Wysłany: 2012-10-30, 12:27 Dźwigienki zaworów do m20b25
Witam wszystkich. Mam problem z wyregulowaniem zaworów z tego względu że dźwigienki są trochę zużyte . Na allegro znalazłem tylko jednej firmy (Febi) i to za około 50zł szt.
Czy wiecie może coś na temat tej firmy albo ewentualnie gdzie można kupić lepsze.
Najlepiej Poznań i okolice.
Z góry dzięki za pomoc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-10-30, 18:58
opowiedz lepiej jak wygląda Twój problem z regulacją zaworów
bo ja tez miałem zużyte dzwigienki i silnik chodził jak zegarek ( poza tym że klekotał jak bocian )
po pierwsze wymiana dźwigienek zaworowych w M20 nie jest prosta jeśli silnik jest w samochodzie.
po drugie wytarte dzwignienki wiążą się też z wytartymi trzonkami na zaworach.
więc jeśli chcesz to dobrze zrobić to najprościej jest zrzucić z silnika głowice i rozebrać.
trzonki na zaworach dać do przeszlifowania żeby miały równą powierzchnie
wymienic uszczelnicze zaworowe ( nie warto oszczędzać paru PLN-ów jak już masz głowice na stole )
dotrzeć zawory i dopiero zakładanie nowych dźwigienek
dobrej zabawy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sty 2007 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-11-02, 12:34 Re: Dźwigienki zaworów do m20b25
Mati325iiii napisał/a:
Witam wszystkich. Mam problem z wyregulowaniem zaworów z tego względu że dźwigienki są trochę zużyte .
Jeżeli jest to silnik M20 do zakładam że wymiana samych dźwigienek zaworowych nie do końca rozwiąże twój problem.
Piszesz że "dźwigienki są trochę zużyte", domyślam się więc że zużyte (wytarte) są mimośrody do regulacji luzu zaworowego (jest to odrębna część nie wchodząca w skład samej dźwigienki i kupuje się ją oddzielnie).
Mimośród do regulacji luzu zaworowego współpracuje z trzonkiem zaworu (który prawdopodobnie też będzie, lub jest zużyty - wytarty).
To co zużywa (wyciera) się w samej dźwigience, to część dźwigienki współpracująca z krzywką wałka rozrządu, tak więc krzywki wałka rozrządu również prawdopodobnie będą zużyte.
Tak więc jeżeli chcesz mieć cichy rozrząd (silnik) to prawdopodobnie będziesz musiał wymienić:
1. Dźwigienki zaworowe 12 szt.
2. Mimośrody do regulacji luzu zaworowego 12 szt.
3. Zawory 12 szt.
4. Wałek rozrządu
Osobiście polecam dodatkowo wymianę:
1. Śrubki blokujące mimośród w dźwigience zaworowej 12 szt.
2. Nakrętki do ww. śrubek 12 szt.
3. Podkładki do ww. nakrętek 12 szt.
4. Blaszki stabilizujące dźwigienki zaworowe na osiach 12 szt.
5. Uszczelniacze zaworowe 12 szt.
6. Prowadnice zaworowe (jeżeli będzie taka potrzeba) 6 lub 12 szt.
7. Osie dzwigienek zaworowych (jeżeli będzie taka potrzeba) 2 szt.
Ja w swoim M20B27 wymieniłem wszystkie ww. części (+ kompleksowy remont kapitalny dołu silnika) i na wolnych obrotach słychać tylko cichy świst wentylatora i pasków klinowych
Mati325iiii napisał/a:
Na allegro znalazłem tylko jednej firmy (Febi) i to za około 50 zł./szt.
Czy wiecie może coś na temat tej firmy albo ewentualnie gdzie można kupić lepsze.
Lepsze są tylko w ASO BMW, ale znacznie, znacznie droższe.
Jeżeli masz możliwość zakupu nowych dźwigienek FEBI w cenie 50 zł./szt. to ja bym się nawet nie zastanawiał.
Ja kupiłem właśnie takie (w czerwonym opakowaniu z napisami FEBI - BILSTEIN), z tego co kojarzę to te dźwigienki nie są już dostępne w hurtowniach.
Są dostępne dźwigienki innych producentów, ale podobno lubią pękać.
Mój silnik odcina przy 6900 obr/min. (i nie raz już to odcięcie "zobaczył") i zarówno dźwigienki jak i reszta silnika są w stanie
Oczywiście zawsze można iść "na skróty" i wyregulować zawory przy pomocy czujnika zegarowego.
PS.
Mam do sprzedania nową wierną kopię wałka rozrządu pochodzącą z ALPINY C2 2,7 + EPROM (chip) do ww. silnika M20.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach