Wysłany: 2010-12-28, 23:11 E34 m50b25 pali 1 litr oleju na 100 km
Witam, opisze całą historie od początku.
Wymieniałem pierścienie (goetze), robiłem całą góre(głowica, 6 nowych zaworów, uszczelniacze), silnik niedawno poskładany, i odpalony. Przez pierwsze kilometry cały czas zalewało mi auto, potem wszystko sie unormowało. i pojawił się problem po przejechaniu 50 km, ubyło mi 1 l oleju, niby normalne po remoncie silnika, ale przejechałem kolejne 50 km i kolejny litr i do tego kupa niebiesko-czarnego dymu za mną. i tak cały czas.
Czy możliwe że pierścienie się zablokowały ? Czy przez to że auto było zalewane mogło powypalać uszczelniacze zaworowe i przez to złopie tyle oleju ?
Pomógł: 30 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Skąd: Grójec
Wysłany: 2010-12-28, 23:33
Rowki pod pierścienie dobrze wyczyściłeś ? Pierścienie Goetze i pierścień olejowy składający się z 3 części ? Mierzyłeś rowek pod pierścień olejowy ? Spotkałem się z dwoma rodzajami pierścieni i dwoma rodzajami rowków pierścienia zgarniającego, zmierzam do tego że pierścień składający się z 3 części miał 1mm luzu pionowego w rowku co właśnie owocowało takim zużyciem oleju .
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-29, 07:33
Potwierdzam to co napisał szwangru2. Są 2 rodzaje tłoków a w katalogach goetze jest tylko jeden rodzaj pierścieni. Zapytaj majstra który składał silnik czy któryś z pierścieni nie był zbyt luźny.
Silnik składałem sam, pierścienie olejowe nie miały luzu, rowki też wyczyściłem dobrze, zastanawiam sie czy nie są to uszcvzelniacze, bo przy odpalaniu auta po nocy odrazu widać niebieski obłok dymu Olej może ściekać po zaworach na tłoki i temu tak kopci ,
Przez uszczelniacze nie weźmie litra na sto. Coś jest ewidentnie z pierścieniami. Odkręć świeczki i zobacz czy któraś jest bardziej zasyfiona. Przy takiej ilości oleju, to powinno być widać na którym garze, a może wszystkie? Nie wiem jak wyglądają pierścienie goetza, ale może założyłeś je do góry nogami? były symetryczne?
Ostatnio zmieniony przez beryl 2010-12-29, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
pierścienie były dobrze założone, dzis sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i na wszystkich było 12,5 , ale zawieszają mi się zawory na 4 i 5 cylindrze , coś musi być nie tak z głowicą i na tych cylindrach były zasyfione świece
_________________ BMW E34 525 24v
BMW E34 525 IX Touring
BMW E30 318 Touring
Pomógł: 30 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-30, 01:50
A jak wygladał blok? nie było progow na cylindrach? bo jak dla mnie jezeli nowe pierscienie są dobrze zalozone to przy takim zuzyciu oleju jest to wina cylindrów.
Mialem dokladnie taki sam przypadek w m52b28.
uszczelniaczmi i zaworami takiej ilosci oleju nie wezmie.
Pomógł: 30 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Skąd: Grójec
Wysłany: 2010-12-30, 19:09
DrAgOn napisał/a:
A czy jest możliwe zeby uszczedlniacz wypadł ze swojego miejsca ?
załóżmy nawet że go nie ma ,ale napisałeś że głowica była robiona wyobraż sobie w jakim stanie musiałaby byc prowadnica tegoż zaworu żeby przeciekała przez nią taka ilośc oleju.
Ostatnio zmieniony przez szwangru2 2010-12-30, 19:10, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 13 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-12-30, 19:41
Pozwolę sobie wtrącić 3 grosz. Jeżeli te 12.5Bar zmierzyłeś na ciepłym silniku to jest straszna bieda jak na silnik po remoncie. Kolegi zagazowane M50B20 po nie wiadomo jakim przebiegu ma tyle.
Pozwolę sobie wtrącić 3 grosz. Jeżeli te 12.5Bar zmierzyłeś na ciepłym silniku to jest straszna bieda jak na silnik po remoncie. Kolegi zagazowane M50B20 po nie wiadomo jakim przebiegu ma tyle.
też mi się tak wydaje, czeka mnie rozbiórka
i teraz kolejne pytanka, zakładając najgorsze :
- robić szlif cylindrów ?
- zmieniać tłoki ?
- jakiej firmy pierścienie wybrać ?
Ostatnio zmieniony przez DrAgOn 2010-12-30, 20:50, w całości zmieniany 1 raz
Mierzyłeś je, czy tak na oko? Przecież jak włożysz nowe pierścienie do starych cylindrów, nie wiadomo ile zużytych, to musi się dotrzeć i to długo. Nigdy nie będziesz miał nominalnej kompresji po takim zabiegu. Po tulejowaniu to i owszem możesz wymagać prawie nominału. Może nie zauważyłeś i przy wkładaniu pękł któryś jak zietas gada. Ja bym to obstawiał. Za słabo ściśnięte tłoki, zaparł się o krawędź i poooszedł.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-31, 00:30
Nie kupuj innego silnika!!! Wsadziłeś tyle pracy i kasy żeby wszystko poszło na marne? Nie zawsze się wszystko udaję za pierwszym razem Jak już w końcu złożysz to będziesz miał pewniaka...
wczoraj auto straciło moc, więc to chyba pierścienie, i olej zaczął lać się przez wydech, do tego zawiesiły mi sie 4 zawory i dwa tłoki chyba przywaliły w nie
i pytanko, da się zrobić szlif cylindrów bez wyjmowania wału ?
a po co?
co Ci szkodzi wyjąć wał? jeśli robisz już taką naprawę jak szlif cylindrów to moim zdaniem należy cały silnik poskładać zgodnie ze sztuką nie omijając niczego bo może to się zemścić.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-01-01, 22:01
kam 16 napisał/a:
No to chyba jednak w twoim przypadku naprawdę lepiej kupić drugi sprawny silnik, tylko taki który można odpalić przed kupnem.
w dzisiejszych czasach remont generalny silnika który:
A - można znaleźć u kazdego handlarza pod plotem za nie duze pieniądze
B - w bardzo łatwy sposób można zastąpić innym - nowszym modelem
to lekko dziwny zabieg.... no i jak widać kosztowny.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: B-stok
Wysłany: 2011-01-02, 16:52
Wbrew pozorom ciężko dorwać zdrowy blok z B25 nadający się do honowania pod nominał więc zostają jeszcze 2 opcje:
1.nad wymiarowe tłoki-kwestia ile wyciągniesz z bloku i jakie pasowanie. Wiadomo najlepiej najbliżej serii. Jeżeli nominał 83.98 to masz pierwszy nad wymiar 84.06-i tutaj koszt w ASO skromne 600stów za goły tłok ofc sztukę
2.opcja i ja w to poszedłem mimo że zdarzają się negatywne opinie. Tulejowanie bloku i zrobienie go na nominał tak żeby pasować na nominalne tłoki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach