Wysłany: 2011-07-13, 14:00 [E30] 2.4td gaśnie podczas jazdy
No to sprawa wygląda tak:
Auto gaśnie:
Podczas postoju silnik gaśnie. Mruga kontrolka wtrysku
Podczas jazdy silnik przerywa raz na jakiś czas na około 1-2 sek. Czasem nawet na kilkanaście sekund.
Ogólnie problem w ciągu dwóch dni (400km) narósł z "raz na pół dnia" do "raz na 15 minut"
Czasami jest tak, że przyspiesza normalnie, czasami jest mocno zamulony. Ciężko wyczuć kiedy ale chyba po takim chwilowym wyłączeniu.
Kopci na czarno przy mocniejszym dodaniu gazu ale kopcił też, gdy było OK.
Aha, no i ostatnio ustawiałem rozrząd.
Jest sporo postów o tym ale różne pomysły i różne rozwiązania.
Generalnie pisze się o wtrysku sterującym.
Chciałbym prosić o pomoc w weryfikacji. Co posprawdzać?
[ Dodano: 2011-07-13, 16:01 ]
Zmierzyłem na letnim silniku rezystancję sterownika wtrysku i wynosiła 422Ohm.
Potem odpaliłem, samochód pochodził chwilę. Po zgaszeniu wynik: 370 Ohm i wraz z czasem rósł.
_________________ *puk puk*
- kto tam?
- panewka
Ostatnio zmieniony przez M-4 2011-07-13, 15:02, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Cze 2011 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-18, 09:43
M-4, mi tam nigdy nie mrugała kontrolka wtrysku, zazwyczaj zapalala się i palila chwilę, oznacza to albo bład wtrysku i silnik powinien wejść w tryb awaryjny, albo wodę w układzie paliwowym.
Takie mierzenie może być różnie dokładne,sprawdził bym raczej czy ten kabelek idący z wtrysku sterującego nie ejst uszkodzony i wyczyścił bym gniazdo-złączke tego kabelka.
dodatkowo jak radziVindevil, polecam wymienić filtr paliwa.
polecam też zrobic testy. jeśli wiesz mniej więcej co ile , z jaką czestotliwością gaśnie ci silnik to próbuj jechać małe dystanse, zatrzymać się i na filtrze paliwa masz pompkę, podpompowujesz kilka razy paliwo.
Jeśli nie zgaśnie to znaczy że masz problemy z dostawą paliwa i wymieniasz w pierwszej kolejnosci filtr.
A przy jakich obrotach gaśnie?Jesli wysokie to inwestuj w nowy filtr paliwka.
Faktycznie im dłuższy dystans tym częściej. Wymienię filtr.
Dzięki za pomoc!
[ Dodano: 2011-08-02, 12:24 ]
Po wymianie filtra nie gaśnie i jest OK ale nadal samochód jest zamulony.
Tzn, że podczas przyspieszania, tuż przed 2000obr czuć jak zmniejsza się moc. Tak jakby włączony był tryb serwisowy. I pali więcej w trasie
_________________ *puk puk*
- kto tam?
- panewka
Ostatnio zmieniony przez M-4 2011-08-02, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach