Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sie 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-13, 14:56
Dodam trochę fotek z przygotowań do remontu silnika oraz osprzętu.
Na początek rozdzielacz układu wtryskowego Bosch K Jetronic
Aluminiowe części zostały oszkiełkowane, samego rozdzielacza nie tykałem poza jego pomalowaniem. To jest element, który raz rozebrany juz nigdy nie będzie dobrze działał.
Metalowa obudowa filtra powietrza została wypiaskowana i pomalowana
i gotowe:)
Kolejny elementu K Jetronic'a to tzw. Warmleger
Zawór powietrza dodatkowego
6 nowych wtryskiwaczy
Wtryskiwacz rozruchowy
Obudowa termostatu przed
i po szkiełkowaniu
Kolektor dolotowy
i gotowy
sterownik zapłonu
oszkiełkowany
Do szkiełkowania oddałem także aparat zapłonowy, nie mam zdjęć przed ale wyszedł super
Nowa chłodnica
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego
Wszystkie przewody chłodnicze i podciśnieniowe wymieniłem na nowe
i jeszcze trochę części
na szczęście podczas rozbiórki silnika opisałem wszystkie przewody i węże, teraz okazało się to nieocenioną pomocą
Pozdrawiam
MP
_________________ 80' E21 323i
Ostatnio zmieniony przez Marcin 2011-01-13, 21:13, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sie 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-26, 02:05
Kolejny etap prac nad remontem silnika. Silnik został rozebrany i zweryfikowany pod kątem potrzebnych nowych części i prac do wykonania.
Okazało się, ze potrzebne są nowe tłoki nadwymiarowe, stare zostały porysowane w czasie gdy silnik był już wyjęty z auta (zemściło się obracanie wałem w celu przesmarowania cylindrów). Blok silnika został rozwiercony pod nowe tłoki, układ korbowo tłokowy został wyważony dynamicznie razem z dociskiem sprzęgła. Ponad to blok został splanowany od strony głowicy i od strony miski olejowej. Całość wyczyszczono i pomalowano zgodnie z oryginałem na czarny kolor.
Głowica była zasadniczo w bardzo dobrym stanie, zrobiono standardowo sprawdzenie szczelności, planowanie, wymiana uszczelniaczy i prowadnic zaworowych. Zawory nie wymagały wymiany podobnie jak wałek rozrządu. Zanim cokolwiek zrobiłem przy głowicy została ona cała oszkielkowana podobnie jak wszystkie inne elementy aluminiowe silnika.
Komplet panewek silnika
Nowe śruby mocujące głowice oraz stopki korbowodów
Nowy czujnik ciśnienia oleju, tak na wszelki wypadek
Zaczynami składanie, czystość przede wszystkim
Korbowody z nowymi panewkami, tulejami i śrubami gotowe
Tłoki z korbami i wał czekają na założenie
czyszczenie bloku i
zabawa się zaczyna na dobre
1, 2, 3, 4 , 5, 6 wszystko się zgadza:)
Potem było sporo pracy i niewiele fotografowania, efekt jak poniżej
Najładnieszy kolektor dolotowy śpośród wszystkich M20
Wtryskiwacze na miejscu
i głowica cały czas fabryczna z tego silnika
Pozdrawiam
MP
_________________ 80' E21 323i
Ostatnio zmieniony przez Marcin 2011-01-26, 02:32, w całości zmieniany 4 razy
Pomogła: 7 razy Dołączyła: 23 Paź 2004 Skąd: Radom
Wysłany: 2011-01-26, 10:22
ogolny napisał/a:
Marcin - takich ludzi jak ty powinno się zamknąć. Wprowadzasz innych w depresje .
Ja też się zastanawiałam, czy nie "rypnąć" Ci ostrzeżenia za niezdrowe podniecanie innych
A tak na prawdę, to powiedz Marcin, jak Ty wyobrażasz sobie jazdy tym samochodem? Z obstawą "goryli" w stylu prezydenta??? Czy będziesz w stanie postawić go na parkingu pod Marketem, chociaż na chwilkę???
No bajerka niesamowita , ale uważam że skoro wymieniłeś cały układ tłokowo-korbowy na nowy to również powinieneś wymienić zawory i wałek, wiem że to parę groszy kosztuje, ale w skali całego projektu to kropla.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sie 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-27, 09:50
bąku napisał/a:
No bajerka niesamowita , ale uważam że skoro wymieniłeś cały układ tłokowo-korbowy na nowy to również powinieneś wymienić zawory i wałek, wiem że to parę groszy kosztuje, ale w skali całego projektu to kropla.
Przeciez nie wymienaiłem całego układu korbowo tłokowego:) Wymieniłem tloki a nie wał korbowy, korbowody i tłoki
Wałek i zawory nie wymagały wymiany więc się ich nie wymienia. Byly w tak dobrym stanie, ze kupno nowego wałka i zaworów nic by nie poprawiło.
MP
_________________ 80' E21 323i
===KOZA=== Poszukaj zanim napiszesz !!! Troska-ToMojaWąska
Dołączył: 06 Cze 2009 Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2011-01-27, 10:55
Heh
Marcin powiedz mi jakim olejem będzie silnik zalany?
To twoje auto to spokojnie pod kołdrę sobie włożył jak za dawnych czasów do miśka się przytulił i dobrze spał
Masz chętnych na wożenie do ślubów ? Ja jestem chętny, puki sam nie znajdę e-21
Ale mi się tęskni za moim błękitnym rekinem
Pozdrawiam!
_________________ Wielu mówi...jesteś Szalony!!!
.. ja myślę że jestem spełniony>0)
GENIUSZ !
Przyjedz w tym roku na german fest tym wozem a masz pewne 1 miejsce jesli sie tka nie stanie to pojeb ten fest takich ludzi jak ty powinno sie nagradzać najwyższymi nagrodami !
To chyba jedyne auto w polsce i jedyna taka osoba ktora ma tak zryty beret
Ogromny + za wlozony wklad i za samozaparcie w tym co robisz .
POZDRO
Jak pojawia się nowy wpis w Twoim temacie od razu klikam. Choć wiem, że mam się spodziewać pełnego profesjonalizmu to Ty i tak mnie zaskakujesz swoją konsekwencją do projektu. Już nie piszę tu o jakiejś nakrętce, śrubce lecz nawet każdy zwój na śrubie ma być wyczyszczony, oszkiełkowany czy Bóg wie jeszcze co.
Marcin Twoje odrestaurowywanie wg. mnie już przeszło do historii, jesteś urzeczywistnieniem realizacji tak czasochłonnego, finansowochłonnego przedsięwzięcia. Nie boję się tego napisać - możesz być autorytetem pod różnymi względami.
Ogromnie Ci kibicuję i życzę Ci ukończenia rekina i kolejnego Everestu pieniędzy!
_________________ 100% zgodności z VIN - dla mnie to duma, dla większości nieosiągalne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sie 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-28, 04:49
===KOZA=== napisał/a:
Heh
Marcin powiedz mi jakim olejem będzie silnik zalany?
Zalałem go syntetycznym Motulem Competition 15W 50. Wybrałem go poniewaz jest w pelni syntetyczny a zarazem gesty (15W) a zatem rekinowa pompa oleju nie bedzie miała problemu aby zbudowac cisnienie.
===KOZA=== napisał/a:
Masz chętnych na wożenie do ślubów ? Ja jestem chętny, puki sam nie znajdę e-21
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach