Wysłany: 2008-07-03, 10:29 Zapytanie o skrzynie SMG BMW E46
Czy miał ktoś może styczność z taką skrzynią ? Chodzi mi konkretnie o to czy jest awaryjna i czy warto się nią zainteresować. Planuję kupić 330Ci w e46 z tą skrzynią i tak się właśnie zastanawiam a sam nie słyszałem żadnych opinii na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez Tasior_KRK 2008-07-04, 08:26, w całości zmieniany 2 razy
a z smg to mialem a raczej na codzien teraz i jeszcze kilka dni mam do czynienia niestety jest po awarii i nie wiedziec czemu strasznie wolno zmienia biegi......... bedzie manulal ale powiem szczerze ze mi sie bardzo podoba to rozwiazanie .
pozdro
_________________ angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-07-06, 21:44
czy na kazdej SMG mozna "ruszyc z obrotow" czy nie... wiem ze w tych najnowsiejszych przytrzymuje sie galke, wkreca motor na obroty i po puszczeniu galki rusza (z tych obrotow na jakich byla puszczona galka) ?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2005 Skąd: OŻARÓW MAZ.
Wysłany: 2012-03-07, 13:30
odgrzebuje temat, tez szukam e46 i czasami się trafia w 330 smg. czy po paru latach od ostatniego posta coś możecie dorzucić od siebie?
nie wiem czy ta skrzynia jest taka sama jak w m3 ale już parę detali się dowiedziałem, najwięcej z postu "małego" kiedyś bywał na tym forum
"Jeździłem długo z SMG i nauczyłem się jazdy tak żeby nie szarpało odpuszczania gazu itd i polubiłem ta skrzynie. Ostatnio miałem jakiś problem ze skrzynią i rozebrałem wszystko w drobny mak wybierak, pompę wymontowaliśmy też skrzynię,żeby zobaczyć w jakim stanie jest sprzęgło i było bardzo dobre widać niedawno zmieniane. Problem polegał na długiej zmianie między 2 a 3 biegiem a czasem w ogóle 3 nie wchodziło dopóki całkiem gazu nie odpuściliśmy. Winna była pęknięta sprężynka z boku skrzyni
http://bmwfans.info/parts...ifting_parts-2/
Element nr 6 z rysunku podobno częsta usterka.
Przy okazji wymieniłem też przekaźnik i rozebrałem stary okazuje się,że miał odgiętą jedną nogę na styczniku przez co była dłuższa przerwa i dłuższa zmiana biegu.
Trzecia sprawa to alternator. Mimo,że był po regeneracji okazuje się,że wymagał poprawki ładowanie było zbyt niskie w okolicy 12,5 - 13,2 v a powinno być 13,5-13,8v przez co ciśnienie w pompie smg spadało do 45-50barów i zmiana biegu była dużo mniej łagodna standardowe ciśnienie to 60-80barów.
Po tych wszystkich poprawkach wymieniliśmy płyn zrobiłem odpowietrzenie sprzęgła i pompy oraz adaptację i jest MEGA RÓŻNICA
Skrzynia praktycznie w ogóle nie szarpie nie ma żadnych uderzeń w dyfer.
Mogę jeździć na 4 programie zmieniać biegi bez odpuszczania gazu i zero szarpnięć czy uderzań a zmiana biegu dużo szybsza niż przedtem. Na 5 programie też bez problemu można jeździć bez odpuszczania gazu ale bywają już szarpnięcia zależnie od pozycji pedału gazu jednak nie ma żadnych stuków i uderzeń w most.
Każdemu jak nie wymieniał polecam wymienić przekaźnik koszt 25zł oraz zrobienie odpowietrzenia i adaptacji bo naprawdę warto bardzo duża różnica jest zwłaszcza jak dawno nie robiliśmy adaptacji."
ciekawe czy takiej sztuce co ma przelatane "podobno" 200 000 km taka skrzynia jeszcze pochodzi?
_________________ było e21 323i,e36 318i,e36 325ci,e46 330i,e90 320i, e46 330ci
jest e46 330ci & e91 318i
SMG w NIE M Power, to nie SMG, a SSG produkcji Magneti Marelli.
Nie pamiętam jak jest w E46, ale np. w E64 różnica widoczna jest na pierwszy rzut oka, sterowanie skrzyni jest od spodu, gdzie M Power ma sterowanie na górze.
Generalnie te skrzynie pseudo SMG są dość awaryjne
Osobiście pamiętam tylko kilka eMek które przyjechały na skrzynie, a SSG np. w 645Ci czy 330 bywały dość czesto, ale głównie E64, E46 bywały sporadycznie, ale to pewnie dlatego że E64 wyszło wiecej z tą skrzynią.
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
SMG w e46 czy to w m3 czy m54 to zwykła skrzynia manualna tyle że automatycznym zmieniaczem biegów. Jeżeli już coś się psuje że skrzynia zaczyna wolno zmieniać biegi jest to wina programu skrzyni a nie samej skrzyni czy osprzętu.
Generalnie jeżeli SMG się sypnie najlepiej przejść na 6 manualną z e46 diesla, a co do samego SMG to mi taka zmiana biegów w ogóle nie odpowiada-karykatura automatu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach