Wysłany: 2011-05-03, 14:24 [e30]problemy z silnikiem M20
witam wszystkich mam problem z szarpaniem silnika przy ruszaniu a chodzi o silnik m20 b20 wymienilem prawie wszystkie podzespoly i dalej nic czy ktos wie o co chodzi albo mial podobny problem
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-05-06, 08:58, w całości zmieniany 1 raz
za każdym razem od najniższych do 1900 obrotów
gaz jest ale tak sie dzieje na gazie i na benzynie
duzo wachy kotluje ok 25 litrow na 100km
a na gazie jak przeciagne powyzej 5200 obr/min to komp szaleje i pali prawie 20 litrow gazu na 100 gdzie normalnie okolo 14
swiece i przewody wymienilem kolego przed czasem do tego kopulka palec ale to nie pomoglo?
a i do tego jeszcze buja silnikiem na biegu jalowym
swiece juz 4 razy wymienialem kolego od kad mam to autko i nic to nie zmienilo!
cisinienie troche nie rowne od 11,4 barow do 12, z odpalaniem raczej nie ma problemu na zimnym motorze od strzala a na cieplym czasem nie chce zagadac ftedy musze go pedelem gazu ruszyc i cyka
przeplywke tez zmienialem i kibel nadal
tak pozatym to jeszcze wymienilem przepustnice, czujniki temperatury, wtryski!
a o jakie luzy ci chodzi?
przez 2 lata od kiedy jazdze tym samochodem nie moge tego zlokalizowac
odchyłki rzędu 0,5 bara nie wpływają na równą prace...także jest OK
skoro takie ciśnienia to na pewno zawory nie są podparte, (chodziło mi o luzy zaworowe-> niby co 7-8tys powinno się sprawdzać), z tego wynika że głowicy nie należy się czepiać,
myślałem jeszcze o czujniku temp.do kompa, ale jest nowy...wtrysków nie należało wymieniać, przecież na LPG to samo-czyli problem jest w gdzieś w sterowaniu. Skoro po wymianie przepływki też się nie poprawiło, to pozostaje:
-krokowy
-komputer
-ewentualnie sonda, ale to znowu nie miałoby takiego wpływu na gazie, chyba że masz sekwencje...
może coś inni podpowiedzą
_________________ Kompleksowa renowacja samochodów marki BMW, Fiat i pochodne, Opel.
no wlasnie zapomnialem dopisac ze te graty tez sa wymienione znaczy krokowka x 2 komputer i sonda
nie pali gazu i wachy naraz sprawdzone! i w taki sposob jest wszystko wymienione a problem jest nadal i zaden mechanik nic nie moze poradzic a bylem u 30 specow!!!!!
[ Dodano: 2011-05-06, 22:02 ]
wtryski wymienilem chyba w depresji ze ciagle jest problem chcialem sprawdzic i to
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2011-05-07, 12:14
Hej...podepnę sie pod temat dzis nagrałem swoje m20b25 z podobnym problemem nie chciałem zaśmiecać forum podobnymi tematami więc to dorzuce swoje 2 grosze...zerknijcie jaką reakcje ma moje e30 na muśnięcie gazem..spada ponizej 500 obrotów jak by miał zgasnąć...jak kupiłem miała gaz lecz pozbyłem sie tej skazy,zrobiłem remont głowicy,wymieniłem praktycznie jak kolega wyzej cały osprzęt pod maską i nic...po2 latach nie moge dojsc co to jest http://www.youtube.com/watch?v=W1sd5lC1rWg
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sie 2005 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-05-07, 13:00
a ten dźwięk traktora to od czego? nie masz wydechu? skoro robiłeś remont głowicy powinno być cichutko, czy takie kiepskie nagranie?, jak siedzisz w środku podczas filmu wydaje się jakby coś stukało?
przeplywomierz kolego skoro duzo ci pali i szarpie to przeplywka. a jak dasz jej gazu do oporu to idzie i nie szarpie albo zajaknie sie tak ? strzelia ci na gazie kiedys ?
_________________ Kupie wtryski do m20b20 / m20b25
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2011-05-07, 16:50
misza, wydech jest tylko nie poskręcany do końca nic nie stuka...auto idzie dopiero od 3,5 tys obrotów przed tą granicą ma muła ;| moze byc ze przepływomierz został poszkodowany jest ktos z okolic radomia czy kozienic żeby podjechać i podmienić przepływki bo kupywać w ciemno to raczej nie widzi mi sie
Regulator ciśnienia nie powodowałby tego zjawiska na LPG, ciężko naprawić auto na odległość...bo nie widząc jak i co szarpie, ciężko stwierdzić, czy to faktycznie wina silnika czy też sprzęgła (jak w moim wypadku, ruszenie z wolnych bez szarpania wszystkim graniczy z cudem, trzeba ją wspomóż odrobiną gazu, lub przypalić lekko tarcze i jest spokój na jakis czas).
Gdyby założyć, że bierzemy pod uwagę tylko zwiększone spalanie, na lpg i benzin to pod uwagę trzeba wziąć tylko, rzeczy wspólne sterujące zapłonem i składem (coby komp nie szalał).
Zawsze jest ryzyko, że może nie być połączenia gdzieś na złączach, przerwany przewód, a nawet brak dobrej masy...
regulatora nie wymienialem ale to moze byc od duzego spalania musze to sprawdzic
a co od bujania silnikiem? regulator nie ma nic do tego moze mam zawory po wypalane
dzisiaj regulowalem troche pomoglo ale nie do konca!
u mnie tek samo buja motorem jak u kolegi z tym ladnym dzwiekiem tez sie troche przydlawia ale troche lepiej reaguje na gaz
a kompa wymienialem to moze broblem w elektryce jak pisal makkus
na poczatku to tak wyje...a na gazie ze przeplywka na pol poszla ale wstawilem druga i od tamtej pory nia dopuszczam do takich sytuacji (to znaczy reguluje na czas)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2011-05-18, 11:09
panowie dziś podmieniłem przepływke i przepustnice od innej 2,5 i nadal ten sam objaw...jak pulsacyjnie dodam pare razy gazu to auto poprostu tak sie zalewa ze aż gaśnie wtryski mogą lać?? moze komputer jest walnięty?? a moze czujnik połozenia wału ma cos do tego jak sądzicie...?? prosze o jakąs rade
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2011-05-18, 19:57
POTEGAT napisał/a:
Zrób swapa na m52 i skończą się twoje problemy
A tam Odraz ładować plastik pod maskę i ten głupi dźwięk !
Niema to jak dobre stare M20
Czujnik raczej nie , spróbuj podmienić jeszcze kompa !
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2008 Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-05-18, 20:19
G-R-Z-E-Ś napisał/a:
POTEGAT napisał/a:
Zrób swapa na m52 i skończą się twoje problemy
A tam Odraz ładować plastik pod maskę i ten głupi dźwięk !
Niema to jak dobre stare M20
Czujnik raczej nie , spróbuj podmienić jeszcze kompa !
Znam chłopaka który mówił tak jak ty jakie to m 20 jest wspaniałe raz przejechał sie e30 m52 b28, sprzedał swoje m20 i niebawem bierze ode mnie e30 z plastikiem pod machą.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2011-05-18, 20:59
G-R-Z-E-Ś, co do kompa to miałem takowy problem raz,że auto zgasło i kaplica wiec zatargałem e30 do elektryka.Zrobił to i powiedział ze komputer zgubił zasilanie... czy komp z b20 na podmianke i sprawdzenie podejdzie
POTEGAT, moze i silniki m50(plastiki) są lepsze itd bo taka jest prawda ... ale ja chcę zostać przy seri jak bozia przykazała
czy komp z b20 na podmianke i sprawdzenie podejdzie
Niestety nie podejdzie komp z B20. Nie ta mapa paliwa i inne momenty zaplonu.
Powiedz mi czy ktos u ciebie sprawdzil cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa??? Chodzi o cisnienie paliwa prosto z pompy.
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2011-05-18, 21:41
lysy174, nie nikt nie sprawdzał... jak po pompuje pedałem gazu to auto gaśnie czy ciepły czy zimny tak samo powiedz mi jak sprawdzić i ile powinno wynosić?? regulator ciśnienia zmieniałem pisze z góry
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach