Witam. Czas dać znać co nie co o moim aucie, kupiłem je na przełomie sierpnia/września 2010 roku więc trochę się ociągałem z tym Wpierw rozkodowany VIN:
Vehicle information:
Type code AA11
Type 325I (EUR)
Dev. series E30
Line 3
Body type LIM
Steering LL
Door count 2
Engine M20
Cubical capacity 2.5
Power 125
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Upholstery ANTHRAZIT STOOF
Prod. date 1989-12-20
Order options:
No. Description
209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)
288 LT/ALY WHEELS
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
335 M TECHNIC SPORTPAKET
339 SATIN CHROME
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY
562 MAP READING LIGHT
704 M SPORT SUSPENSION
708 M SPORT LEATHER STEERING WHEEL II
801 GERMANY VERSION
860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT
Auto kupione z pomocą kolegi żelek.um (wielkie dzięki, jestem bardzo zadowolony). Auto było z gazem, służyło mi przez rok do dojeżdżania na studia w miarę rozsądnej cenie. Planów jest sporo, powoli będę zdradzał co i jak
E30 ogólnie w dobrej kondycji blacharskiej, skusiłem się na nie (czego nie ukrywam) dlatego, że była dość dobrze wyposażona. Po krótce m.in:
- full ori m technic II brak tylko sportsitze
- elektryczne szyby
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- elektryczny szyber
- podgrzewane zamki i dysze spryskiwacza
- klimatyzacja (przydaje się w lato oj przydaje )
- ABS
- OBC
- Check Panel
- Szpera 3,73 25% (aktualnie szpera 2,93 25%)
- o dziwo nie ma wspomagania o.O (już dołożone z E36)
Staram się ją doprowadzić do stanu może nie idealnego, ale bardzo dobrego. Wszystkie części eksploatacyjne będą wymieniane na nowe. Poniżej kilka zdjęć auta w dniu zakupu:
Na lato auto otrzymało gwint JOM.
W między czasie zostało zregenerowane całe zawieszenie (wszystkie części firmy Lemforder/Meyle/Febi):
- wszystkie sworznie przód
- wszystkie tuleje wahacza przód
- kompletne drążki kierownicze z E36
- przednie poduszki amortyzatorów
- wszystkie tuleje tylnej belki i tylnych wahaczy
- łączniki stabilizatorów tył
Wpadł też cały nowy system stopowania auta
- Tarcze nacinane i nawiercane Mikody przód i tył
- Klocki EBC Red Stuff na przodzie i Green Stuff na tyle
- Nowe wężyki hamulcowe
- Sportowy płyn hamulcowy MOTUL
Zabrałem się wreszcie za lampy. Wszystkie szkła wymienione na nowe (na zimę powrócą oryginalne HELLA tylko muszę je porządnie zrobić )
Dodatkowo udało mi się dorwać oryginalne halogeny ZKW w ładnym stanie, bo moje oba były pęknięte.
Auto dostało nowe kółka a konkretnie Azev A 4x 8.5j
W czerwcu tego roku auto dostało nowe serce:
Wpadło też nowe radyjko Alpine z serii CDA
I takie tam z zaskoczenia..
Jako, że nie cierpię j.niemieckiego zagościła też nowa ramka do OBC po ang.
W sierpniu całe auto poszło do odświeżenia lakieru czy jak kto woli malowania. W wakacje miałem trochę zajęć i dopiero teraz powoli składam auto.
Jednouszny bandyta
W między czasie zająłem się podłogą. Po zdjęciu dywanu nie wyglądało to za ciekawie, a to dlatego że ktoś już wcześniej ją zakonserwował ale nieudolnie.
Całość oczyszczona była i pokryta bitexem. Zadnego podkładu, farby nic, czysty bitex..
Dziwne podejście ktoś miał.
Całą podłogę musiałem wyczyścić z tego syfu. Ogólnie kiedyś już były wyspawane newralgiczne punkty podłogi co widać na zdjęciach - TU już ktoś się bardziej do tego przyłożył.
Cała podłoga ma tylko małe ogniska rdzy, wystarczyło lekko podetrzeć nitrem a reszte podszlifować. Ogólnie nie było tragedii:
Tu widać, że ktoś wcześniej coś robił
Pod fotelem nic nietknięte
Od strony kierowcy było lepiej, wystarczyło tylko nitro i papier ścierny
Tutaj całkiem nieźle pognita zaślepka
Na szczęście pod nią nie było praktycznie rdzy
Stara vs. nowa
Czas na konserwację profili zamkniętych woskiem i masa plastyczna do uszczelnienia wszystkich połączeń i zaślepki
I ogarnięta już zaślepka
Ostatnio zakupiłem prawie wszystkie spinki do całego M-Technica. Koszt nie mały bo prawie 350zł..
W między czasie ogarnąłem półkę na czarno bo siwa nie pasowała mi do koncepcji (na dniach będzie też cały dywan farbowany na czarno)
Jutro będzie już skończona cała podłoga więc podeśle zdjęcia.
Zamówione też są już maty GMS do wygłuszenia prawie całej podłogi.
Pozostało pociągnąć instalacje audio i składany będzie środek
Walka z RUDĄ finalnie zakończona, pozostało wygłuszyć podłogę i składać środek
Nie miało być na pokaz, miało być dobrze zabezpieczone
Ogarnięta zaślepka
Tyle na dziś. Dzień odpoczynku, i jedziem dalej ze składaniem auta
Ponieważ było z gazem, trochę już dojechane zresztą. Chciałem coś nowszego, mocniejszego i co ważniejsze ekonomiczniejszego - wiadomo ile m20 pali Miało wpierw zagościć M60B40 ale po wielu przemyśleniach wpadło bardziej "cywilne" M52.
Choć i tak nigdy nie zapomnę dźwięku poczciwego m20
Wzmacniacz CarPower HPB-604 (na drugi rok wpadnie co innego pod Morele, po prostu nie wiedziałem co kupić )
Kable do podłączenia wzmaka i Chinch Tec Precision
Maty GMS 022 do wygłuszenia całej podłogi
Wygłuszanie podłogi tymi matami to czysta przyjemność. Poradziłby sobie każdy przedszkolak Czy jest ciszej, okaże się niedługo bo auto jeszcze nie złożone w 100%
Z autem był trochę przestój bo były problemy z odpalaniem - winowajcą okazał się prawdopodobnie EWS a konkretniej pestka.
Cały M-Tech złożony w 90% na nowych spinkach. Kilka zdjęć uchowało się podczas prac.
W międzyczasie doszedł do mnie renoskór do odświeżenia kierownicy i mieszka i nowe lampki Hella do podświetlenia tablicy.
Przed:
Po renowacji:
W rzeczywistości wygląda to sporo lepiej i się tak nie świeci. Podchodziłem do tego sceptycznie ale wyszło na prawdę super w porównaniu do poniesionych kosztów. Za zestaw Renoskóra do renowacji kierownicy dałem 23zł a została jeszcze ponad połowa podkładu i bezbarwnego
Fotograf ze mnie fatalny i nie miałem statywu ale pogląd jakiś jak teraz auto wygląda:
Na lato wyląduje jakiś inny wzmak pod Morele. Miałem trochę nóż na gardle a była promocja na CarPowera więc wziąłem co by na razie był
Co do xenonu hmm.. Jest barwy 5000k czyli idealnie biały, nie żadne tam fioletowe agro więc na żywo tak nie drażni jak na zdjęciach. Na razie zostaje, nie przeszkadza mi za bardzo
zenon jest tak jak mowi delfin jest naprawde zimno bialy, autko prezentuje się pieknie, teraz zostalo bawic sie w detale i na koniec jakies sowite kolo
No więc trochę był przestój w pracach bo trochę pracowałem + studia no i jakoś nie było czasu nic przy aucie porobić. Za to E30 przezimowało najmroźniejsze dni w garażu Ostatnio było trochę czasu i zabrałem się za kółka które kupiłem na zapas pół roku temu. Nie wyglądały one najlepiej, były psiknięte pseudo złotym szprajem, pełno zacieków itp. trzeba było to poprawić, zrobiłem też na szybkości polerkę rantów. Malowane chałupniczym sposobem, ale myślę, że nie wyszły najgorzej.
- MSW by O.Z 15" wszystkie 7j ET13 + dystans przód 5mm a tył 20mm Opony to 195/55
Kolor nie do końca wyszedł taki jak chciałem. Nie wiedziałem za bardzo jaki złoty wybrać i strzelałem na oko W rzeczywistości lakier jest mniej żółtawy:
Nie są to docelowe kółka, na razie Azevy wylatują i idą na sprzedaż, a bliżej lata... hmm pomyślimy
Tak leżą na aucie + (E30 Adaaaska)
Na dniach dojdzie do mnie osłona pod miskę, zakupiłem też ładne spory is'owe, szukam tylko kanapy do kompletu (rozmyślam jeszcze nad ori sportami skórzanymi z kanapą ale zobaczymy na co fundusz pozwoli). Powoli powoli do przodu
No więc doszła osłona pod miskę z allegro, sprzedający zarzekał się, że niby osłona pasuje też pod M50/M52 (robione niby pod M20/M40) ale niestety. Tak więc jak ktoś ma M50/M52 to niech sobie odpuści tą z allegro, bo jest przekoszona w lewo o 20cm i nic miski nie chroni.
Wykonanie profi, ale co z tego..
Dorwałem też po taniości ori używane dywaniki od E30. Zawsze to lepsze niż allegrowe. Po wypraniu tak wyglądają
E30 dostało też młodszego brata do kompletu
Wykonanie całkiem niezłe biorąc pod uwagę skalę 1:87
Auto dziś wyjechało z budy w piękny i słoneczny dzień trochę się rozruszać ;ddd
Z autem powoli do przodu, pozostało tylko ogarnąć osłonę po miskę, przepolerować finalnie lakier i ogarnąć elektrykę bo gdzieś lekko prąd zżera I auto gotowe do sezonu, mam nadzieję, że przez majówkę się wyrobię..
Kilka nocnych ujęć
Pad Bolla miękki i pasta wykończeniowa Menzerna SF4000 do finalnej polerki Przy okazji zakupów w sklepie detailer.pl zakupiłem również ręcznik do osuszania auta firmy FlexiPads
W tle podgrzewane sporty z is'a w idealnym stanie, czekają tylko na kanapę, której aktualnie nigdzie nie mogę znaleźć
Ku mojemu zaskoczeniu ukazał się bardzo ładny wynik
Jak będzie trochę gotówki wleci kolektor od M50 + strojenie i moooże wałki z S52 - wszystko zależy od funduszu.
Doszły też znaczki nówki z ASO
Auto miało pojawić się na CultStyle w Mielnie ale pech chciał i miska nie wytrzymała presji na dzień przed zlotem..
Na szczęście z pomocą przyszedł kolega Żelek i nowa miska już w domu, dziś montaż..
Na razie to na tyle. Azevy się niestety nie sprzedały, także idą do kompletnej renowacji. Prostowanie, malowanie i polerka rantu. Wpadną raczej opony 205/40 i będę walczył o jak najlepsze spasowanie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2006 Skąd: inowroclaw
Wysłany: 2012-05-28, 20:27
[quote="Delfinnn"]No więc doszła osłona pod miskę z allegro, sprzedający zarzekał się, że niby osłona pasuje też pod M50/M52 (robione niby pod M20/M40) ale niestety. Tak więc jak ktoś ma M50/M52 to niech sobie odpuści tą z allegro, bo jest przekoszona w lewo o 20cm i nic miski nie chroni.
Wykonanie profi, ale co z tego..
co ci niepasuje z ta osłona ja ja mam 2 lata i juz nieraz mi miche uratowała u mnie siedzi m52 b28 i pasi idealnie !
_________________ MOCNE E30 COUPE M52 B28+ KABAB M40
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach