BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
m52b28- dziwne czasy wtrysku
Autor Wiadomość
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-08, 17:49   m52b28- dziwne czasy wtrysku

Sprawa trochę dziwna.
Przy montażu gazu u kumpla zauważyłem że ma na 3 pierwszych cylindrach inne czasy wtrysku niż na 3 pozostałych.Na wolnych obrotach różnica około 0,5-0,8 ms.
Sondy pracują,auto chodzi normalnie- no czasem na zimnym je troszkę zmuli.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
 
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2012-01-17, 23:13   

w wiekszości przypadków kończyło sie wymianą sondy ( ukł 1 sonda na 3 garki) sonda może pracowac ale jest np zażucona nagarem i juz przkłamuje dlatego np wydłuża czasy. Jakie są te czasy wtrysku ? Lpg świerzo założona , jaka ? który rok tej beci ?
Montujeż LPG-i ??
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
Ostatnio zmieniony przez BassQ 2012-01-17, 23:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-18, 16:31   

Autko to 328i 96r.
LPG nie zajmuje się już zawodowo- zwykła przysługa dla kumpla.
Sekwencja to stag300.
Sondy zamieniałem miejscami i zero reakcji,podmieniłem z mojej fury i nadal to samo dlatego nie sądzę żeby wina leżała po stronie sondy i dlatego to pytanie.
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
 
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2012-01-18, 18:12   

Hmm jeśli lpg nowa świerzo założona to zostaje pb, jeśli stara/urzywka to może wina być wtrysków lpg
A wydłuża czasy na lpg czy na pb i lpg?
Bmki 6 garkowe z przed 2000r dość mółowato reagują na zmiany. Wyjścia:
Ogólne:
-przejżeć ukł zapłonowy , pojedyńcze cewki wiec temat prosty, wtyknąć iskrownik i sprawdzić moc iskry, do tego osobno fajki i zajżeć do świec
Jeśli auto do tej pory nie widziało gazoliny to:
- czy nie ma lewego powietrza miedzy kolektorem ssacym a głowica i czy oringami wtryskiwaczy nie ciągnie ewentualnie przy dyszach lpg
-stan wtryskiwaczy pb czy nie leją albo nie sa przytkane + oporności czy sa w miare jednakowe
-w najgorszym przypadku kompresja i stan zaworów - po obejżeniu świec może bedzie coś widać
Jeśli auto jeździło na lpg:
-spuścić ciśnienie lpg zrobić reset kompa i niech pojeździ pare dzni (i z 20km przynajmniej) na pb nie włanczając gazu i sprawdzić czy czasy sie unormowały jeśli tak to listwy lpg do czyszczenia, reg czy wymiany zależy jakie i po jakim przebiegu
Ale sie rozpisałem :D
A jakby coś jeszcze to służe pomoca :)
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-18, 19:10   

Wydłuża czasy wtrysków na PB a tym samym automatycznie na LPG.
Lewe powietrze wyeliminowałem raczej-kolektor dozbrojony sylikonem reszta drobnicy składana na smar sylikonowy + nyple na klej beztlenowy.
Cewki też raczej ok-zmieniał świece i zamienił specjalnie miejscami-nadal to samo.
Kompresja na wszystkich garach jeszcze miesiąc temu(jak kupował auto to mierzyłem) była jednakowa-wątpie żeby po 1000km coś się z nią stało.
Listwy wtryskowe nowe i szczelne.
Wtryski też już przerzucałem z cyl 1,2,3 na 4,5,6 i nadal czasy wtrysków są wyższe na ostatnich 3 cyl.
Mi już porostu brakło pomysłów- jak do końca miesiąca nic nie wymyślę to przekładam sterownik i imo z mojej i lukam jak to nie pomoże to niech szuka kogoś innego bo ja już wymiękam :help:
Zastanawia mnie jeszcze czy np uszkodzony czujnik stukowy może robić mi taki burdel ale nie mam jak obecnie podmienić z mojej
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
 
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2012-01-18, 20:06   

Wow no to faktycznie ostro przeczepałeś silnik :shock:
Teoretycznie biorąc stukówke, jeśli były by dwie to mogło by tak być jeśli jest jedna to powinna równomiernie przemiatać czasy
Jutro wieczór bede miał troche czasu to siąde do schemata tego silnika bo tera to tak z pamięci jade , coś pomyślim i się odezwe :]

[ Dodano: 2012-01-19, 23:35 ]
lookłem do Etk i silnik dość prosty , stukowy podwójny, troche sie nad nim zastanawiam bo zawsze mi mówili że jest od wyprzedzenia zapłonu a nigdy o czasach.
Z drugiej strony jeśli na 3 cyl by pokazał stukot (opcja uszkodzonego oczywiście) komp przyśpieszy iskre, spali paliwo nim dostanie pełną dawke sonda pokaże uboższą czasy się wydłużą (tak głośno myśle ale to prawie jak profanacja :lol: )
czy ja dobrze widziałem 2 czujniki położenia wału - czy etk fatamorgana? :shock:
A jak dyszami weszłeś , jest opcja żeby wtryski pb przysłoniły ? - z drugiej strony na lpg powinien wyrównać ;/
W podmianke kompa bym raczej sie nie bawił, tylko poczekał , może za niedługo coś wogule padnie i bedzie wiadomo.
A korekcje jestes w stanie sprawdzić (bank 1 , bank 2 itd ) długo , krótko teminowa?
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
Ostatnio zmieniony przez BassQ 2012-01-19, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16