Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Skąd: Golub-Dobrzyń (CGD)
Wysłany: 2011-04-28, 11:06
Mogło z dwóch powodów :
- wada fabryczna
- a drugi powód może być taki że nie odleżało w pozycji stojącej przez ileś tam godzin , gdzieś kiedys o tym czytałem i sam też się stosuję do tego
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Paź 2004 Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2011-04-28, 13:34
visco działa w tez sposób ze jak sie odpali silnik to przez chwile chodzi na wyzszych obrotach wentylator. apozniej zwalnia.
zeby sprawdzic czy działa musałbys przytrzymac wentylator zeby sie nie krecił az doporzadnego zagrzania chlodnicy. pozniej puszczasz wentylator idodajesz gazu tak do2 tysi/obr jak zacznie mocnowiac toznaczy ze dziala.
pozdro
cos mnuie sie zdaje ze nie padło mi wisco tylko problem tkwi w czyms innym... dzisiaj po zmianie wisca na nowe i zmianie termostatu zauwazyłem ze nie ma przepływu wody przez chlodnice. Z pół roku temu jak wrzucąłem m20 pod maske wymieniałem pompe wody na SKFa, termostat na nowy, kpl rozrzad... czy to jest mozliwe zeby pompe wody szlag trafił czy raczej mam spodziewac sie najgorszego czyli uszczelki pod głowica?? Silnik zagrzewa sie do 3/4 skali a chłodnica zimna jak kamień....mimo ze nowiutki termostat jest wsadzony.
Jakies sugestie??
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
wiec tak... wymieniłem dziaij nowy termostat i załadowałem kolejne nowe WISCO (tej samej firmy BEHR). Efekt taki, że układ obiegu wody sie otwiera ale wisco nie blokuje wentylatora. Spokojnie da sie zatrzymac wentylator palcem. Czy to mozliwe zeby 2 wiska były padniete??
Czy ktoś ma może schemat jak podłaczyć wentyator elektryczny żeby załaczał sie poprzez włacznik termiczny wkrecany w chłodnice??
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Kiedyś wypowiadałem się na temat padającego termostatu i pompy wody. Termostat zacięty na zamknięciu to rzadki przypadek, aczkolwiek możliwy, pompa jak nie leci i miała alu wirnik też mało prawdopodobne, visco ja też wymieniałem Behra 2 razy i było sprawne, a chłodnica jak umarłego du...a zimna. W jednym przypadku pęknięta głowa, a w drugim pęknięty blok. Rozumie, że jak byś odkręcił korek od chłodnicy to płyn wywali (o ile jest jeszcze), węże nabija Ja bym raczej podchodził sceptycznie do tego tematu niestety.
no własnie w tym problem ze z węzami wszystko ok. Nie wywala wody, nie nabija nadmiernie cisenia i chłodnica jest goraca jak cholera...Problem polega tylko na tym że wisko sie nie blokuje. Jak sie jedzie to temperatura jest delikatnie podniesiona ale nie rosnie...dopiero jak sie zatrzymam to wzrasta. Pompa pracuje bez zarzutów.
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Ostatnio zmieniony przez Lewy066 2011-04-29, 20:43, w całości zmieniany 1 raz
Ale cała jest gorąca, bo jak nie to visco się nie zepnie. Na górze powinna być gorąca, a na dole też ciepła. Wąż dolny gorący Jeżeli tak jak piszesz, może być termostat.
na dole jest nieco chłodniejsza... tak czy siak jest przepływ wody wiec na 100% nie jest to wina termostatu. Poza tym dzisiaj wymieniłem go na nowy. Działa na 100%
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Sprawdzałeś chłodnice czy nie jest nabita jakims syfem czy pyłem z drogi lub robalami?
Moze poprostu powietrze przez nią słabo przechodzi i trzeba ją wytrzyscic...
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Kolego , u mnie takie same objawy jak u ciebie , z tym , ze temp nie dochodzi nawet przy ostrej jeździe czy na postoju wyżej niż do połowy skali wskaźnika , a przy normalnej jeżdzie ustala się lekko przed połową skali. Wisko wymieniałem , termostat też wszystko przy swapie silnika. Teraz na 2700 ccm (wcześniej 2.0) ciężko jest spowodować żeby wisko zaczęło chłodzić . Z doświadczenia wiem , ze nie każde wisko włącza się na chwilę zaraz po uruchomieniu silnika. Dodam , że też jest wszystko BEHR-a.
Ja w swojej byłem e30 montowałem elektryczny wentylator powietrza, i powiem, że visco kilka koników zabiera. Ale przejdźmy do rzeczy: wkręcasz czujnik do chłodnicy i prowadzisz od niego 2 kable jeden do stałego + najlepiej z akumulatora musisz na tym kablu mieć bezpiecznik i drugi kabel dociągasz do wentylatora a - (od wentylatora)do karoserii i musi działać. Tylko pamiętaj , że te kable muszą być w miarę grube. Można też zastosować jakieś przekaźniki ,ale ja nie wiem co i jak. W każdym bądź razie u mnie to działało , a i auto troszkę odżyło. Tyle ode mnie
no wiec problem polega na tym ze zamontowałem wentylator z ASTRY G....
Elektryk zrobił mi 2 obwody.. jeden zalaczany wlacznikiem termicznym z chłodnicy a drugi obwód (awaryjny) właczany przyciskiem z auta. Najgorsze jest to ze włacznik w chłodnicy nie załacza wentylatora. Czy ma ktoś moze rozpiske pinów tego czujnika?? To jest czujnik z e36.
Czy jest szansa ze sam czujnik jest walniety?? (włacznik awaryjny włacza sie bez problemu i schładza chłodnice momentalnie. Ale wolałbym zeby chodził na pierwszym biegu niż na drugim
[ Dodano: 2011-05-14, 11:00 ]
walniety jest czujnik termiczny. Zimny jak trup. Chociaz to dziwne żeby padły oba biegi na raz...
[ Dodano: 2011-05-16, 15:25 ]
Problem....
- Termostat wymieniony na nowy
- układ odpowietrzony
a franca sie grzeje... Czy ktos ma jakąś propozycje??
Czy jak wyciagne termostat nadal bedzie sie grzał to znaczy ze albo walnieta uszczelka pod głowica albo nie daj boże sama głowica??
Czy jest szansa ze pompa padła?? (była wymieniana pół roku temu na nowa)
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach