Wysłany: 2010-12-31, 14:56 Czy ktoś zna metode naprawy wału
Witajcie. Zakupiłem do siebie ostatnio "kota w worku" którym jest silnik m10b20! Wszystko wygladało ładnie i pieknie do puki nie przyjrzałem się czopom korbowym na wale. Okazało się że najprawdopodobniej (wał pojechał do sprawdzenia) nie uda się na jednym czopie zrobić 3ciego szlifu (szlif przekroczy wymiar) i co za tym idzie potrzebuje jakiejś porady jak to naprawić. Znalazłem na necie dwie metody a mianowicie:
Napawanie wału, azotowanie i szlif pod dowolny wymiar (w tym wypadku pod 3ci szlif)
Lub azotowanie i szlif na 4ty nadwymiar i dorobienie panewek.
Czytałem same kiepskie opinie o dorabianych panewkach wiec raczej nie chcial bym tego testowac u siebie. Natomiast napawanie wału wiąze się z ryzykiem pokrzywienia go (choć fachowiec zapewnia że daje gwarancje iż będzie jak fabryka) i ze znacznymi kosztami (wstepnie za obróbke wału 1000zl!) Moze ktos z was zna jakiegoś fachowca który miał z czyms takim do czynienia i mogł by mi pomóc. Bede wdzięczny za każda podpowiedź
rajo bede bardzo wdzięczny za każdą informacje na temat m10b20! Masz może jakieś namiary na ta firme z krakowa i ewentualnie gdzie była ta panewka dorabiana?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach