BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Sosen
2012-08-27, 21:32
[E30] Złomek by KN
Autor Wiadomość
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-08-15, 13:20   [E30] Złomek by KN

Witam wszystkich od dłuższego czasu się czaję aby pokazać naszego złomka którego powoli sobie ogarniam na tyle ile mogę od kiedy żona ma Megane, jest to E30 Touring od 7 lat wozi naszą rodzinkę, fabrycznie był M20B20 lecz to są odległe czasy w tej chwili po przeszczepie - 5 serce w budzie M42B18 nie wiem jaki miał przebieg ale teraz mam około 4500km :D , dużo modyfikacji w planach więc gdy się jakaś pojawi na pewno będzie foto.

Operacje jakie przeprowadziłem oprócz przeszczepów
m20b20/m20b20/m20b27/m10b18/m42b18 to:

- dołożenie haka, ciemne szybki
- wymiana lamp tył, czarne kierunki z postojem, Black BOSCH made in home
- fotele sportsize i kiera MOMO
- zmiana wyglądu zegarów
- malowanie w czarny mat który jest już dość popularny
- jakieś tam radyjko + wzmacniacz + głośniki + skrzynka
- dołożenie zagłówków tył



- WILCZE LASKI powrót z 3 zlotu nie obyło się bez niespodzianek 100km przed domem zerwana linka gazu zastąpiona sznurkiem od prania i 50km przed domem rozerwanie wydechu zaraz za tłumikiem środkowym, na deser wczoraj szybki swap skrzyni biegów :shock:



wcześniej wyglądał tak i zwał się kratkiem

a jeszcze wcześniej tak

więcej fotek na naszym fotosiku POZDRO
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2012-08-15, 13:30, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Herr_Otto_Flick 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Kwi 2009
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2012-08-15, 14:44   

ten dolot to masz chyba jakis rodem z DTM :?
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-08-15, 14:56   

raczej od kominka :oops: ważne że spełnia zadanie i silnik dostaje zimne powietrze :wink:

wie ktoś może co oznacza cykanie w m42 ?? ponoć popychacz i jest ich 16 co dalej :?:
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-15, 18:18   

KszyszekN napisał/a:
ponoć popychacz i jest ich 16 co dalej :?:


I albo nowe albo używane z m50/m52 a na koniec polać dobrym olejem.
_________________


E30 + E91
 
 
 
maciek e30 



Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2012-08-15, 19:52   

Na ostatnim zdjęciu autko jeszcze jakoś wyglądało
_________________

 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2012-08-15, 21:01   

maciek e30 napisał/a:
Na ostatnim zdjęciu autko jeszcze jakoś wyglądało


Czyli nie jestem jedyny :]
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-08-15, 21:07   

nom, wiem ale temat dlaczego tak się stało że wygląda inaczej jest bardzo wyczerpujący i nie nadaje się na forum ;) skupmy się na silniku :idea:

licznik wygląda tak

na zdjęciu widać ładną czerwoną kontrolkę która gaśnie przy 1200 obrotach, może po prosu wystarczy że zmienię olej bo coś z moim się stało ?? jaki byście zaproponowali ja myślałem o motulu 15w50, teraz mam shella 15w40.
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2012-08-15, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Miro 



Dołączył: 07 Maj 2007
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2012-08-15, 21:20   

to oznacza koniec kolejnego silnika......
_________________

e30 325i M-Technic2
e30 324TD Touring
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-16, 05:57   

KszyszekN napisał/a:
m20b20/m20b20/m20b27/m10b18/m42b18


To jakiego jeszcze nie miałeś?
_________________


E30 + E91
 
 
 
knap 


Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-08-16, 18:16   

nie chce Cię straszyć ale...
w swoim silniku M20 miałem to samo przed remontem
silnik odpalił kontrolka zgasła ( zimny silnik to olej gęsty i większe ciśnienie )
zagrzał się do temperatury roboczej to zaczeło świecić ciśnienie oleju
trzeba było przygazować do +/- 1500obr/min żeby zgasła kontrolka.

silnik poszedł do remontu
okazało się że... ( zaczne od góry )
2 zawory krzywe
wszystkie prowadnice do wymiany
3 cylindry zatarte ( aż troche tłok przytopiło )
pierścienie same wypadły z tłoków, nie musialem ich rozciągać
panweki cienkie jak papier
i pompa oleju nie nadawała się do ponownego użytku ( opiłki np. panewek mogą bardzo zaszkodzić kiedy ktoś już nie wymienia tylko dolewa olej )

i silnik chodził do samego końca, wał korbowy udało się ocalić reszta poszła raus :wink:

ja masz znajomego mechanika to niech zmierzy ci ciśnienie oleju zwykłym zegarowym czujnikiem i juz będziesz wiedział ile dni życia zostało twojemu silnikowi :wink:

( i tak na marginesie sa jeszcze oleje 20W ale to już ostatnia deska ratunku )
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-08-22, 21:47   

No i stało się, strach ma wielkie oczy i nie wiem co robić, wymieniłem olej (15W40) z filtrem i to samo przy niskich obrotach pali się kontrolka jak dodam gazu to gaśnie do tego te popychacze czy coś słychać teraz jeszcze głośniej, warto remontować czy szukać kolejnego silnika ?? :help: :help: :help:
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2012-08-22, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
knap 


Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-08-23, 07:16   

musiał byś wrzucić jakiś filmik jak ten silnik chodzi :wink:
bo może to nie popychacze tylko panewki zaczynaja grać :]

a bez rozebrania silnika się nie dowiesz czy warto go ratować :wink:
może góra jest OK a wystarczy nowy wał z panewkami kupić albo zrobić szlif :wink:
i będzie śmigać kolejne lata :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-08-23, 16:36   

Termin do mechanika przyszły tydzień, ja obstawiam pompę oleju - na rozgrzanym silniku góra nie ma smarowania i coś hałasuje a panewki może w początkowym stadium uszkodzenia bo delikatnie słychać taki inny dźwięk w tle, nagranie raczej tego nie odda.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2012-08-23, 16:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
knap 


Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-08-24, 07:10   

chodzi jak zdrowy diesel :D
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-08-25, 03:28   

Nie dopiero dziś zaczął chodzić jak diesel masakra nie dojechałem do mechanika i już nie jeździ o własnych siłach z powodu nadmiernego hałasu silnika takiego dźwięku jeszcze nie słyszałem, jakby ktoś był zainteresowany budą to na sprzedaż, 726 966 866
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2012-08-25, 03:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
knap 


Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-08-25, 08:07   

jak byś mieszkał w mojej okolicy to dał bym ci namiar na silniki do BMW
bo niedaleko mnie jest stacja demontażu pojazdów i zacna kolekcja E36
i silnik mozna wyhaczyć za 1000PLN

kiedyś pytałem u nich o 2 litry 24V i powiedzieli mi 1000PLN
a jak bym brał ze skrzynią i wiązką to mogli by dać mały rabat :wink:

ale zostałem przy M20 w mojej E30 :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-08-25, 08:39   

to fajnie macie tam, u nas gorzej, myślę że czas pozbyć się trumny i poszukać coś innego

[ Dodano: 2012-08-25, 19:32 ]
teraz chodzi tak http://www.youtube.com/watch?v=g_6PsNiVzkA rozbierać czy nie ??
 
 
 
knap 


Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-08-26, 09:10   

jeździć i tak na tym nie możesz ;/

ja zaczął bym od zrzucenia miski olejowej i sprawdzenia panewek.
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
maciek e30 



Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2012-08-27, 12:11   

Do tych silników nie leje się oleju mineralnego tylko pół syntetyk albo syntetyk ,hydrauliczne zawory nie cierpią gęstego oleju ;/ a do tego masz trafioną pompę i klawiatura się zarzyna
_________________

 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-08-27, 19:46   

dziękuje wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia auto znalazło już nowego właściciela
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17