Jak w temacie 1.8 is po swapie jeździ elegancko ale pasowałoby zmienić olej , pytanie na jaki Powtórze tylko że nie wiem jaki jest teraz zalany i jaki jest przebieg silnika.
A i będę bardzo wdzięczny za wszelakie informacje dotyczące urzytkowania silnika, co robić czego nie robić, na co zwracać uwage, bo chodzi naprawde ładnie i żal było by go zajechać
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Ostatnio zmieniony przez BassQ 2012-11-12, 01:01, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 17 razy Dołączył: 12 Maj 2005 Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2012-11-12, 09:52
Temat rzeka. Ja do swojego M42B18 lałem Liqui Moly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40, zrobiłem ok.60 tys km, żadnych problemów z motorem, żadnych dolewek, firma popularna w Niemczech, w Polsce mniej, przez to można liczyć, że kupuje się produkt oryginalny.
10w40 Millers proponuję. Przedtem zastosuj płukankę Millers'a - wlewamy do starego oleju, silnik musi pracować około 15 minut, potem wszystko zlewamy i zalewamy świeżym olejem.
Że temat rzeka to wiadomo a im więcej głów tym szybciej do celu
Filtr Mann - to napewno bo od dawna właśnie mannowskie używam
Płukanke bym zastosował gdybym wiedział co w silniku a tak troche się obawiam czy tego mułu gdzieś nie pchnie np na hydrauliki , może zalać silnik jakimś mobilem pojeździć na nim troche i dop płukanke i któryś z polecanych przez was olejów - co o tym myślicie , jest sens ?
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-12, 18:53
BassQ napisał/a:
Płukanke bym zastosował gdybym wiedział co w silniku a tak troche się obawiam czy tego mułu gdzieś nie pchnie np na hydrauliki , może zalać silnik jakimś mobilem pojeździć na nim troche i dop płukanke i któryś z polecanych przez was olejów - co o tym myślicie , jest sens ?
Nic nie powinno się stać po płukance, a żeby być pewnym to najlepiej było by zrzucić miskę.
Ok to dzięki Panowie , po wymianie zdam relacje Troche to poczeka bo choróbsko mnie rozkłada, a w garażu temp polowa
[ Dodano: 2013-04-15, 22:12 ]
Trochę dłużej poczekało ponieważ niestety silnik lał z uszczelniacza i uszczelki tej pomiędzy obudowami rozrządu, w sumie od założenia tematu do zeszłego tygodnia wylał prawie 4 litry co jednak bardzo ładnie zakonserwowało podwozie na zimę i deski od kanału
Na dzień dzisiejszy już kropli nie puszcza wszystko na nowych uszczelkach, ściągałem pokrywę zaworów, obudowy, (miskę nie ) i ujrzałem piękny miodowy kolor
Z powodu kłopotów finansowych zastosowałem:
-uszczelki, uszczelniacz erling
-płukankę STP
-filtr Mann
-oil Mobil 10w40
Przed zimą mam nadzieje że finanse pozwolą na Motul
Jeszcze raz dzięki za porady
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach