BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap z automatu na manual (M60)
Autor Wiadomość
DREAMowiec 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 28 Lis 2006
Skąd: Hatfield/k. Londynu
Wysłany: 2010-12-14, 21:02   swap z automatu na manual (M60)

Witam!
Niedlugo zabieram sie za swapa skrzyni automatycznej na manualna w mojej 540i z 1995.

Kupilem juz skrzynie manualna, jednak sprzedajacy nie znal jej dokladnego pochodzenia tzn. z jakim silnikiem wspolpracowala owa skrzynia. Dane jakie znam to: silnik V8, model M60, 5'cio biegowa. Nie znana pojemnosc.
Nasuwa sie pytanie jakie kupic sprzeglo zeby pasowalo na walek? A moze ta skrzynia byla dedykowana do 4.0 , 3.5 oraz 3.0 i nie ma roznicy w grubosci/ilosci frezow walka?
Teoretycznie powinno byc to sprzeglo dedykowane do mojego silnika, czyli M60B40.
Czy dobrze mysle?
_________________
 
 
 
przem 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-14, 22:29   

jeżeli jest to skrzynia od m60 5 biegów, to pracowała z silnikiem 3,0 i sprzęgłem 240mm
_________________
e30 327i mit 3.91 sperre - laleczka sprzedana
e30 340i wide- aktualnie na tapecie
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-15, 13:29   

tak jak pisze koega wyzej.5b było w m60b30 i m62b35.
I musisz miec sprzegło takie jak było w tych silnikach czyli. 240mm. i muszisz mieć tez dwumas od b30 b35 bo dwumas z m60b40 jest delikatnie wiekszy i nie gra ze skrzynia 5b.

reasumujac potrzebujesz do kompletu z tą skrzynia 5b jest kompletne sprzegło z dwumasem z b30,wybieraki i wał.
_________________
 
 
 
DREAMowiec 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 28 Lis 2006
Skąd: Hatfield/k. Londynu
Wysłany: 2010-12-16, 01:00   

Dziekowac! Zainwestuje w sprzeglo i dwumas z m60b30.
Pozdrawiam
_________________
 
 
 
Andrzej87 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 20:35   

Nie zapomnij o części nr z tego rysunku ETK

Nie zapomnij, że śruby mocujące zamach są innej długości przy manualu.

Nie wiem jak w V8, ale w M50/2/4 jest cienka metalowa przekładka między skrzynię, a silnik i tez jest inna w aut. i manualu, ale to kosmetyka.
 
 
Kruczek 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2007
Skąd: Orońsko
Wysłany: 2010-12-16, 21:33   

m60 to nie m50 i śruby mocujące są z tego co zauważyłem nie wymienialne.
Ostatnio zmieniony przez Kruczek 2010-12-16, 21:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Andrzej87 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 22:07   

To jak odkręca się koło dwumasowe w M60?
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-16, 23:13   

Kruczek napisał/a:
m60 to nie m50 i śruby mocujące są z tego co zauważyłem nie wymienialne.


kruczek ma rację sruby są miedzy dwoma czesciami dwumasu i nie da sie ich wyjać.dwumas w v8 przykreca sie i odkreca specjalnym torxem.
_________________
 
 
 
Andrzej87 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 23:29   

Koło zębate z trójkątem( to, które jest napędzane rozrusznikiem) przykręcone jest na bodajże 9 śrub do wału korbowego. Trzeba je wymontować i zamiast niego zamontować koło dwumasowe i dać dłuższe śruby mocujące je do wału korbowego(dłuższe, bo dwumas jest grubszy od tego koła zębatego z trójkątem). Tak miałem w M54/M52.
Jeżeli tak nie jest w M60, to jak? Proszę o wytłumaczenie dokładniej.
W ETK widzę, że wygląda to podobnie.
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-17, 02:40   

Andrzej87, tak jak Panowie wyżej mówią w m60 śruby są już na stałe w kole, są nie wymienialne(?) i już odpowiedniej długosci, po prostu gdy kupisz dwumas zawsze jest juz ze srubami w przypadku używanego trzeba zwrocic uwage na stan srub.

inaczej jak miales dwumas do m50 to miales do niego komplet srub. tak? luzem oddzielnie. masz dwumas do m60 i tez masz do niego komplet srub z tym ze juz na stałe w kole.

[ Dodano: 2010-12-17, 02:47 ]
http://picasaweb.google.c...CMCv3rCepMi2TA#


w tym albumie mam sporo dokladnych fotek dwumasy od m62 stan srubek itp mysle ze juz bedzie wszystko widoczne i jasne
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
Ostatnio zmieniony przez Szajbaa 2010-12-17, 02:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Andrzej87 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-17, 10:12   

Dzięki. Domyślałem się ja przeczytałem jeszcze raz wypowiedź Stammka, ale właśnie chciałem takiego wytłumaczenia. Nie negowałem wypowiedzi poprzedników, bo miałem do czynienia tylko z M52 i M54.

Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11