BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
E34 brak płynnego dodawania gazu
Autor Wiadomość
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-01-23, 21:45   E34 brak płynnego dodawania gazu

mam taki problem.. jeżdżąc po mieście najbardziej to odczuwam - w czasie jazdy gdy chce trochę zwolnić puszczam gaz całkowicie np na 3 biegu przy obrotach 2500tys (na każdym biegu tak samo do 3tys) - hamuje silnikiem po chwili chce znów płynnie dodać gazu żeby przyśpieszyć i w tym momencie po lekkim dotknięciu pedału jest szarpnięcie nie ma płynnego dodania gazu tylko jest szarpnięcie, dodam że most nie ma dużych luzów, zawiecha z tyłu OK poduchy tak samo. dodam jeszcze że silnik normalnie sprawnie poza tym pracuje nie ma żadnych innych wad. SILNIK M50B20 '91 E34
z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Gr390R 2011-01-23, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-23, 22:28   

a jak ruszasz z miejsca to ten efekt tez jest??
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-01-23, 22:49   

ruszanie z miejsca jest płynne tak samo dodawanie gazu na obrotach "luzie"
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2011-01-24, 14:46   

Sprawdz czujnik polozenia przepustnicy. Byc moze jest zle ustawiony i z tad to szarpie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu.
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-01-24, 17:46   

w m50 jest regulowany ? wiem że w m20 da się regulować ale w m50 nie jestem pewien ale sprawdzę, a może dokładniej znasz wartości rezystancji
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
 
 
 
grzesiekd111 
e30 maniack



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Skąd: jaworzno
Wysłany: 2011-01-24, 19:06   

w m50 nie ma regulacji
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-01-24, 19:11   

tak też myślałem.


wyjaśnie jeszcze - że gdy hamuje silnikiem przy około 2500tys obr i chce przyśpieszyć - dodaje powoli i płynnie gazu to czuje że już powinno reagować na gaz a dopiero po głębszym wciśnieciu jest szarpnięcie i normalnie jedzie
Ostatnio zmieniony przez Gr390R 2011-01-24, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
grzesiekd111 
e30 maniack



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Skąd: jaworzno
Wysłany: 2011-01-24, 19:37   

jak wcześniej koledzy pisali sprawdz czujnik położenia przepustnicy , podobne zachowanie jest przy uszkodzeniu w/w czujnika
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-01-24, 19:44   

zna ktoś poprawne wartości czujnika położenia wału ?
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2011-01-24, 20:14   

grzesiekd111 napisał/a:
w m50 nie ma regulacji
Jak to nie ma, jak jest.. :|

Czujnik położenia przepustnicy znajduje sie z boku prawej strony przepustnicy. Jest przykręcony na 2 śrubki (krzyżak, torx) należy je popuścić i włączyć silnik i teraz tak:
- czujnik popuszczony ale dosłownie popuszczony nie rób tak żeby śrubki były luźne tylko leciutko popuść
- silnik włączony i starasz się go delikatnie przekręcić to w dól to do góry i patrzysz kiedy zaczną reagować obroty- gdy już ustawisz dokręć śrubki na stałe.
Jezeli zmiana położenia czujnika nie zmienia obrotów silnika, czujnik do wymiany.

Ps. Dodam jeszcze ze jak poluzujesz ten czujnik to on sie bedzie przesuwał, gibał, wychylał..(i jak, kto tam chce..) ok 1-5mm To nie jest regulacja typu ze przesuwa ci sie 1 cm na wszystkie strony. :wink:
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-01-24, 20:32   

Adam86 napisał/a:
grzesiekd111 napisał/a:
w m50 nie ma regulacji
Jak to nie ma, jak jest.. :|

Czujnik położenia przepustnicy znajduje sie z boku prawej strony przepustnicy. Jest przykręcony na 2 śrubki (krzyżak, torx) należy je popuścić i włączyć silnik i teraz tak:
- czujnik popuszczony ale dosłownie popuszczony nie rób tak żeby śrubki były luźne tylko leciutko popuść
- silnik włączony i starasz się go delikatnie przekręcić to w dól to do góry i patrzysz kiedy zaczną reagować obroty- gdy już ustawisz dokręć śrubki na stałe.
Jezeli zmiana położenia czujnika nie zmienia obrotów silnika, czujnik do wymiany.

Ps. Dodam jeszcze ze jak poluzujesz ten czujnik to on sie bedzie przesuwał, gibał, wychylał..(i jak, kto tam chce..) ok 1-5mm To nie jest regulacja typu ze przesuwa ci sie 1 cm na wszystkie strony. :wink:


kiedy będe wiedział że jest dobrze ustawiony ?
 
 
 
grzesiekd111 
e30 maniack



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Skąd: jaworzno
Wysłany: 2011-01-24, 21:31   

Cytat:

grzesiekd111 napisał/a:
w m50 nie ma regulacji
Jak to nie ma, jak jest.. :|

Czujnik położenia przepustnicy znajduje sie z boku prawej strony przepustnicy. Jest przykręcony na 2 śrubki (krzyżak, torx) należy je popuścić i włączyć silnik i teraz tak:
- czujnik popuszczony ale dosłownie popuszczony nie rób tak żeby śrubki były luźne tylko leciutko popuść
- silnik włączony i starasz się go delikatnie przekręcić to w dól to do góry i patrzysz kiedy zaczną reagować obroty- gdy już ustawisz dokręć śrubki na stałe.
Jezeli zmiana położenia czujnika nie zmienia obrotów silnika, czujnik do wymiany.

Ps. Dodam jeszcze ze jak poluzujesz ten czujnik to on sie bedzie przesuwał, gibał, wychylał..(i jak, kto tam chce..) ok 1-5mm To nie jest regulacja typu ze przesuwa ci sie 1 cm na wszystkie strony. :wink:

to ciekawe gdzie jest tak szeroki zakres regulacji :| właśnie sprawdziłem i max można go przestawic 1mm i na pewno nie celem regulacji
http://www.fotosik.pl/pok...87459fd6d7.html
Ostatnio zmieniony przez grzesiekd111 2011-01-24, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-01-25, 00:07   

też sprawdziłem niby leeko można go przemieścić ale skręcająć śruby i tak minimalnie wraca więc "wydaje" mi się że to nie jest regulacja.
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2011-01-25, 15:25   

grzesiekd111 napisał/a:
właśnie sprawdziłem i max można go przestawic 1mm i na pewno nie celem regulacji

Otwór na śrubki jest lekko większy i to właśnie pozwala na regulacje. Tak jak pisalem wyzej: Regulacja żędu 1-4mm wystarcza aby go ustawic , są to dosłownie maciupkie ruchy. Ja kręcąc tym czujnikiem na maxa w dół obroty są za małe na maxa do góry - za duże. Najlepiej włączyć silnik i obrócić ale dosłownie tyci tyci - różnica musi być. Chyba ze czujnik jest zepsuty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16