..Ehhh w tym dziale jeszcze mnie nie było.. W sumie każde wozidło miałem w jakiś sposób zmodyfikowane.. przeważnie to była gleba, jakiś skromniutki felunek, i pierdółki które cieszyły oko.. Tym razem również nie obędzie się bez ulepszania fabryki, z tą różnica że swoje marne prace będę opisywał tutaj abyście mieli z czego szydzić i mieć co wytykać palcami..
..Czas iść z duchem czasu i po e30 i e36 przesiadłem sie na e46. Mam ją ósmy miesiąc ale jakoś zawsze brakowało czasu żeby ja pokazać
Historia tego autka jest mi znana, więc wiedziałem co kupuje. Beemka pochodzi z Belgii, tam miała I właściciela (starszy Pan) który użytkował ją do 2010r. Przez pierwsze 4 lata była dość mocno jeżdżona, rocznie 35 tys. km Później starszy Pan zmarł i samochodem "jeździła" jego żona, która z kolei rocznie robiła ok 2tys km. Przez okres pobytu w Belgii, buma cały czas była serwisowana w ASO i z tego co się dowiedziałem w serwisie, to nie miała żadnych poważniejszych napraw.
W 2010r Beemke na użytek własny ściągnął stary znajomy mojego brata. W 2011 kupiłem ją Ja.
...I tutaj biję pokłony dla mojego przyjaciela Radka ( Reggie4ever ) Jeżeli chodzi o mechanikę, zawsze mi pomaga, nigdy nie odmówi pomocy przy pracach mechanicznych, zawsze przygarnie pod swój warsztat...
Radek gdyby nie Ty to straciłbym fortune
wielkie dzięki za pomoc
To co będe chciał w niej zmienic to:
Felgi na sezon letni- done
Przebudowa układu wydechowego done
Jednostka Audio- done
Zestaw głośników
Doprowadzenie lakieru i karoserii do stanu idealnego
zawieszenie ---> coś bardziej sportowego... gwint.. done
Może jakis malutki wiruśik...
...Ciągłe dopieszczanie.... still continues
Przedstawiam wam moja, kolejna bume.
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAAP71030EM04918
Kod typu AP71
Typ 320D (EUR)
Typoszereg E E46 (3FL)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M47/TU
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor STAHLGRAU METALLIC (400)
Tapicerka STOFF JACQUARD/ANTHRAZIT (H9AT)
Data prod. 2002-07-02
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów
S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S386A ROOF RAIL Reling dachowy
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
S650A CD PLAYER Odtwarzacz CD
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S854A LANGUAGE VERSION FRENCH Wersja językowa, francuski
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Brak obsługi krzyżowej
S881A FRENCH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOO Instrukcja obsługi, jęz. francuski
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku
Pare fotek z dnia zakupu.
A tutaj nawet starszy braciszek się załapał
...Chodziłem.. szukałem.. analizowałem co trzeba na starcie zmienić..
Nerki latają, plastiki porysowane, roleta się zacina, w podłokietniku rozlany i zeschły jakiś lakier do paznokci, brzydkie felgi i kupę innych małych pierdółek.. Wszystko do ogarnięcia..
Parę dni po zakupie beemki, nerki już miałem w domu. A że chrom do niczego się nie miał wylądowały czarne.
Przed.
Po zmianie.
Czarna mordka w końcu pasowała do reszty Shadow Line..
Następnym krokiem było zrobienie coś z tymi brzydkimi szarymi plastikami wnętrza. Myślałem nad polakierowaniem ich na kolor, albo obklejenie folią carbon. A że cienki ze mnie lakiernik padło na folie carbon 3M di-noc.
Kilka fotek z prac nad oklejaniem jak i same elementy wnetrza przygotowane juz do oklejania.
..Wszelkie narzędzia dozwolone.. w tym wypadku bez szpachelki ani rusz..
Mój sposób na CB. Nie szpeci środka, nie rzuca się w oczy, przewody sie nie plątają byle jak, chociaż dostęp jest taki oo sobie. Poręczność w tym wypadku to drugorzędna sprawa..
Po zabiegach SPA dla mojej e46 przyszedł czas na dopieszczanie pod względem mechanicznym.
Na pierwszy rzut poszły klapki zawirowań z kolektora
przy okazji wyszło na jaw że delikatnie cieknie sobie płyn z króćca, przy dokładniejszym wpatrzeniu się było widać minimalne pęknięcie. Decyzja: oczywiście wymiana.
Wymiana 4-ech świec żarowych.. Dlaczego wk!@#$%y To później.
Wymiana sworzni krótkich z przodu (Dla nie których to jest drut.. no ale..)
Wymiana tulei wahaczy przednich
Wymiana gum na drążku stabilizacyjnym
Wymiana termostatu EGR
Wymiana termostatu głównego
Wymiana płynu chłodniczego
Świerzutki olej castrol 5w40 Turbo Diesel Do tego filtry powietrza, paliwa, pyłkowy
Naprawa opornicy dmuchawy
Czyszczenie EGR i separatora odmy
Naprawa tylnej wycieraczki (zatarta ośka)
Tak przejeździłem praktycznie do grudnia. Z nadejściem zimy miałem spore problemy żeby odpalić samochód juz przy -5*C (myślałem).... Fuck* Co jest grane.. przecież zmieniałem świece, wiec czemu nie pali..... 5 minut grzebania w internecie i juz wszystko wiedziałem. Winny był sterownik od grzania świec. (Wcześniejsza wymiana świec nie była konieczna) Sterownik pojechał na wczasy do kolegi z Nysy który przywraca je do sprawności. Po założeniu juz naprawionego sterownika nie ma żadnego problemu z odpaleniem auta. Ostatnio za oknem -25 auto po nocce pod chmurka zapala bez najmniejszego problemu
szkoda mi było na welurów, wiec na zime zmieniłem je na gumowce ze stoperami..
..Podczas jazdy patrząc na zegary, czegoś mi brakowało...
TEGO
Zaraz po rozpakowaniu przesyłki zabrałem się za montaż..
Przed.
Po montażu alu ramek.
Ostatnio zmieniony przez Adam86 2016-02-08, 21:20, w całości zmieniany 37 razy
Bardzo ładne auto! Nawet pomarańczowe kierunki świetnie wyglądają. Ramki na zegarach średnio mi podchodzą ale te carbonowe listwy to coś pięknego! Zrób coś z hakiem, przecież masz zdejmowaną główkę.
Cypisek, Przez jakiś czas miałem zajawkę na białe kierunki, ale nie wiem czy nie wyglądała by wtedy jakoś tak.. nijak. wszystko w jednym kolorze, mogło by się mniej w oczy rzucać. Alu ramki na zdjęciu wyszły tandetnie bo mój zajedobry aparat robi zajedobre zdjęcia.. W realu wygląda to znacznie lepiej. A co do haka to mam mały problem. Zaraz po zakupie chciałem go ściągnąć, mam kluczyk do głowicy ale niema tej gałki do odkręcania i szczerze nie mam pomysłu na to jak ten hak ściągnąć.
BIERNAŚ, Co do twojego zapytania. Mi na fotach ten carbon wyszedł jakiś taki szary, ale w rzeczywisty kolor to bardzo ciemny grafit (czarny). Z tego co pamietam to niema żadnych kodów kolorów, bo odcieni jest raptem kilka, porostu piszesz w jakim odcieniu chcesz i juz.
Co do skrzyni: Nigdy nie chciałem beemki w automacie i zawsze się wyrzekałem że automatu nie kupie.. Ale stało się inaczej, a co zabawniejsze to kupując tą e46 wcale nie byłem przekonany do tej skrzyni.. Za to przy kupnie nastepnej beemki będe szukał raczej tylko automata.
Ostatnio zmieniony przez Adam86 2012-02-07, 16:04, w całości zmieniany 1 raz
nokerman, a już myślałem że nikt nie zauważy..
Cypisek, Nie, nie ciągam przyczepek Raczej służy on do zatrzymywania niepożądanych pojazdów na moim tyłku. (Na całe szczeście TA opcja nie testowana).
[ Dodano: 2012-03-24, 23:05 ]
Przez okres zimowy trochę mi się nudziło, myślałem jak by tu ożywić jeszcze wnętrze i dodać mu odrobinę uroku..
Wpadłem na pomysł, zamontowania pakietu oświetlenia. Oczywiście lampki z ASO, i podłączone jak fabryka przewidziała
Tak to wygląda w nocy
Skoro i tak już rozbebeszałem "maskownice" nad nogami to szkoda było nie zamontować jeszcze jednego, "magicznego" guziczka (lubię jak jest dużo przycisków)
M kontury się sprzedały. Za niedługo zmiana felg na letnie.. .......
Ostatnio zmieniony przez Adam86 2016-02-08, 21:24, w całości zmieniany 7 razy
Radek zepsułeś niespodziankę...
....buma w tej chwili to brudas, a brudasa w galerii nie bede przecież pokazywał... ale fakt.. koła letnie już na aucie
Ostatnio zmieniony przez Adam86 2012-04-03, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Ja tam preferuję felgi jakby dedykowane do BMW, Dzisiaj widziałem jakieś tam auto na takich felgach i wyglądało to całkiem przyzwoicie. Tobie ma się podobać
..Wiesz.. nie można mieć wszystkiego.. Nie chciałem jakiś pospolitych z e46, bo wszystko jest już oklepane, a z kolei te które mi się podobały, (styling 37, 95) wymagały by już sporego dłubania przy karoserii, i nakładów $$.
Cypisek napisał/a:
Tobie ma się podobać
Gdyby mi się nie podobały to bym ich nie kupił..
[ Dodano: 2012-04-15, 15:38 ]
..Nowa budżetowa zabawka. Paliwo coraz droższe, wiec powoli przerzucam się na 2 kółka
..Oczywiście przy bumie coś się musi dziać.. Prace naprawczo/dopieszczające w ciągu dalszym trwają..
Zabrałem się za reanimacje zdechłego wiatraka klimy..
Tak wyglądał wiatrak jak go wyciągnąłem. Brudny, styki zaśniedziałe, osłona silniczka zardzewiała.. I dalej nie było wiadomo dla czego się nie załącza
Podpięcie na "krótko" Nie dawało żadnego efektu, wiec raczej jasne było że silnik kaput.
Po ściągnięciu osłony silniczka, ukazało się miejsce gdzie utleniła się 1 ścieżka..
Reegie4ever poprowadził nową ścieżkę.
Pierwszy test: Działa 1 i 2 bieg hula
Do takiego stanu udało się go doprowadzić
Przy okazji wyczyściłem chłodnice z syfu który zaciąga wiatrak. Mogłem tam znaleźć wszystko: pety, liście, i kości po jakimś gryzoniu Masakra...
..No i żeby Adaś miał co robić, to wyszedł nowy kwiatek...
Delikatnie w rogu spocony intercooler
Da się to jakoś naprawić czy czeka mnie wymiana. No i jeszcze jedno pytanko: wymieniać na OEMowski czy jakiś tuning..
Ostatnio zmieniony przez Adam86 2016-02-08, 21:36, w całości zmieniany 3 razy
knap, Do cycka to jeszcze trochę jej brakuje.. Z braku czasu idzie to powoli, ale za to ciągle do przodu, wiec dopieszczanie trwa...
Cypisek, Reggie4ever, Dzięki za informacje. Radek coś czuje że będziemy w wolnej chwili działać przy beemce... Przy okazji, jak pojedziemy do tego machera to skoczymy się pościgać...
Ostatnio delikatnie "zmodyfikowałem" przepływke.. Moje odczucia: Jakby przybyło stadko kucyków Autko teraz zbiera się zdecydowanie lepiej z samego dołu, i błyskawicznie reaguje na dodanie gazu.
Zdjęcie okładkowe hehe..
Bez dłubania ani rusz. Nowe mody i gadżety w drodze..
Ostatnio zmieniony przez Adam86 2016-02-08, 21:37, w całości zmieniany 3 razy
Cypisek, Mod polega na wywierceniu dziurki w przepływomierzu (widać ją na jednym z końców po prawej stronie przepływki)
Cypisek napisał/a:
I jak długo auto będzie na niej jeździło?
Myśle że długo...
A tak serio to gdyby to był krótkotrwały efekt, to raczej bym się nie porwał na to żeby dziurawić przepływomierz. Dziurka nie wpływa na szybsze zużycie przepływomierza.
Ostatnio zmieniony przez Adam86 2012-05-07, 18:40, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach