cześć mam silnik m52tub25 który siedzi w e30 i mam z nim problem a mianowicie dużo pali ok 20-24 l/100 , na wolnych obrotach faluje i szarpie silnikiem ,czuć nie przepaloną benzynę z wydechu i rozłącz 1,2,3 cylinder naj częściej na postoju . byłem z nim na kompie i wykazało jebną sondę 4,5,6 cylindra więc ją wymieniłem , wykazało też czujnik temperatury cieczy i go też wymieniłem .pokazało czujnik położenia wałka rozrządu i go także wymieniłem i po tych wymianach nic się nie poprawiło i pojechałem znowu na kompa i wyskoczył znowu czujnik temperatury cieczy więc nie wiem co jest grane i dla świętego spokoju wymieniłem jeszcze czujnik temperatury oleju ale i tak jest bez zmian . a i wydaje mi się że silnik na podwójnym vanosie powinien ciągnąć od dołu a tak nie jest bo czuć moc tak od 4 tyś.
Zasadniczo nie ma czegoś takiego jak sonda 4,5,6 cylindra tylko jak juz to cewkę
Czy masz podpięte sondy lambda?
W silnikach M52TU są 4 - 2 na wylocie z cylindrów, dwie za katalizatorem
Właśnie z tego może wynikać duże spalanie.
Ja mam u siebie tylko 2 na wylocie i w zimie pali 16 w budzie touring co i tak jest za wysokie!!
Pytanie też jak masz ciężką nogę? Ale zakładam ze sprawdzałeś przy jeździe np do 3,5 tys obrotów...
Co do VANOS'a to powinien ciągnąć od ok 1200-1300 obr/min i u mnie tak działa
Jeśli tak nie jest to może być że masz walnięte o-ringi vanosów:
http://www.beisansystems.com/products.html
Double Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)
U mnie po wymianie, auto inaczej, czyt. lepiej zaczęło jeździć
_________________ Fajnie jest mieć drugą Żonę Nie marudzi, zawiezie gdzie trzeba i zawsze ma ochotę na zabawę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach