BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e30] Problem z układem kierowniczym
Autor Wiadomość
Jakobe 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 31 Gru 2009
Skąd: 3city
Wysłany: 2012-12-24, 13:33   [e30] Problem z układem kierowniczym

Witam
Mam dziwny problem z moją E30 stką a mianowicie ...

Na prostej drodze auto jedzie prosto, po skręceniu w lewo (do oporu, albo tak mocniej żeby zrobić zakręt 90st.) kierownica odbija tylko trochę tzn tak że kiedy sam wyprostuję koła kiera znowu sama skręca w lewo tak o 30st i żeby jechać prosto muszę ją trzymać wyprostowaną, ale czuję że auto ciągnie w lewo - To samo dzieję się po skręcie/zawróceniu w prawą stronę dokładnie takie same objawy tylko że kiera skręca w prawo ...

Co ciekawe objaw ten ustępuję kiedy mocniej szarpnę i skręcę kierownicą w przeciwną stronę niż ściąga, albo po prostu skręcę kierownicą na postoju .... Strasznie wkurzająca rzecz.

Sprawdzone było:

- Zawieszenie - Sworznie ok tylko 1 wbity nie jak powinno być kreseczką wzdłuż auta tylko w poprzek, tuleje wahacza trochę sparciałę, ale nie rozerwane ...
- Poduszki amortyzatorów nie skrzypią i nie ma luzu, amorki nowe przód i tył
- Wspomaganie działa normalnie i równomiernie, nic nie wyje itp - dla pewności jeszcze odpowietrzałem układ
- Przekładnia kierownica nie ma luzu tzn auto prowadzi się pewnie kiedy nic nie ściąga, również nie dochodzą z niej żadne stuki ...
- Felgi proste, na różnych oponach dzieje się to samo
- Hamulce nie trzymają i są nowe

Miał ktoś podobny problem?

Proszę o jakieś sugestię ...

Dzieki

Pzdr
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2013-07-16, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-12-24, 15:14   

a zbieżność sprawdzałeś?
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-12-24, 19:09   

Od "nowości" tak, czy zrobiło się po czymś?
 
 
Jakobe 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 31 Gru 2009
Skąd: 3city
Wysłany: 2012-12-25, 10:50   

Tak zbieżność ok

I zrobiło się tak samo, tzn jak kupiłem było ok trochę pojeździłem, ale nie wpadłem w żadną dziurę, ani w nic nie uderzyłem ...

Nie mam pomysłów, szkoda mi zmieniać przekładni kierowniczej bo fajnie chodzi poza tym skręcaniem ...
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-12-25, 16:40   

to nie musi być wina przekładni kierowniczej :wink:
możliwe że Twoja pompa od wspomagania już jest na wykończeniu i po prostu czasami nie daje odpowiedniego ciśnienia na przekładnie i wtedy kierownica cięzko idzie, nie odbija, itd.

czasami pomaga przepłukanie i wymiana płynu w układzie wspomagania ( powinien być czyściutki i przejrzysty ) jeśli jest brudny to też mogą się dziać takie cyrki :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
Jakobe 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 31 Gru 2009
Skąd: 3city
Wysłany: 2012-12-25, 19:07   

Knap Dzięki za podpowiedź, tylko wydaję mi się że jakby to była pompa to wspomaganie by czasem ciężko chodziło, a chodzi super równomiernie, nawet w miejscu lekko i nie ma typowego objawu zużycia pompy tzn na biegu jałowym ciężko chodzi a jak doda się gazu ...

Płyn jest dość brudny ...

Faktycznie może spróbuję zmienić, ale nie łudzę się że to to ... :/

pzdr
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-12-25, 20:15   

ja zawsze robiłem tak że kupowałem płyn do wspomagania lany z beczki ( dużo taniej wychodzi )

i spuszczałem płyn odkręcając przewód przy przekłądni ( i z 10minut trzeba pokręcić kierownicą żeby wszystko wypluło z układu )

potem zalewam nowym i odpalam jeśli płyn dalej jest brunatny to jeden dzień na nim śmigam żeby wszystko wymyło i niestety płucze układ do skutku aż płyn będzie czysty :wink:
jak już płyn jest czysty po odpaleniu to jest :spoko: ale butelke z płynem trzeba mieć w bagażniku bo u mnie zwykle po 1-2 dniach od wymiany trzeba dolać jak już wkońcu piana opadnie w zbiorniczku :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-12-26, 13:56   

Wina płynu to raczej nie jest. Coś fizycznie ciągnie w bok, a wspomaganie pewnie tylko pomaga w tym.
Wjedź na kanał, podnieś cały przód i skręcaj kołami może coś zauważysz.
Jest jeszcze taka sprawa, że w maglu są zaworki, sterowanie wspomaganiem. Na tym są uszczelki teflonowe, oringi - może coś zmieliło się i jest taki efekt. Bez rozebrania nie sprawdzisz tego. Najlepiej byłoby wyeliminować to przez podmianę magla.
 
 
tygrysek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: rzeszów/gromnik
Wysłany: 2012-12-26, 21:06   

a moze poprostu poprzedni wlasciciel probował usunac luz w maglownicy i zbyt mocno dokrecil srobe regulacyjna???? wtedy po skreceniu kierownica lubi sie zacinac i nie odbija poprawnie
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-12-27, 07:34   

W maglu ze wspomaganiem nie ma możliwości takiego zabiegu. Od spodu jest ślizg teflonowy dociskający listwę na sprężynie. Ta duża nakrętka od dołu tylko osłania łożysko. Poza tym pisze, że po wyprostowaniu mu ściąga, a przy ciasnym maglu nie powinno.
 
 
stefan543 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Lut 2011
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-05-11, 17:47   

Kolego, zalej oba przeguby krzyżaka najpierw wd40, a potem olejem do przekładni. Już tak naprawiłem swoje auto oraz 2 kolegów, którzy już mieli jechać po nowe maglownice albo pompy wspomagania. Daj znać czy pomogło ;)
_________________
BMW E30 328i
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16