Witam, potrzebuję wymienić podstawę filtra oleju w moim 325, i mam pytanie czy podejdzie np z 320, 323 e36/ 520 525 e34 320 325 e30 itd , chcę mieć jakieś pole manewru gdzie tego szukać
ok, ale sprawa tego typu czy musi być konkretnie od tego silnika, czy może być np od innej pojemności, bo jak wiadomo to 320/ 323/325 są takie same tylko różnią się średnicą i skokiem tłoku tak? osprzęt chyba ten sam jest
nie znam się więc potrzebuję pomocy, to moje pierwsze bmw, i nie ostatnie
Pomógł: 30 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Skąd: Grójec
Wysłany: 2012-03-06, 22:16
dylara napisał/a:
, to moje pierwsze bmw,
w takim razie żeby uniknąc komplikacji szukaj podstawy od silników m50b20/b25 pochodzących z e34 i e 36 wyprodukowanych przed 09 1992 . Nowsze mają wyprowadzenie oleju do siłownika vanosa. Rozumiem że masz wyciek spod podstawy i chciałbyś w ten sposób go zlikwidowac ,jeśli tak to kup nową uszczelkę a powierzchnie podstawy i bloku w miejscu styku wyrównaj papierem ściernym .Oczywiście wcześniej zabezpiecz otwory żeby nic się nie dostało do oleju ,potem złóż na nowej uszczelce i posmaruj płaszczyzny preparatem LOCTITE 5910 .
Nie wiem skąd u polskich mechaników taka głupia mentalność żeby wszystkie uszczelki smarować silokownować ile się tylko da i czym tylko się da...
Wyczyść powierzchnie, odtłuść i załóż nową uszczelkę
Nr.8 http://bmwfans.info/parts...tem_oil_filter/
i to wystarczy będzie szczelnie, nic nie smaruj, jak będziesz musiał kiedyś zdjąć podstawe będziesz kloł i pomścił na czym świat stoi jak będziesz czyścił silikon
Oczywiście jak przedmówcy pisali filtr powietrza i alternator OUT
PZDR!!
LUKAS
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Pomógł: 30 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Skąd: Grójec
Wysłany: 2012-03-07, 10:45
LUKAS napisał/a:
Nie wiem skąd u polskich mechaników taka głupia mentalność żeby wszystkie uszczelki smarować silokownować ile się tylko da i czym tylko się da...
co do silikonów mam podobne zdanie , LUKAS nie wiem czy miałeś z tym środkiem do czynienia ,jest szary ,szorstki ,gęsty i nie nakłada się go w ilościach 1kg na 1cm2 .Znakomicie się sprawdza w tym przypadku .
szwangru2, miałem doczynienia, ale z doświadczenia wiem że tam gdzie fabryka daje zwykłą uszczelke, która znakomicie daje rade, to silikonowanie jest wielkim przerostem formy nad treścią.
A sam takie rozwiązania uznajętylko w sytuacjach gdy rzeczywiście fabryka nie przewidziała nic innego, jak np. w Renault.
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Wymień od razu w tej podstawie 2 takie oringi z boku, u mnie sie lał olej i 2 razy wymieniałem tą uszczelkę między blokiem i podstawa i dalej sie lało, okazało się że to przez oringi które się skruszyły. Znajdują się one z boku pod takimi okrągłymi talerzykami.
Pomógł: 30 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Skąd: Grójec
Wysłany: 2012-03-08, 12:36
LUKAS napisał/a:
ale z doświadczenia wiem że tam gdzie fabryka daje zwykłą uszczelke, która znakomicie daje rade, to silikonowanie jest wielkim przerostem formy nad treścią.
pewnie moje doświadczenie jest mniejsze ale wiem że obudowa termostatu w m50 plastikowa czy aluminiowa po zabiegach typu wymiana uszczelki ,planowanie powierzchni papierem na kostce ,odtłuszczanie bez tej pasty lubi przeciekac.
obudowa termostatu w m50 plastikowa czy aluminiowa po zabiegach typu wymiana uszczelki ,planowanie powierzchni papierem na kostce ,odtłuszczanie bez tej pasty lubi przeciekac.
O masz, a ja w M50/M52/M54 zawsze daje tylko ori uszczelke i nie cieknie
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach