BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z e30 320i
Autor Wiadomość
szplin2011 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Mar 2011
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-03-18, 19:51   problem z e30 320i

Witam,jestem tu'nowy' i mam taki problem.Zmieniłem silnik gdyż poprzedni 2l był bardzo słaby(zajechany przez poprzednika).Włożyłem również 2l lecz nie równo chodzi,nie wchodzi na obroty zarówno na gazie jak i na paliwie, a co najważniejsze nie reaguje na odłączenie przepływki,silniczka krokowego oraz czujnika położenia przepustnicy-nie wiem czy to normalne?
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2011-03-18, 22:25   

No nie normalne, przepływka i silniczek po odpieciu powinny zareagowac np zgaśnieciem silnika
Czujnik p.p. nie pamiętam ale chyba nie ma różnicy

Co to za 2L na aluminiowym baranie czy na plastiku ??

Może podczas przekładki urwałeś jakiś kabel, razem z wiązką miałeś silnik czy zostawiałeś swoją??
Jeśli umiesz posługiwać się multimetrem możesz "przedzwonić" piny wtyczek z kostką ecu.

Może jakiejś masy nie dokręciłeś?

A może być też lewe powietrze, posłuchaj czy nie słychać gdzieś syczenia, jakiś przewód nie założony i ciągnie powietrze albo uszczelką
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
szplin2011 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Mar 2011
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-03-19, 20:46   

Aluminium,dzisiaj sprawdziłem rozrząd,luzy na zaworach,iskre,wszystkie kable(wtyczki)podpięte.Na pinach za bardzo się nie znam ale po niedzieli załatwi kogoś do sprawdzenia komputera.Sprężanie też jest.
 
 
lukas323 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Mar 2011
Skąd: Melbourne
Wysłany: 2011-03-21, 10:23   

to ze masz iskre to nie znaczy ze dobra :) Sprawdz stan swiec powinny nie miec zadnego nalotu i rowne elektrody.Sprawdz raz jeszcze wszystkie przewody pod dolotem mi to najbardziej wyglada na ''lewe powietrze'' lub zaplon.. probuj i sprawdzaj jak nie pomoze to bedziemy szukac dalej
:brawo:
 
 
szplin2011 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Mar 2011
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-03-21, 20:39   

Świece mam nowe,dolot sprawdzony.Najbardziej mnie niepokoi brak reakcji na odłączenie przepływki,krokowego oraz czujnika p.p tak jak pisałe na początku-łatwie szpeca od kompa więc mam nadzieje że troche się sytułacja 'rozjaśni' Ciekawostką jest też to że na 5i6 cylinder wogóle nie pali.Jak się i czy wogóle idzie manipólować zapłonem?
 
 
lukas323 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Mar 2011
Skąd: Melbourne
Wysłany: 2011-03-23, 11:39   

kable zmierz na opornosc. wez multimiter i nastraw na omhy 20k lub 200k... Zdaejmi przewody i do jednego konca przyloz + do drugiego koca - od multimetra. I mierzymy krotsze kable powinny miec okolo 17k (17,000omhs) dluzsze kable okolo 25k (25,000ohms)
Jezeli masz wykaze Ci wysza opornosc musisz wymienic kable..
Z tym odlaczaniem przeplywki to za raz zejde do swojej ja mam m20 tez i zobacze co sie stanie.nie martw sie nic za raz znajdzie sie przyczyne :) :papa:

[ Dodano: 2011-03-23, 20:49 ]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

[ Dodano: 2011-03-23, 20:50 ]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
 
 
wolpen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Sty 2009
Skąd: Łęki Dolne
Wysłany: 2011-03-23, 13:47   

po odpieciu przepływki powinna byc zmiana w pracy silnika tj,by przygasł

ja tez szperam przy m20 bo mi cos obroty swiruja ale u mnie to krokowy nie reaguje na odpięcie ,nie otwiera sie cały:D

wytrwałosci trzeba szukac przyczyny
_________________


e30 320i & e36 325i
 
 
 
szplin2011 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Mar 2011
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-03-24, 01:28   

Dzisiaj znowu coś znalazłem a mianowicie że po odpaleniu i krutkiej pracy silnika tj.5-10sekund w kolektorze sącym pojawia się będzyna no i oczywiście dalej nie pali na 5i6.Elektryka jeszcze nie skołowałem ale będe musiał jeszcze raz sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy poprzedni pomiar to nie był jakiś przekręt.A i mocny strzela w sący dodam też iż zapłon mam na wałku.Na silniku który wyciągłem ciśnienie wachało się przy 9 atmosferach,zajechany wałek,mocno pęknięta micha ale na gazie chodził a na paliwie szczerze nie sprawdzałem bo poprzedni właściciel mówił że na paliwie nie chodzi już od dawna(moja wina bo mogłem sprawdźić) Jeśli na tym silniku teraz z ciśnieniem coś będzie nie tak to troche się sytułacja wyjaśni.Sądząc po tym paliwie w sącym wnioskuje że coś jest nie tak z zaworami tzn wyregulowane są więc mają jakąś niestrzelność.
 
 
lukas323 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Mar 2011
Skąd: Melbourne
Wysłany: 2011-03-24, 08:23   

uuu to wypalone zawory mogas byc w takim razie jak koles ja trul gazem przez 10 lat...:/ :(
 
 
wolpen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Sty 2009
Skąd: Łęki Dolne
Wysłany: 2011-03-24, 14:31   

masz paliwo w kolektorze ssącym?jak to stwierdziłes? moze regulator cisnienia paliwa nie trzyma, ten na listwie wtryskowej,sciąg węzyk z podcisnienia i zobacz czy jest tam paliwo lub czy je mocno czuc?

a masz iskre na 5 i 6 baniaku na kablach? kurde bo jak paliwo jest,powietrze i iskra to powinien sie odezwac?


a ja mam pytanie !czy jak krokowy odepne wtyke to ma byc róznica,bo u mnie nie ma i czy krokowy powinien sie otworzyc po włączeniu zapłonu ?,bo mi sie uchyli do połowy ,a stwierdziłem to gdy po zgaszeniu auta wyciągam krokowy z gumy i patrze -jest uchylony chyba ze cos steruje pracą krokowego
_________________


e30 320i & e36 325i
Ostatnio zmieniony przez wolpen 2011-03-25, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukas323 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Mar 2011
Skąd: Melbourne
Wysłany: 2011-03-25, 15:17   

powietrze paliwo i iskra moga byc a ze nie pali tzn ze kompresji brak
 
 
wolpen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Sty 2009
Skąd: Łęki Dolne
Wysłany: 2011-03-25, 18:52   

a co z tym krokowym?,pytanie wyzej ! panowie czekam na odpowiedz bo mi bryka swiruje na gazie na wolnych obrotach :?
_________________


e30 320i & e36 325i
 
 
 
szplin2011 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Mar 2011
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-03-27, 15:05   

Z tym wężykiem możesz mieć acje-sprawdze to ale podejrzewam że bez zwalenia głowicy się nie obejdzie.Będe na bierząco pisał co i jak.
 
 
wolpen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Sty 2009
Skąd: Łęki Dolne
Wysłany: 2011-03-29, 11:59   

a co z moim krokowym? panowie dajcie jakies wskazówki :prosze:

ja mam pytanie !czy jak krokowy odepne wtyke to ma byc róznica,bo u mnie nie ma i czy krokowy powinien sie otworzyc po włączeniu zapłonu ?,bo mi sie uchyli do połowy ,a stwierdziłem to gdy po zgaszeniu auta wyciągam krokowy z gumy i patrze -jest uchylony chyba ze cos steruje pracą krokowego

:help:
_________________


e30 320i & e36 325i
 
 
 
szplin2011 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Mar 2011
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-03-29, 20:32   

Z komputerkiem daje sobie czas,dzisiaj sprawdziłem sprężanie i szok-od 6 do 7.5 (masakra) to poprzedni silnik miał po 9.Poskładam spowrotem tamtego i tak myśle czy robił ktoś coś takiego jak (szlif głowicy) to znaczy czy ktoś próbował splanować głowice tak aby wzrosło ciśnienie sprężania.Nie zależy mi na tak zwanym AGROTUNINGU lecz chciałbym przez to uzyskać chociaż te nominalne 13atmosfer sprężania.A i jeszcze takie pytanko czy może mi ktoś podać wymiary uszczelniacza na wałku rozrządu do 2l 90r z zapłonem na wałku.
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2011-03-29, 23:35   

A Ty jesteś pewien, że dobrze mierzyłeś? Na rozgrzanym motorze, przy otwartej przepustnicy? Bo dziwne, że na wszystkich garach masz takie niskie...
_________________
 
 
lukas323 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Mar 2011
Skąd: Melbourne
Wysłany: 2011-03-31, 05:24   

6 do 7 to sprezanie jak pod turbo masz :) robiles test mokry i suchy?
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2011-04-02, 20:51   

wolpen, silniczek krokowy jest sterowny impulsowo i jego pozycja jest regulowana, przy zapalaniu silnika jest tylko delikatnie uchylony (żęby mieszanka była bogatsza) i dop kiedy zapali zaczyna sterować. Możesz sprawdzić śrubokręcikiem czy tak klapka sie płynnie porusza, jeśli się przycina to zajżyj czy nie jest zabrudzony w środku i ewentualnie przemyj :]
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-04-07, 18:31   

BassQ napisał/a:
wolpen, silniczek krokowy jest sterowny impulsowo i jego pozycja jest regulowana, :]
Nie jest impulsowy.
W temacie najprawdopodobniej wtryskiwacz rozruchowy cieknie.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
wolpen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 06 Sty 2009
Skąd: Łęki Dolne
Wysłany: 2011-04-10, 12:47   

a czy po odpięciu kabla od krokowego ma byc zmiana w pracy silnika?bo u mnie tak nie bardzo to ma wpływ na silnik,np. odepne przepływke to jest ,jedynie jak odepne kabel ki zapalam to ma wysokie obroty!
_________________


e30 320i & e36 325i
 
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-04-11, 11:43   

Dobrze jest, tak ma być.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
szplin2011 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Mar 2011
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-04-19, 20:37   

Po dłuższej przerwie w końcu opanowałem (serducho) a mianowicie poskładałem spowrotem ten silnik który był w aucie jak kópiłem i git-chodzi a to oznacza iż ten który kópiłem jest walnięty ale myśle że i tak wyjde na swoje gdyż z tego silnika wziołem miche,wałek rozrządu(nie zajechany,wręcz idealny),wisko,koło zamachowe z kompletnym sprzęgłem i zostało mi jeszcze kolektory,przepustnica,rozrusznik,alternator i blok z głowicą(goły silnik) a dałem za niego 300zł.Tak myśle co zrobić z tym gołym silnikiem,raczej wątpie żeby ktoś chciał kupić głowice bez wałka lub blok.Chyba rozbiore to na alu i na skup a zostawie sobie to co może kiedyś się przydać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15