BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do m42b18 ??
Autor Wiadomość
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2012-11-11, 22:21   Jaki olej do m42b18 ??

Jak w temacie 1.8 is po swapie jeździ elegancko ale pasowałoby zmienić olej , pytanie na jaki ?? Powtórze tylko że nie wiem jaki jest teraz zalany i jaki jest przebieg silnika.

A i będę bardzo wdzięczny za wszelakie informacje dotyczące urzytkowania silnika, co robić czego nie robić, na co zwracać uwage, bo chodzi naprawde ładnie i żal było by go zajechać :D
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
Ostatnio zmieniony przez BassQ 2012-11-12, 01:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-12, 07:47   

Ja polecam Motul 10w40, szkoda że przed swapem nie zdjąłeś miski olejowej żeby zobaczyć ile jest mułu na dnie i ewentualnie to umyć.

Co do użytkowania to lepiej więcej oleju na bagnecie niż mniej.
_________________


E30 + E91
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2012-11-12, 09:52   

Temat rzeka. Ja do swojego M42B18 lałem Liqui Moly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40, zrobiłem ok.60 tys km, żadnych problemów z motorem, żadnych dolewek, firma popularna w Niemczech, w Polsce mniej, przez to można liczyć, że kupuje się produkt oryginalny.

http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=23
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-12, 10:43   

RoboCop, 60 tyś na jednym oleju? :wink:

Liqui Moly też bardzo dobry olej. Nie zapomnij o dobrym filtrze Knecht lub Mann
_________________


E30 + E91
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2012-11-12, 12:51   

Oczywiście nie od wymiany do wymiany :lol:
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-11-12, 13:20   

10w40 Millers proponuję. Przedtem zastosuj płukankę Millers'a - wlewamy do starego oleju, silnik musi pracować około 15 minut, potem wszystko zlewamy i zalewamy świeżym olejem.
_________________
Weteran
 
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2012-11-12, 18:48   

Że temat rzeka to wiadomo a im więcej głów tym szybciej do celu :wink:
Filtr Mann - to napewno bo od dawna właśnie mannowskie używam
Płukanke bym zastosował gdybym wiedział co w silniku a tak troche się obawiam czy tego mułu gdzieś nie pchnie np na hydrauliki , może zalać silnik jakimś mobilem pojeździć na nim troche i dop płukanke i któryś z polecanych przez was olejów - co o tym myślicie , jest sens ? :]
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-12, 18:53   

BassQ napisał/a:
Płukanke bym zastosował gdybym wiedział co w silniku a tak troche się obawiam czy tego mułu gdzieś nie pchnie np na hydrauliki , może zalać silnik jakimś mobilem pojeździć na nim troche i dop płukanke i któryś z polecanych przez was olejów - co o tym myślicie , jest sens ?


Nic nie powinno się stać po płukance, a żeby być pewnym to najlepiej było by zrzucić miskę.
_________________


E30 + E91
 
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2012-11-13, 19:20   

Ok to dzięki Panowie , po wymianie zdam relacje :wink: Troche to poczeka bo choróbsko mnie rozkłada, a w garażu temp polowa ;/

[ Dodano: 2013-04-15, 22:12 ]
Trochę dłużej poczekało :D ponieważ niestety silnik lał z uszczelniacza i uszczelki tej pomiędzy obudowami rozrządu, w sumie od założenia tematu do zeszłego tygodnia wylał prawie 4 litry ;/ co jednak bardzo ładnie zakonserwowało podwozie na zimę i deski od kanału :D :wink:
Na dzień dzisiejszy już kropli nie puszcza wszystko na nowych uszczelkach, ściągałem pokrywę zaworów, obudowy, (miskę nie :wink: ) i :wow: ujrzałem piękny miodowy kolor :D
Z powodu kłopotów finansowych :( zastosowałem:
-uszczelki, uszczelniacz erling
-płukankę STP
-filtr Mann
-oil Mobil 10w40
Przed zimą mam nadzieje że finanse pozwolą na Motul :)
Jeszcze raz dzięki za porady :beer: :drunk: :beer:
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16