Wysłany: 2011-09-22, 20:48 odpowietrzanie hamulcow z pompa ABS
Witam wszystkich, przymierzam sie do wymiany zaciskow hamulcowych i elestycznych przewodow hamulcowych w aucie BMW e39 530iA. W zwiazku z wymiana powyzszych elementow caly plyn hamulcowy zostanie spuszczony z uklady i tu pojawia sie moje pytanie - co z pompa ABS?
Czy normalne odpowietrzanie ukladu (dwie osoby-jedna pompuje pedalem, druga odkreca zaworek na zacisku) jest wystarczajaca do odpowietrzenia pompy ABS , czy konieczne jest po odpowietrzeniu uklady podlaczyc auto do komputera i "aktualizowac" pompe ABS?
Przeczytalem wiele komentarzy na ten i podobny temat i powiem ze nie jestem pewien jak to dobrze zrobic zeby nie uszkodzic pompy i nie zostac bez hamulcow.
Wiem ze temat ten juz byl troche walkowany na roznych forach, jednak bez jakis konkretchych i jednoznacznych wskazowek. Jedni pisza ze normalne odpowietrzanie wystarczy, drudzy ze trzeba miec wlaczony zaplon i odpowietrzac, inni ze trzeba uzyc zestawu cisnieniowego przy ukladach z pompa ABS, inni ze ze takie zestawy cisnieniowe moga uszkodzic pompe ABS, niektorzy wspominaja cos o podlaczeniu do komputera. Sporo roznych zaprzeczajacych sobie komentarzy i wskazowek.
Dlatego wiec jezeli ktos juz taki temat przerabial w swoim aucie i moze doradzic jak to dobrze zrobic, byl bym bardzo wdzieczny za wskazowki.
Jeszcze jedna rzecz- wiem ze przy wymianie plynu hamulcowego, oprocz odpowietrzania hamuclow odpowietrza sie rozniez sprzeglo, pompujac wtedy pedalem sprzegla. Jak natomiast ma sie to do skrzyni automatycznych?
Jesli to nie przyniesie rezultatów, to będzie trzeba podłączyć taki zestaw ciśnieniowy utrzymujący w układzie około 1,5-2 bara.
W nastepcy E39 czyli E60, jesli nie dawało to rezultatów to owszem podłącza się GT1 i uruchamia procedurę odpowietrzania sterując pompą ABSu dzieki czemu wypuszcza siez niej powietrze.
Czasem bywa że trzeba całą procedure powtorzyc i ze 3 razy (mialem tak w E91).
Powodzenia
Co do odpowietrzania sprzegła, to w automacie go nie masz, wiec problem z głowy
PZDR!!
LUKAS
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-22, 22:03
Zrobiłem to tak :
Zdejmujesz zacisk, Kliper na przewód elastyczny ( mozesz użyć morsa ), następnie odkręcasz przewód od zacisku, demontujesz elastyczny na łączeniu ze sztywnym mając już przygotowany zacisk skręcony z nowym elastycznym.. uronisz trochę płynu ale niewiele ... ja to robiłem sam ale z pomocnikiem można to naprawdę sprawnie zrobić ..
nie miałem problemu z odpowietrzaniem. e39 kombi.
dzieki bardzo LUKAS, mysle ze w przyszlym tygodniu robota bedzie musiala byc zrobiona, wiec jeszcze troche mam czasu, co prawda sam tego nie bede robil ale znajomy nie byl pewien co do tej pompy ABS. dzieki
[ Dodano: 2011-09-22, 23:15 ]
MAXXXAS rozumiem ze zadnych problemow z ABS-em nie miales po tej przekladce, bo czytalem na forach ze wszystko bylo dobrze pedal twardy a po odpaleniu pedal w podloge wpadal i kontrolka ABS sie swiecila.
MAXXXAS rozumiem ze zadnych problemow z ABS-em nie miales po tej przekladce, bo czytalem na forach ze wszystko bylo dobrze pedal twardy a po odpaleniu pedal w podloge wpadal i kontrolka ABS sie swiecila.
Jeżeli przy wymianie zacisku nie zapowietrzysz pompy i całego układu, to nic się nie dzieje. Możesz odkręcić przewody elastyczne, zatkać przewody twarde i potem przepompowujesz układ nowym płynem i nie ma prawa zapowietrzyć się. Nowy zacisk możesz wstępnie zalać strzykawką i świeżym płynem.
Ostatnio zmieniony przez beryl 2011-09-22, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-22, 22:26
żadnych problemów...
lecz... zaznaczam iż wymieniałem jedynie przewody elastycznie przy zaciskach... nie wymieniałem tych które łączą karoserie z wahaczami w tylnym zawieszeniu.
żadnych problemów...
lecz... zaznaczam iż wymieniałem jedynie przewody elastycznie przy zaciskach... nie wymieniałem tych które łączą karoserie z wahaczami w tylnym zawieszeniu.
nie mam potrzeby wymieniac przewodow sztywnych, tylko elastyczne beda wymieniane i wszystkie zaciski, no i oczywiscie swiezy plyn hamulcowy
e39 odpowietrzaja sie bardzo ladnie, robilem okolo 15 takich aut i z zadnym nie bylo problemow a ingerencja w uklad hamulcowy duzo wieksza niz tylko wymiana elastycznych przewodow oczywiscie odpowietrzanie metodą tradycyjna
niczym sie nie przejmuj zrób swoja robote wymien caly płyn i jazda
pozdr wrona
_________________ angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
witam robota zrobiona, wszystko wymienione, co prawda tradycyjna metoda nie przyniosla rezultatu, ale tak jak pisales przygotowalem sie i przy dalszych probach podlaczylem auto do komputera (BOSCH KTS 570) ktory sterowal pompa ABS-u i konieczne bylo nawet powtorzenie odpowietrzania wskazanego przez komputer kola dwa razy, wiec nie jestem pewien jak to inni zrobili tradycyjna metoda, ale co tam wszystko chodzi elegancko i to sie liczy, dzieki
Spróbuj odpowietrzyć tradycyjnie na począdku.
Jesli to nie przyniesie rezultatów, to będzie trzeba podłączyć taki zestaw ciśnieniowy utrzymujący w układzie około 1,5-2 bara.
W nastepcy E39 czyli E60, jesli nie dawało to rezultatów to owszem podłącza się GT1 i uruchamia procedurę odpowietrzania sterując pompą ABSu dzieki czemu wypuszcza siez niej powietrze.
Czasem bywa że trzeba całą procedure powtorzyc i ze 3 razy (mialem tak w E91).
Powodzenia
Co do odpowietrzania sprzegła, to w automacie go nie masz, wiec problem z głowy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach