb i otwieranie tylnej klapy z pilota. Ja ta zrobiłem u siebie.. Jest to banalnie proste i wystarczy wiedzieć gdzie się wpinać..

Sterowniki centralnego zamka w BMW są sterowne PLUSEM. Dlatego interesuje nas rozpis ze sterowaniem plusowym. Potrzebujemy kable ze sterownika (kolory zazwyczaj standardowe ale patrz instrukcja sterownika!!)

- czerwony (zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora)
- czarny (masowy do masy auta)
- żółty (zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora)
- żółty z białym paskiem (zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora)
- biały z zielonym paskiem (sterownie zamknięciem zamków w module auta - pin 7)
- biały z czarnym paskiem (sterownie otwarciem zamków w module auta - pin 16)
- fioletowy (domykanie szyb napięciem 0,6V - czyli nie dla BMW bo tutaj potrzebujemy 12V przez 30 sek.)
- brązowy x2 (kierunkowskazy L i P podłączane pod przewody plusowe kierunkowskazów)
- pomarańczowy (dodatkowy kanał podający stałe 12V, a po wciśnięciu przycisku podający masę)
- czerwony z czarnym paskiem (na tym kanale pojawia sięchilowo 12V) tym podłączamy się w kabel szary za przyciskiem otwierania w klapie (lub w szybie jak ktoś woli) lub wlew paliwa.
- zworka lub przewód przecinamy i dzieki temu syknał zamkniecia trwa 30 sekund i domyka nam szyby i szyber..

Powyższy rozpis mówi mniej więcej jaki kabel za co odpowiada.

U mnie działa tak, że gdy wciskam zamknięcie zamka, to auto się zamyka razem z szybami i szybrem. Ponowne wciśnięcie przycisku zamykania powoduje ryglowanie.
Wciśnięcie przycisku klapy powoduje jej otwarcie.. Generalnie wszystkie funkcje sterownika z komfortem zostały wykorzystane i wszystko podłączylem sam, bo nie jest to trudne..
_________________

 
 
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-01-27, 19:51   

jeszcze 2 pytania w kturej kosci te piny i czy dzwi od strony kierowcy maja silownik bo jak otwieram bagarznik to od kierowcy mi sie nie otwieraja
 
 
flash 
Best member


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2006
Skąd: .: Jaworzno City :.
Wysłany: 2010-01-27, 23:06   

mozesz miec spalony silownik, pekniete kable w przelotce miedzy drzwiami a buda. drzwi powinny sie otwierac, tym bardziej ze jak rozumiem reszta sie otwiera. polaczenia najlepiej wykonac pod tylnia kanapa, jest duzo miejsca na dodatkowy modul i wszystkie potrzebne kable tam sa.
_________________
Serwis elektroniki i elektryki samochodowej.
 
 
 
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-01-29, 22:32   

kafarek, kolego a jak kierunki podlaczyc poprostu pod zarowki tam gdzie +
 
 
kafarek 
Master of desaster



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-01-29, 23:16   

seba19862 napisał/a:
kafarek, kolego a jak kierunki podlaczyc poprostu pod zarowki tam gdzie +


tak :]
_________________

 
 
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-02-01, 07:46   

ale chyba przez jakis przekaznik co
 
 
kafarek 
Master of desaster



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-02-01, 09:33   

żadnego przekaźnika... Sterowniki centralnego z wyjściem na kierunki (zazwyczaj brązowe przewody), są zazwyczaj fabrycznie puszczone przez przekaźnik i przewody wychodzą ze sterownika na gotowo.. Oczywiście należy się zapoznać z instrukcją i schematem montowanego sterownika!
_________________

 
 
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-02-13, 16:13   

kafarek, chodi o ta czarna puszke co sa duze piny i grube czy o ta co sa cienkie i malutkie piny

[ Dodano: 2010-02-13, 16:15 ]
i jak rozpoznac te piny ktory to ktury

[ Dodano: 2010-02-13, 16:19 ]
chodzi o ta
http://moto.allegro.pl/it...k_komputer.html
 
 
kafarek 
Master of desaster



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-02-13, 18:46   

Chodzi o ten moduł co podałeś na aukcji. Rozbierasz go z obudowy, odwracasz na stronę gdzie są luty i licząc OD GÓRY, OD LEWEJ DO PRAWEJ lutujesz pin 7 i 16-ty. Cała filozofia..

Poszukam fotek z mojego montażu i wkleję, tak będzie prościej chyba..
_________________

Ostatnio zmieniony przez kafarek 2010-02-13, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-02-14, 15:29   

kafarek, no dobrze by bylo

[ Dodano: 2010-02-15, 22:58 ]
kafarek, kolego i jak z tymi fotkami
 
 
Grzesio 
BMW Power



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2004
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-16, 10:11   

podłączę się pod temat.
mam podłączony a alarm bodajże Python'a i nie dość że nie zamyka mi komfortu to jak chcę ręcznie zamknąć ze środka lub kluczem z drzwi kierowcy to mi odbija i dopiero za 2,3 razem załapie i zamknie, albo w ogóle zamknie mi tylko jedne drzwi, o co kaman :help: z alarmów jestem jeszcze kiepski ;/
_________________
Pozdrawiam, Grzesiek

E30 325iS '87 M-Technic II http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=8560 - sprzedane

E34 530i V8 '94 - http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=31236

E30 318i '88 - http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=36500 - sprzedane

E46 320td '02 Compact - http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=411671




G-STYLE SQUAD* :D
*grupa LANS SQUADu
 
 
 
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-02-18, 17:26   

kafarek, to jak bedziesz mial te fotki
 
 
wawer 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 27 Sty 2010
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-20, 21:44   

seba19862 napisał/a:
kafarek, to jak bedziesz mial te fotki



Podpinam sie pod temat :D
 
 
Marcin E-30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMW 335 drift



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2008
Skąd: Warszawa-G.R.CH.W
Wysłany: 2010-02-21, 22:22   

Jeśli wam to pomoże apropo jak się drzwi zamyka i z powrotem się otwierają znajomy miał to samo w zamku jest taki czujniczek mały plastikowy i on się wyrabia i od tego się otwierają z powrotem poza tym wtedy na zegarach powinien się pojawić komunikat po niemiecku znajomy tak miał i coś wykombinował z tym czujnikiem z drzwi i jest ok.A co do centralnego z pilota to montaż jest prosty i najlepiej ciągnąc z sterownika od centralnego,a sterujące siłowniki są w drzwiach kierowcy pasażera i bagażniku.Sam mam podłączony tyle że sam centralny bez alarmu z pilota i podpina się 4 kable plus stacyjka i kierunki ewentualnie.
 
 
 
seba19862 


Dołączył: 11 Lis 2008
Skąd: Gołdap
Wysłany: 2010-02-23, 21:07   

dobra mam wyciagniety komputer za co odpowiada kosc zulta zielona i biala

[ Dodano: 2010-02-26, 18:16 ]
kafarek, kolego jak wysle ci zdjecie rozebranego komputera to zaznaczysz mi kture piny jak tak to podaj meila
 
 
vafel1990 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 05 Wrz 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-14, 15:59   

kafarek napisał/a:
Poszukam fotek z mojego montażu i wkleję, tak będzie prościej chyba..
odgrzebuje kotleta kolego wrzucił być jakąś fotorelacje z montażu sterownika centralnego zamka w e34, bo zamierzam takowy sobie zamontować tylko nie wiem co i jak wpinać
 
 
kafarek 
Master of desaster



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-11-15, 16:11   

Wszystko zależy od sterownika i do jego instrukcji odsyłam. Montowałem już kilka centralek i spotkałem kilka różnych rozwiązań. Generalnie przeczytaj temat od początku, a potem odnieś to do swojego sterownika i fotek poniżej:

Przypominam: pin 7 dla zamykania, a 16 dla otwierania w żółtej kostce.





_________________

 
 
KAMILOS 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lip 2005
Skąd: W-Wa Śródmieście
Wysłany: 2010-11-15, 17:44   

a domykanie szyb który kabel (kolor) :?:
_________________


BMW E-30 316 89" M40b16 - BYŁO
BMW E-30 318 89' M40b18 - BYŁO
BMW E-34 535i 90' M30B35 - BYŁO
BMW 750il 1995' m73b54 - JEST
 
 
 
profesor 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 14 Maj 2009
Skąd: wawa / wloclawek
Wysłany: 2011-01-16, 14:00   

moze ktos zaproponowac jakis konkretny model sterownika centralnego zamka (najlepiej z allegro) ktory najlatwiej podlaczyc w e34 (bez modulu komofrtu)
 
 
marek e32 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Paź 2011
Skąd: załuzie
Wysłany: 2011-10-15, 22:19   

moge polecic bx10 jest relatywnie tani i latwy w montarzu z dobrym zasiegiem pilota
montarz przebiega tak
pod tylnia kanayke a wtpa znajdujemu przekaznik z trzema wejsciami musiml go wujac aby morzna bylo wyciagnac zolta wtyke z obudowy
rozbieramy ta wtyke i ukazuje sie nam numeracia kabki pod 7 kabel wpinamy zasilanie z centralki do otwierania w centralce bx10 bialy
do kabla 16 podpinamy bialy z czarnym paskiem
obydwa zolte podlanczamy pod plus akumulatora razem z zasilaniem centralki czerwony kabel z bespiecznkiem
w tym momecie zamek powinien dzialac z pilota
aby podloczyc kierunki nalerz znalesc dwa kable z wiazki biegnacej obok przekacnika do tylnich lam umi byly to niebieski z zielonym paskiem a drugi z brazowym paskiem ale lepiej sprawdzic w lampach brazowy z crntralki podlanczamy do tych kabli uzywajac diud abu niebylo zwarcia
 
 
SzYcHa 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 05 Gru 2015
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-12-05, 14:00   

Sorki, że odkopuje ale mam problem. Mianowicie dzisiaj zabrałem się za montaż centralnego na pilota, pod kanapą mam moduł GM/LOW ten z 3 wejściami, i gdy rozebrałem żółtą kostkę okazało się, że piny takie jak 16 i 7 są zajęte i tu mam pytanie czy wpiąć się w te kable które tam są czy lepiej wlutować się w module?
Pozdrawiam
 
 
mariuszb13 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Paź 2015
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2015-12-09, 01:00   

https://www.youtube.com/watch?v=sb1By0bqSh4 zobaczcie tu
_________________
Mariusz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16