BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cisnienie spreżania. Jak prawidłowo zmierzyć??
Autor Wiadomość
gracz181 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 27 Sty 2011
Skąd: xxx
Wysłany: 2011-03-06, 13:19   Cisnienie spreżania. Jak prawidłowo zmierzyć??

Witam.
Mam pytanie dotyczące mierzenia kompresji w silniku m50.
Jak długo mierzy sie ciśnienie podczas sprawdzania kompresji ( ile sec lub ile obrotów wału korbowego). Zadaje te pytanie ponieważ byłem u mechanika on pomierzył ciśnienie sprężania i wynik wyszedł
1. 11,5
2. 6
3. 5
4. 11,5
5. 6
6. 11,5
powiedział ze ciśnienie był mierzone do 3 obrotu wału korbowego później po 4 i 5 obrocie ciśnienie sie wyrównało na wszystkich cylindrach 11,5. Co o tym sądzicie czy jest to prawidłowy pomiar? Dodam do tego ze samochód nie bierze oleju niema spadku mocy silnik równo pracuje.
 
 
henry 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2004
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-03-06, 13:51   Ciśnienie sprężania

Kolejność następująca :
1. Silnik rozgrzany do normalnej temperatury
2.Wykręcone wszystkie świece
3.Miernik kompresji dociśnięty lub wkręcony do cylindra...
4. Pedał gazu wciśnięty na max
5.Kręcimy rozrusznikiem aż wskazania przestają rosnąć na mierniku i odczytujemy
To cała filozofia , a ponadto na forum już było ..........PZDR

A opinii tego mechanika trochę nie rozumiem....
_________________
HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !! !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-03-06, 13:56   

Trochę miał rację, bo zdrowy motor za 3 sprężeniem powinien dmuchnąć już max, a wg książki kręcić do 8 sprężeń, a co po niektórzy to kręcą aż przestanie nabijać. To są duże różnice jak na 3 sprężenia, ale nie wiadomo czy tłok nie był za 1 razem pod górą i w efekcie 2 razy sprężało. Ja wiem, że mam przydechły motor i za 8 razem wszystkie biją po 12,5 bara, co nie znaczy, że zdrowy motor, bo wiem to.
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-03-09, 01:18   Re: Ciśnienie sprężania

henry napisał/a:
Kolejność następująca :
1. Silnik rozgrzany do normalnej temperatury
2.Wykręcone wszystkie świece
3.Miernik kompresji dociśnięty lub wkręcony do cylindra...
4. Pedał gazu wciśnięty na max
5.Kręcimy rozrusznikiem aż wskazania przestają rosnąć na mierniku i odczytujemy
To cała filozofia , a ponadto na forum już było ..........PZDR

A opinii tego mechanika trochę nie rozumiem....


Zgadzam się z tym co Henry napisał nasuwa mi się tylko pytanie czy podczas pomiaru nie było wtryskiwane paliwo do cylindrów bo to zafałszuje pomiar... gromadzace się paliwo uszczelni pierścienie jak przy próbie na mokro (olejowej)

Może nie oczyszczone gniazda świec... resztki oleju, nagaru czy innego syfu i brak szczelnosci pomiędzy manometrem a gnaizdem świecy

Manometr najlepiej jak jest wkręcany te które są dociskane nie są dokłądne
raz dociśniesz mocniej innym razem słabiej albo przechylisz i już nie dokładnie stożek przylega do gniazada świecy...
Mam oba i na tym wciskanym zawsze są rozbieżności pomiaru i zakładam, że ten mechanik właśnie taki posiada.

W przypadku takich rozbieżności jak od 5-11,5 wykonałbym dodatkowo próbę na mokro to wykarze czy zmeniło się coś czy nie i czy przedmuchy ma na pierścieniach czy na zaworach...

P.S. zakałdam, że znasz mechanika w przeciwnym wypadku patrzeć na ręce przy pomiarze albo udać się do innego.
Już spotkałęm się z przypadkiem gdy chciano naciągnać klienta na remont głowicy wmawiając mu nieszczelności wykryte podczas pomiaru ciśnienia...
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2011-03-09, 01:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-03-09, 08:06   

henry napisał/a:
1. Silnik rozgrzany do normalnej temperatury

Silnik powinien być zimny, gorący jest szczelniejszy.

gracz181, czy z silniikiem jest cos nie tak? czemu mierzona byla kompresja?
z ta teoria 3 obrotow silnika zabardzo bym sie nie sugerowal, chodz prxzyznam ze cisnienie powinno byc podobne na kazdym cylindrze po mniej wiecej tej samej ilosci obrotow.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2011-03-09, 16:17   

Lukas mylisz się :D

Mój silnik na zimnym pokazywał po 13-13.5Bar, po rozgrzaniu 6,5-7...
_________________
 
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2011-03-09, 17:08   

W dieslu na zimnym silniku, w benzynie na ciepłym. Przed pomiarem wypadałoby jeszcze wyjąć przekaźnik od pompy paliwa.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16