chce trochę podnieść tyl w kombiaku bo strasznie siedzi. W tym aucie nie zależy mi na twardości ani glebie. Czy ory sprężyny od e36 sa wyższe???
Moze ktos przerabiał ten temat???
_________________
e30 325i M-Technic2
e30 324TD Touring
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-07-28, 19:52, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-26, 17:23
słyszałem o tym ale osobiście nie spotkałem się z tym...
jeden mój znajomy używa tych podkładek w kjs i jeszcze się nie zdarzyła pęknięta sprężyna.
Tak czy owak... wiem że saab 900 ma te samą średnicę osadzenia sprężyny co e30..
może uda się coś dobrać...
może ktoś na forum ma wyjętą taką sprężynę z touringa i mógłby podać jej wysokość i liczbę zwojów wtedy można podzwonić po aukcjach i kupić wyższą.
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-07-27, 01:16
W czwartek wkładam do kolegi e30 kombi spiringi tył z e36 właśnie żeby wyżej stała, z tego co myśle to z e36 będą wyższe bo sama buda jest cięższa, gdzieś było tez pisane ze springi obniżające z e36 w e30 nie dadzą obniżenia a przynajmniej nie takie jak powinno być, podjedz podmienimy zobaczymy.
gumy to lipa piszczą skrzypią springi pękają i zmienia się charakterystyka
Ostatnio jak kupowałem wieszaki do tłumika widziałem takie podkładki pod sprężyny. Zrobione to z twardej gumy, wchodzi to na wahacz, na spodzie ma otwór a ten bolec na wahaczu, na górze ma bolec gumowy na który wchodzi sprężyna. Podnosi coś około 3 cm. Taka zwykła podkładka pod sprężyny.
http://allegro.pl/gumy-po...1732286334.html
Ostatnio zmieniony przez beryl 2011-07-27, 12:52, w całości zmieniany 1 raz
Też myślałem nad tym wynalazkiem, bo bardzo nisko mam tył, ale chyba ciężko będzie wsadzić sprężyny z tą podkładką. Przy opuszczonym na max wahaczu serię na styk się wyjmuje, a z podkładką to trzeba jakoś sprężynę ścisnąć.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Lut 2005 Skąd: Ostrowite
Wysłany: 2011-07-28, 08:42
Miałem 3 touringi i w dwóch na oryginalnych sprężynach tył stał jak koza.
Może poszukaj jakiś używek od turasa i porównaj ze swoimi.
Przykładowo kiedyś wziąłem od sedana sprzężyny aby tył mi troche opadł, porównując je sprężyna od sedana była minimalnie krótsza a po montażu tył opadł o jakieś 3-4 cm. (bardziej miękka?).
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Melis 2011-07-28, 08:43, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 13 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: B-stok
Wysłany: 2011-07-28, 09:40
A jak będzie za miękko to zawsze możesz wsadzić sportowe sprężyny z VW T4 i ładować po palecie cementu ,a ona dalej będzie normalnie stała
A tak na marginesie to można sportową sprężynę od E36-siądzie jak seria i będzie twardo. Można też dorwać takowe z kebaba cabrio/touring ale wtedy może być przesadnie twardo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Cze 2011 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-28, 09:53
w kazdej trumience :cenzura: siedzi, w moim też mimo że mam zdrową zawieche, to chyba taka charakterystyka:) u mnie problem rozwiązał się sam:
przód 195/60r14 tył 195/65r14 i optycznie wygląda to dobrze:)
Jeśli masz sprawny zawias polecam taką operację i będzie cacy, jutro podeślę zdjęcia jak u mnie się to prezentuje.
Taka ciekawostka - też szukałem sprężyn aby podnieść tył w szerokiej lampie bo jakoś dziwnie nisko był w stosunku do wąskiej lampy i okazało się że szeroka na dzień dobry ma o trzy centymetry niżej wyprofilowany profil nadkola.
Żadna seryjna sprężyna od turinga tego nie poprawi.
Mirek - ogarnij się - wpadnij do mnie - walają się tylne sprężyny do wyboru i do koloru FK, KW itd... wraz z regulacją, także będziesz sobie mógł kręcić i regulowac wysokość
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach