BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówne obroty w m20
Autor Wiadomość
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2011-02-27, 10:30   Nierówne obroty w m20

Witam Kolegów. Problem dotyczy motoru m20b20. Dość ciężko odpala w mrozy, ostatnio odpaliła może na 4 cylindrach pochodziła parę sekund i zgasła. Po zgaśnięciu nie ma szans odpalenia - trzeba wykręcić świece, są kompletnie zalane. Jak załapie, to na zimnym chodzi ładnie i równo na wolnych, ale jak dodaję gazu to słychać, że nie chodzi na wszystkich i dopiero po chwili załapuje na 6 cylindrów, ale jak trzymam gaz tak powiedzmy na 2 tysiące obrotów. Po rozgrzaniu zaczyna falować, ale nie tak, że raz wolno, a za chwilę szybko. Faluje rytmicznie - takie powiedzmy wrum wrum wrum :lol: a w rytm tej pracy, buja całą budą. Od czego można zacząć sprawdzenie i usunięcie tego problemu ?? Silnik jest zdrowy, podmieniałem krokowca i przepływkę. Mam instalację podtlenku gazu BLOS, na gazie jest ok. Co może być podstawową przyczyną takiego rytmicznego falowania (faluje szybko), może ktoś miał podobną sytuację pracy na PB ?? Za sugestię dziękuję z góry :beer: Dodam, że jak dla mnie mocno śmierdzi benzyną z wydechu.
Ostatnio zmieniony przez bogib184 2011-02-27, 10:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-27, 11:24   

ja obstawiam że gdzies ma nieszczelność w dolocie...
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2011-02-27, 11:42   

No nie wiem czy to może być to... Na gazie jest ok, a dolot był uszczelniony jak motor był na wierzchu. Wszystkie gumy są całe, przewody też. A co myślicie o pracy na dwóch paliwach ?? Jak przyspieszam to odczuwam lekkie szarpania, jak ujmę gazu to wtedy to znika i auto idzie jak należy, wkręca się do końca.
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-27, 11:46   

a kiedy zagladałes do świeci kabli wn??
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-27, 13:28   Re: Nierówne obroty w m20

bogib184 napisał/a:
Faluje rytmicznie - takie powiedzmy wrum wrum wrum :lol: a w rytm tej pracy, buja całą budą. Dodam, że jak dla mnie mocno śmierdzi benzyną z wydechu.


-regulator ciśnienia paliwa- sprawdź czy paliwo wraca do zbiornika...
-regulacja CO.... to że podmieniałeś przepływkę nie znaczy, że wszystko jest zgrane
-sonda lambda podłaczona sprawna??

ta praca w stylu rytmicznego wrum wrum, spadki w trakcie przyspieszania jak dziury po ujęciu gazu sytuacja się normuje...smród spalin z wydechu a w oczy gryzie pewnie jak diabli.... prawie wszystko wskazuje na uszkodzoną lub nie odpowiednio ustawioną przepływkę

A z własnych doświadczeń M20 i LPG to zły pomysł jeszcze gorszy to blos... ale to moje zdanie ja jestem na NIE.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2011-02-27, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2011-02-27, 14:04   

Więc tak - kable WN i świece + regulacje wszystko zrobione. Nie oszczędzam na aucie nawet mowy nie ma :) Prędzej nie zjem i piwa nie wypiję, jak miał bym nie wymienić uszkodzonej części. Kto kupuje ode mnie auto, chwali mnie po wszystkich odpustach, bo zawsze jest doinwestowane i to na nowych markowych częściach :P Palec i kopułka też jest wymieniona. Co do tej przepływki i gazu to popieram kolegę, ale kryzys mnie dopadł i latam na muchozolu. Co do regulacji CO przepływomierza to można to gdzieś wyregulować ?? Da sobie radę z tym mechanik z jakiegoś porządniejszego warsztatu ?? Rano jak odpalę to walnie dymem i to śmierdzącym ;/ Głowica wyremontowana na maxa i raczej olejem tak mocno nie wali :wink:
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-27, 14:29   

dlatego napisałem sprawdź czy wraca paliwo z regulatora bo moze on trzyma za wysokie ciśnenie na listwie. Ostatnio mieliśmy z kolega to samo w Ecie uszkodzony regulator plus regulacja przepływki.

Tak można to zrobić majc analizator spalin wtedy kręcisz śrubą imbusową w korpusie przepływki.

a dla zaawansowanych metodą prób i błedów w przestawainiu sprężyny :wink:
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2011-02-27, 14:43   

Ok. Dzięki Kolego, skupię się na tym co piszesz i będę działał. Na gazie chodzi równo ale osiągi kiepskie (zauważalny jest spadek mocy) więc może być z tą przepływką coś na rzeczy, bo miałem na niej delikatny strzał, później założyłem klapkę ale gaz to złudna oszczędność - mi przed remontem rozerwało w kawałki 2 przepływomierze i 600 PLN za 2 używki poszło w piz... Dzięki jeszcze raz :beer:
 
 
wolpen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Sty 2009
Skąd: Łęki Dolne
Wysłany: 2011-02-28, 22:30   

a w jaki sposób mozna sprawdzic czy paliwo wraca z regulatora do zbiornika,bo mam podobne objawy ale stawiam na wtryski które mogą lac lub regulator.
_________________


e30 320i & e36 325i
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-03-01, 09:20   

bogib184 napisał/a:
rozerwało w kawałki 2 przepływomierze


Znam to z autopsji :wink: jak w m20 strzeli gaz to przepływomierz nadaje się na śmietnik i nie pomagają żadne klapki czy anty wybuchy :evil:

wolpen napisał/a:
a w jaki sposób mozna sprawdzic czy paliwo wraca z regulatora do zbiornika


Po zdjeciu jak regulator umarł to przewód powrotny jest suchy.
Zakładasz kawałek innego węża i koniec wkładasz do butelki, przekręcasz stacyjkę jak jest sprawny poleci paliwo...ale żeby mieć pewność, że utrzymuje odpowiednie ciśnienie w listwie trzeba przed listwą założyć manometr wtedy okaze się na 100% czy trzyma odpowiednie ciśnienie i przez jaki czas się utrzymuje po wyłączeniu zapłonu i po jakim czasie zaczyna spadać.
Nie ma się co łudzić to metalowa membrana zamknieta w metalowej puszce więc ma prawo po tylu klatach przerdzewieć i przestać działać.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2011-03-01, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2011-03-01, 18:35   

Rozerwało wszystkie nity, a te nafrezowane kolanko które wchodzi w kolektor dolotowy i łączy krokowca przepadło. Po prostu gdzieś odfrunęło :roll: Teraz wszystko wymienione - świeczki przewody i pełna regulacja, ale buta właśnie zdaje się, że miała lepszego :evil: Będę działał, aż się zrobi prawie fabryka :twisted:

[ Dodano: 2011-03-05, 08:58 ]
Więc tak - rozebrałem dolot, wszystko wyczyściłem, wymyłem i poskładałem. Odłączyłem aku (że niby reset kompa :wink: ), odpaliłem i zacząłem regulację przepływki, na sprężynie przeskoczyło o 1 ząbek, więc przestawiłem w stare miejsce, a później wziąłem się za imbus i ... jest o wiele lepiej. Na gazie ma identyczny przyśpiech jak na benzynce. Spalanie w trybie mieszanym LPG 13,5 litra, a falowanie na razie ustało. Mam nadzieję, że już tak zostanie, bo jest dobrze :) Regulatora jeszcze nie ruszałem, ale też go sprawdzę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15