Wysłany: 2012-01-30, 20:27 Wymiana Pokręteł na Klimatronic i wstawienie pelnego kompute
Hey, chcialbym sie dowiedziec jak zieminic co kupic krok po kroku aby z zwyklych nawiewów wstawic klimatronic:) i chcialbym wstawic pelny komputer dało by sie??
_________________ BWM E36
Ostatnio zmieniony przez Kriss 2012-01-30, 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-01-31, 20:20
Poradnik zapożyczony z innego forum.
krauze55 napisał/a:
Witam .
Od dłuższego czasu przeszukiwałem internet w celu jakiś instrukcji zamontowania klimatronika na miesce klimy manualnej - na korbki . Wiele razy czytałem że trzeba przerabiać wiązkę (dużo roboty) i nie warto [pisali to ludzie , którzy świadczyli usługi podłączenia takiego właśnie klimatronika za pieniądze ] dla mnie to podejrzane .
Przy okazji zmiany silnika na m52b28 mając chwile czasu i całą nagrzewnice klimatronik i panel postanowiłem spróować.
Poniżej daje instrukcje w punktach . Wszystko jest bardzo prosto zrobić. Zdjęcia poglądowe dodam później. NIE MA W TYM ŻADNEJ WIELKIEJ FILOZOFJII . NIE TRZEBA PRZERABIAĆ ŻADNYCH KABLI
1 . Zaczynamy od rozebrania schowka i osłon nóg kierowcy , dalej tunel środkowy konsole środkową , obc liczniki kierownica tzn wszystko aby móc zdjąć deskę ( na forum są tematy dla ZIELONYCH jak to zrobić )
Deska jest przymocowana - z prawej i lewej strony śruba 13' , na podszybiu pod kratkami nawiewu na szybę 3x śruba 7' .
(dalej chyba sobie wszyscy poradzą
2 podchodzimy od strony silnika. Zdejmujemy obydwie wycieraczki po czym ściągamy plastik pod nimi. Zdejmujemy "ścianę grodziową " przymocowana na 3x śruba 6,5' .
Naszym oczom ukarze się nagrzewnica od tyłu. Z lewej strony odkręcamy węże idące do klimy 2x śruba IMBUS 35' . Z prawej strony odkręcamy elektrozawór od nagrzewnicy klucz nasadka 10' .
Nagrzewnica przykręcona jest do samochodu na 4x nasadka 10' . Na każdym narożniku nagrzewnicy jest nakrętka do odkręcenia . Po odkręceniu wszystkich śrub wracamy do środka .
3. Po zdjęciu deski proponuje zdjąć metalową rurę która trzyma kolumne kierowniczą .
do budy przykręcona na 2x nasadka 13' do kolumny kierowniczej 3x 13' przyda się płaska 13' żeby skontrować nakrętkę . Proponuje WSZYSTKIE kable ale to WSZYSTKIE przerzucić na lewą stronę tzn zawiesić na kolumnie kierowniczej .
Nagrzewnica ma 2 kostki podłączone do elektryki w samochodzie tj białą i czarna ( przypięte do nagrzewnicy z lewej strony , do 3 srebrnych węży ) Po odłączeniu ich zostaje nam jedna śruba z przodu nagrzewnicy nasadka 10' .
4Nagrzewnie proponuje ciągnąć do siebie i lekko góra dół - cała nam wyjdzie i troche wody może z niej wylecieć . Wyjmujemy ją razem z kablami jakie przy niej są - 2 wtyczki czarna białą , kable do panelu klimy i ew 3 kostki do jakiegośmodułu.
Bierzemy do ręki nagrzewnice od KLIMATRONIKA i postępujemy od końca.
Zaznaczam że wszytko pasuje . NIE TRZEBA CIĄGNĄĆ ŻADNYCH DODATKOWYCH KABLI.
klimatronik ma tak samo 2 kostki CZARNA I BIAŁĄ które podłączamy w to samo miejsce gdzie odłączyliśmy poprzednie , Koło tych wtyczek jest jeszcze jedna
Kostka z wejściem na 2 piny ! Nie macie takiej wtyczki w samochodzie .
Jeśli się dobrze zorientowałem to tu się wpina czujnik umieszczony w zderzaku samochodu odpowiedzialny za AUTOMATYCZNY OBIEG ZAMKNIĘTY. Możemy nie podłaczać - jeśli ktoś chce może przeciągnąć kabel przez puszke bezpieczników - 10 min roboty - i podłączyć .
Skręcamy wszystko ,rozkładamy kable skręcamy i cieszymy się pięknym widokime
ZALECAM ROBIĆ WSZYSTKO Z ODPIĘTYM AKUMULATOREM
nie biore odpowiedzialności za szkody wyrządzone nieumiejętnym montażem
:bmw: <3
można ? MOŻNA !
Sprawdziłem wszystkie opcje klimatronika i działąją . Polecam sprawdzić nagrzewnice przed montażem - wymienić filtr , sprawdzićkondycje uszczelek , wymiennika ciepła i innych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach