mam e34, coś się dzieje na odcinku czujnik licznik i chcę puścić nową wiązkę kabli.
jeszcze nie zrzuciłem licznika więc nie wiem ile tam wchodzi kabli od strony licznika temp, a nie chciałbym się zdziwić, więc pytanie brzmi które to.
one rozdzielają sie na wtyczkę gdzieś koło kolan kierowcy w tym bałaganie kabli??
a z czujnika lecą bezpośrednio przez budę tam właśnie w okolicę pod kierownicę??
jakie jest prawdopodobieństwo że to to, a nie że podmieniane liczniki były też do d....
można sprawdzić jakoś licznik na 'sucho' czy się wskazówka wychyla, choćby min/max??
Pomógł: 17 razy Dołączył: 31 Lip 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-10-02, 18:14
więc pół soboty spędzonej na szukaniu prądu przyniosło następujące rezultaty i parę pytań:
- czujnik dający sygnał na licznik to czujnik nr 2 w bloku patrząc od przodu samochodu
- kable idą z czujnika 2, dochodzą do wtyczki 20paro pinowej przy podszybiu samochodu i tu pytanie: w tej wtyczce co wyciąga się do góry są pełne piny 11 i 12 (od czujnika)
a w tej co zostaje na dole, pełny jest 12 a pusty jest 11, tak jest też u Was??
no i wychodzi na to, jak patrzałem na necie, że ten czujnik jest 1 pinowy, M14, i ten do wtyczki bolec ma na górze równo pośrodku
także i need help co do tego czy ten pin 11 jest free i czy ten czujnik jest 1 pinowy
pozdro all!!
Pomógł: 17 razy Dołączył: 31 Lip 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-10-04, 05:52
spoko, wszystko gra, tylko dlaczego od czujnika idą dwa kable a na licznik idzie później tylko jeden??
i stąd też, czy ten czujnik kupić 2 pinowy czy 1, szkoda mi wywalać choćby 30 zeta na coś co za chwilę będę mógł wywalić...
ps. one more, może na konkretnym przykładzie, jeśli jest taki czujnik http://moto.allegro.pl/me...1839810435.html a w opisie nie pasują modele do mojego, to ma to jakieś znaczenie, czy styka że pasuje gwint i będzie działać?
ps2. może jeszcze lepiej, skoro idą 2 kable to bardziej pasuje ten schemat niż czy tak?? )
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Gru 2004 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-10-04, 10:44
Jak są dwa przewody to napewno jeden jest masą , drugi sygnałem , więc do licznika idzie jeden . Tu może nasunąć się pewne pytanie - czy wtyczkę da się założyć odwrotnie?
Pomógł: 17 razy Dołączył: 31 Lip 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-10-05, 18:36
po zmasowaniu 1 pinu wtyczki czujnik się podniósł, więc to ewidentnie problem czujnika
gdzieś tam wygrzebałem jakiś czujnik, tylko z żółtą końcówka i ma oporność rzędu 500O w temp 20 i spada do poniżej 200 w ok 80, a z tego co czytałem to mają mieć 2000-500 więc chyba nie pyknie.
niemniej jest z 1 pinem więc jak go założę to powinno się pokazać czy pójdzie czy nie, tylko teoretycznie powinien wskazywać że jest bardziej nagrzany czy tak??
masakra ile czasu się można bawić z 1 głupim czujnikiem...
Pomógł: 17 razy Dołączył: 31 Lip 2004 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-10-20, 18:42
problem rozwiązany.
dla potomnych na wskaźnik temp na liczniki idzie 1 pinowy czujnik
przy ok 25C ma oporność ok 500, ok 80-90 spada do 200-150
także całkiem inny niż oporność czujnika na kompa, tam jest 2000->500...
pozdrawiam i dzięki za help vindevil
POWITAC--- MAM PYTANIE Z LICZNIKAMI KONKRETNIE BMW E34 Z90r. BENZYNA CZY MOGE ZMIENIC LICZNIK ZE ZWYKLEGO MAM NA MYSLI MIERZENIE PRZEBIEGU KILOMETROW (MAM BEMBENKOWY) A CHCE ZAŁOŻYĆ ELEKTRONICZNY STARY LICZNIK POSIADA DWIE KOSTKI WIDZIALEM ELEKTRONICZNE NA 2-e KOSTKI NA ALLEGRO TYLE ZE NIE WIEM CZY BEDA CHODZILY PO TAKIEJ ZMIANIE.MOZE KTOS JUZ PRÓBOWAŁ CZEGOS TAKIEGO. :
_________________ ALBO ~~BMW~~ALBO~~N I C ! ! !--------HARAS
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach