Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2009 Skąd: Będzin (sląskie)
Wysłany: 2009-12-05, 11:10
wlasnie zmienilem poduszki od skrzyni - te z tylu skrzyni dwie.
wynik przed chwila zabilem druga chlodnice - dostala u gory i od strony pasazera.
wentylator jest w strzepach - zostalo chyba 7 lopat z 11stu.
jakby ktos mial jakis pomysl to chetnie poslucham
ja widze to tak
albo wentylator byl do :cenzura:
albo jest jeszcze jakies inne mocowanie skrzyni oprocz tych dwoch kostek z tylu
albo wisko jest jakies niewiadomo skad i nie pasuje (bo nie moge zalozyc wentylatora tak jak trzeba - nie pasuje i chaczy o trzpien kola pasowego na dole
jakby co to kupie wentylator do 2.0 i chlodnice 440mm
Ps rece juz zaczynaja opadac
Edit
juz chyba wiem co jest
wisko wg mnie mam jakies inne
jakby mi ktos mogl u siebie zmierzyc grubosc wiska (z trzpieniem mocujacym i bez)
to bede bardzo wdzieczny
ew jakis link allegro jakie wisko polecacie kupic
_________________ E30 Touring - project in progress - sprzedane
E30 Coupe - dupowozik
Z3 Roadster - lansowozik
Ostatnio zmieniony przez venom 2009-12-05, 11:20, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sty 2009 Skąd: Mielno(Koszalin)
Wysłany: 2009-12-28, 18:29
czy ktos ma jeszcze termowłącznik u siebie i zdaje to egzamin??Ja mam zamiar zastąpić wisco termowłącznikiem w e30 m50b25,kupiłem dwu zakresowy 85-80,92-82.Mam zamiar podpiąć to pod ori wentylator klimy.
Chłodnice mam od e28 535i,zda egzamin???
_________________ Do kultowej jazdy e32 735i,a do zabaw po mieście e30 m50b25
Witam wszystkich.
Zamontowalem wentylator elektryczny z ASTRY G (pchajacy powietrze na chłodnice) przed chłodnica. Wkreciłem czujnik termiczny z BMW e36 Compact w chłodnice (tam gdzie jest oryginalnie). Wyglada to tak ze włacznik włacza I bieg ale temperatura jest juz za połowa. Potrafi dojść do 3/4 skali i nie załacza II biegu. Sprawdzałem czujnik napewno działa i ząłacza oba biegi (tak samo jak wentylator) 2 bieg wentylatora oprócz czujnika termicznego podłaczony mam dodatkowo na właczniku w kabinie. Czy powinienm zrobić przejsciówke na czujnik na węzu od silnika do chłodnicy (zeby załacał sie wczesniej wentylator czy nie ma to najmniejszego znaczenia???? Czy ktos ma jakies sugestie??
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
tak. Mam 2 przekaxniki.. na kazdy bieg wentylatora odrebny przekaźnik bo moc wioatraka jest taka że przeciąg robi.
Co do włacznika termicznego... mam go wkreconego w oryginalne miejsce w chłodnicy czyli przy prawej lampie.
Nie wiem jakie ma stopnie załaczania ale jest juz zdecydowanie za późno jak sie uruchamia. Termostat mam wsadzony nowiótki. Ma moze 30km przejechane. Obieg sie otwiiera ale mam wrazenie ze pompa wody nie daje rady. Czy jest szansa że spierniczyła sie pompa?? Była wymieniana na nowa SKL jakies pół roku temu. Jak sprawdzic działanie pompy wody bez jej demontazu?? Ma ktos jakis pomysł.
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Witam, od dwóch dni jestem posiadaczem mojego pierwszego BMW, jest to BMW E30 320i.
Mam mały problem, mianowicie temperatura przy normalnej jeździe jest kreske poniżej normy (Termostat?) a zdarza się, że rośnie sporo ponad i wtedy albo otwarta maska i jazda albo dłuższy postój. Zauważyłem, że gdy się grzeje wiatrak od chłodnicy stoi dęba albo kręci się bardzo powolutku. Już 2 czy 3 razy zdarzyło się tak, że temperatura w górę a wiatrak objawy jak wyżej.
W związku z tym mam pytanie - czy to wina przycinającego się visco ? Czy może czujnika temperatury który wentylatora nie załącza ?
Pytam, ponieważ jeżeli to visko to chyba będę chciał przerobić na elektryczny, no chyba że macie jakąś inną teorie odnośnie niezałączającego się czasem wiatraka.
CASH to na 100% wisko. Wymień i powinno ustapic. Sprawdx tylko poziom płynu i zobacz czy wogóle masz termostat...
[ Dodano: 2011-05-17, 11:32 ]
kemot324 napisał/a:
Musisz popatrzeć w zbiorniczek, czy przelewem leci ciągły nie przerwany strumień.
Na wolnych obrotach praktycznie wcale nie leci.. jak podkrece powyzej 2000/obr na min to cos tam zaczyna delikatnie... obstawiam pompe. Dzisiaj kupuje nowa i trudno trzeba rozbierac rozrząd ((
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Wiem, że trochę zboczę z tematu ale jeszcze mam jedno pytanie odnośnie chłodzenia naszych bawarek. Mianowicie - odkryłem jakiś dziwny 'patent' w mojej buni. Od zbiorniczka płynu chłodzącego odchodzi jeden mały wężyk (mała średnica) który wchodzi w butelke wciśniętą między w.w. zbiorniczek a atrape. W butelce znajduje sie borygo (pewnie ścieka), w każdym razie domyślam się że raczej z fabryki tak nie wyszlo. Gdzie prawidlowo powinien iść mały wężyk odchodzący od zbiorniczka płynu wyrównawczego ?
Znalazłem przyczynę. Obudowa wentylatora blokowała visko Zdjąłem ją i teraz lata jak ta lala. Fakt faktem podczas jazdy jest niedogrzany, na postoju osiąga 90 stopni+ i wtedy visco juz lata jak szalone. Może termostat ? ;o
Panowie, Mam pytanie, gdzie lepiej umieścić termowąłcznik? Na wyjsciu z chlodnicy wydaje się lepiej, ale czy napewno?
Do tego pytanie, jakie ma mieć własności temperaturowe ten włącznik?
Silnbik to m42 , gdzieś obiło mi się o uszy, że 80-88 , czy taki powinien być?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach