Zamknięty przez: sarna1 2010-12-26, 00:03
Wymiana Wału POMOC
Autor
Wiadomość
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-23, 20:57 Wymiana Wału POMOC
Witam
Przymierzam się do wymiany walu korbowego ponieważ dziś mi silniczek odmówił pracy
Pytanie czy wymiana wały do dużo roboty i co trzeba zdemontować
Przypadek był taki ze wymieniłem panewki na używane ale oryginalny bmw były w zaje.... stanie
zrobiłem 50km i staną silnik
wiadomo ze wal już pewnie nie nadaje sie
Lewy066
Dołączył: 07 Paź 2009 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-23, 22:05
chryste!!!
Jesli dobrze zrozumiałem to wziałeś paneki od innego wału do swojego wału?? Posładałeś to do kupy i sadziłes że zadziała?? Dobrze mysle??
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-23, 22:10
tak zrobilem
ale od takiego samego silnika
[ Dodano : 2010-12-23, 22:11 ]
witam co to mnie teraz czeka...
Grzesiek2290
fck vanos!
Pomógł: 13 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-12-23, 23:05
Wyjęcie silnika, i "standardowa" wymiana wału na NOWYCH PANEWKACH!
To teraz sobie policz:
*wał (znajdź teraz zdrowy nominał)
*panewki główne NOWE!
*uszczelniacze wału przód/tył bo zaraz złożysz na śmietnikach i pocieknie (wątpię że stara jeszcze do czegoś się nada przy innym wale)
*Panewki korbowodowe (chyba że zakładasz znów panewki z innego wału i chcesz przy następnym rozbieraniu silnika zmieniać jeszcze korby)
Na upartego można bez wyjmowania tylko pod lewarować w górę mocniej i pewnie pójdziesz ta drogą bo widzę lubisz druta
btw.Ale ja jednego k**wa mać nie mogę przeboleć, zażydzić 150zł żeby potem władować 2-3x tyle. Ręce opadają.
_________________
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-24, 08:57
POWIEM TAK ZE MAM DRUGI SILNIK M20 TYLKO JUZ TROCHE ROZEBRANY I POWIEM ZE WAL MA NAPRAWDE W DOBRYM STANIE...
PYTANIE CZY ZROBIE WSZYSTKO OD DOLU
OCZYWSCIE KANAL MAM
I GDZIE MOZNA KUPIC PANEWKI??
Grzesiek2290
fck vanos!
Pomógł: 13 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-12-24, 10:36
Może i zrobisz ale licz się z tym że musisz między belkę silnika ,a silnik zmieścić klucz dynamometryczny. Teoretycznie da się.
Panewki w jakimkolwiek dobrze zaopatrzonym sklepie motoryzacyjnym. ~300zł za główne + korbowodowe. I ze 100zł na uszczelniacze wału
_________________
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-24, 11:03
to teraz mam pytanie
jak mi wczoraj odmówił silnik pracy a dziś rano go odpaliłem
za mocno panewki skręcone?/
ps jak mu jak dostanie trochę w piz... to staje tak jakby się panewy zapiekały
Kruczek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2007 Skąd: Orońsko
Wysłany: 2010-12-24, 15:27
jakim momentem dokręciłeś śruby? czy może do tego użyłeś metalowej rurki o średnicy 1 cala o metrowej długości?? ?
maciek325i
Poszukaj zanim napiszesz !!!
Dołączył: 20 Mar 2009 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-12-24, 15:59
Dokręcał zwykłym kluczem tyle ile miał siły
kam 16
Poszukaj zanim napiszesz !!!
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-24, 18:15
Niewierze, a klucz dynamometryczny??
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-24, 19:51
TAK DOKRENCALEM TAK NA OKO
PYTANIE CO MOGLO SIE STAC??
PORYSOWALO WAŁ
KwitoE30
Dołączył: 08 Wrz 2008 Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2010-12-24, 20:30
poprostu mnie zabijasz kolego
_________________
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-24, 21:26
TO WAL DO WYMIANY
szwangru2
Pomógł: 30 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Skąd: Grójec
Wysłany: 2010-12-24, 21:56
Mareczek napisał/a: TO WAL DO WYMIANY
skąd Ci to przyszło do głowy ? wystarczy ubytki ( rysy) uzupełnic cyną przy pomocy lutownicy do rynien ,wygładzic szlifierką kątową i złożyc na nowych panewkach na drugi szlif.
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-24, 21:59
CZEMU NA DRUGI SZLIF???
JA WAL MIALEM W ZAJ.... STANIE
Kruczek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2007 Skąd: Orońsko
Wysłany: 2010-12-25, 02:14
Mareczek napisał/a: TAK DOKRENCALEM TAK NA OKO
na oko to chłop w szpitalu umarł
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-25, 09:03
okej rozumiem
tylko teraz jak kupie nowe nominalne panewki i czy cos da git
jak wal będzie w dobrym stanie
Cypisek
inż. Żuljan
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-25, 09:59
Jeżeli masz porysowany wał to nie masz co pchać się w koszty tylko znajdz sobie inny silnik. m20b20 można kupić za śmieszne pieniądze.
_________________
E30 + E91
Mareczek
Dołączył: 19 Wrz 2009 Skąd: WaWa
Wysłany: 2010-12-25, 10:03
TYLKO PYTANIE
W JAKI STANIE KUPISZ 20LETNI SILNIK
DOSTANIE PARĘ RAZY BO GARACH I SIĘ COŚ ZNOWU OBRÓCI
A TAK JAK ZROBIĘ TEN TO WIEM CO MAM
CO MYŚLICIE O TYM
MAM TAKI DRUGI SILNIK NA DZIAŁCE U KUMPLA TYLKO TROCHĘ ROZEBRANY ALE DUŁ I GÓRA JEST
Ostatnio zmieniony przez Mareczek 2010-12-25, 10:04, w całości zmieniany 1 raz