BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
m40 głowica!!
Autor Wiadomość
norb 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2009-02-15, 16:32   m40 głowica!!

hej.... panowie wypadł mi jeden piesek spod dzwigienki zaworowej i strasznie klekocze ;/ chyba nawet gorzej od starego poldka heheh nigdy niemiałem doczynienia z BMW to moja pierwsza bawarka :] chciałbym wymienić tylko tą jedną dzwigienkie bo niepotrzeba mi robić całej głowice na benzynie wkręca się do końca 6,200obr/min wiec chyba niejest jeszcze tragicznie... podpowiedzcie mi jakie dokładnie cześci bedą mi potrzebne... :help: i tak ogólnie to mam troche pojęcia o mechanice ale niewiem czy to łatwy proces jeżeli chodzi o naprawe tego mankamentu?? pzdr dzięki z góry
_________________
"LICZY SIĘ PRĘDKOŚĆ I RYZYKO"
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-02-15, 19:39   

norb napisał/a:
wypadł mi jeden piesek spod dzwigienki zaworowej

nie wiem co to jest piesek w głowicy M40, ale pod dźwigienkami są pastylki zaworowe. żeby ją wymienić musisz ugiąć jakimś narzędziem zawór, wyciągnąć dźwigienkę, założyć nową pastylkę i założyć z powrotem dźwigienkę. Pastylkę kupisz np. w Inter Carsie za parę złotych. Nie wiem jak mogłeś jeździć bez tej części bo na niej trzyma się dźwigienka i mogła w ogóle spaść z zaworu :wow:
 
 
Yabi 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Gru 2006
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2009-02-15, 19:51   

norb, może zrób takie coś z dźwigienkami jak w tym temacie http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=35120
_________________
Było E30 320i 83r Lapisblau --> Było E34 520i m30b30 90r Silver --> Jest E34 525i m52b25TU 90r Diamant schwarz metallic
 
 
 
norb 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2009-02-16, 08:51   

hehe panowie ja sam niewiem jak to auto jeszcze śmiga tak hehe niemiałem funduszu i niechciałem rozgrzebywac sprzętu :) teraz wpadło troche talara więc stwerdziłem że czas to ogarnąć.... 8-) jeżeli niebyło pastylki zaworowej to ciekawe czy dzwibienka jest cała :| eehhh... dobra jade zaraz po części i będe grzebał.... znalazłem coś takiego co o tym sądzicie:
http://moto.allegro.pl/it...8_elementy.html
_________________
"LICZY SIĘ PRĘDKOŚĆ I RYZYKO"
Ostatnio zmieniony przez norb 2009-02-16, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DjAquaz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2009-02-16, 18:24   

Kolego powiem tak. Jeśli masz wałek rozrządu jak należy czyli nie jest wytarty to czym prędzej sobie spraw pastylki i dźwigienki zaworowe z m43.Pastylki dorabia mechanik pan Andrzej może ci je wysłać,jeżeli mieszkasz zbyt daleko lub jechać do niego i wymieni do ok 300zł a efekt murowany. Jeżeli ci się wkręca do 6200 bez problemu to bez zastanowienia bym na twoim miejscu zainwestował i cieszył się dalszą pracą silnika jak m43,czyli cicha i jak na 1.6 możliwie energiczna :) .Jeżeli potrzebujesz namiarów i materiałów jakie potrzeba bij na prive do mnie ,chętnie pomogę :)

P.S : Te części z allegro to są z m43 i wałek ci nie podejdzie bo jest inny i ma koło zębate a nie pasowe...reszta czyli rolki i hydropopychacze jak najbardziej jeśli są ok nie zajechane.
_________________
Silnik Stroker juz poskładany ...tylko jeszcze kilka dni :D
Ostatnio zmieniony przez DjAquaz 2009-02-16, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
norb 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2009-02-17, 10:07   

spoko a ile trzeba dac za 8 dźwigienek i te pastylki???? bo niewiem co robić czy kupić dzwigienki z allegro czy szukać gdzieś silnika m43 na części jak sadzicie...?? wszystkie części dostane u tego pana andzrzeja...?? i jeszcze jedno czy dałbym rade sam to zrobić...proces wymiany podzespołów jest strasznie skomplikowany bo niechce oddawac nigdzie do warsztatu... :) he wole zaoszczędzić ;)
_________________
"LICZY SIĘ PRĘDKOŚĆ I RYZYKO"
Ostatnio zmieniony przez norb 2009-02-17, 10:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
DjAquaz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2009-02-17, 16:26   

Powiem ci że pastylki kosztują 100 zeta. A co do dźwigienek to nie wiem za bardzo ile za nowe ale jak zadzwonisz do pana Andrzeja to ci może wysłać pocztą. Da się wymienić dźwigięki bez ruszania wałka ale trzeba zrobić 'klucz' którym musisz docisnąć zawór w celu poluzowania dźwigięki. Ok 4 godz pracy w zwyż. Niestety pastylki muszą być dopasowane bo np jeden z zaworów może się nie domykać więc trzeba je zeszlifować na wymiar. Oczywiście dopasowanie zależy od kondycji wałka.Co do zakupu tych z M43 z allegro. Jeżeli gość ręczy za nie to zakup bo nie dużo żąda za Dźwigienki i hydropopychacze zapłacisz ok tej sumy.









Tak to wygląda.Żałuje że nie nagrałem wymiany u siebie ...filmiku to by był tutorial.
_________________
Silnik Stroker juz poskładany ...tylko jeszcze kilka dni :D
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-02-17, 23:38   

Widzę moje foty przydały się. Ostatnio grzebałem w popychaczach i mogłem też zrobić fotorelację, ale zapomniałem i zajęty byłem robotą :wink: Ten przyrząd trochę przerobiłem, dałem na końcu na krótkiej poprzeczce małe łożysko 5x11 i teraz elegancko jeździ sobie po grzybku i nie pręży w bok na zawór.
Popychacze polecam ci kupić nowe i oryginały. Żadne febi, motive itp, bo to szajs. Zaraz dostanę, że febi to dobra firma, ale popychla ich nie są tak dobre. Tylko INA, ale ciężko dostać. Mieli na www.fastcar24.pl i już nie widzę. Na alledrą są po 32 zł teoretycznie INA a w praktyce pewnie nie. Oryginały mają taki kapselek blaszany zabezpieczający przed rozłożeniem popychacza na którym jest wybity napis INA.

Reszta to syf i szkoda kasy.
Na ebay.pl są po 48 zł (teraz euro dupnie stoi) http://cgi.ebay.pl/Hydros...parms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318#ebayphotohosting
 
 
norb 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2009-02-18, 14:08   

dobra panowie...oagrnełem ten temt heh zadzwoniłem do tego pana Andrzeja i jestem umowiony an remoncik :twisted: a jeszcze jedno przy wymianie góry to rorząd musze zmieniac prawda?? jaki najlepiej polecacie...??
_________________
"LICZY SIĘ PRĘDKOŚĆ I RYZYKO"
 
 
 
DjAquaz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2009-02-18, 17:02   

Stary ,jeżeli wałek masz w miare dobry i pan andrzej powie że gra muzyka,to nic nie ruszaj. On tylko zmieni dźwigienki i założy pastylki. A jeśli p założeniu tego będzie coś dalej klepać to najwyżej do wymiany hydropopychacze ale to raczej skrajność jak dla mnie . :beer: A co masz na myśli mówiąc rozrząd...pasek?? i rolki?? Dla mnie rozrząd to właśnie wałek i reszta zestawu
_________________
Silnik Stroker juz poskładany ...tylko jeszcze kilka dni :D
Ostatnio zmieniony przez DjAquaz 2009-02-18, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
BAJAMODS 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 12 Sty 2013
Skąd: Tułowice
Wysłany: 2013-01-12, 14:10   

Witam wszystkich. Mam do was pytanie odnośnie tej podkładki zaworowej. Czy jej wysokość ma wynosić 6,75mm czy 4,25mm. Ze zdjęcia wynika że 4,25mm , a mi się wydaje, że 6,75mm. :help: Mam dzisiaj iść do ślusarza dlatego pytam. :wink:

Jak wam pracują wasze m40 na takim rozrządzie. Nie chodzi mi oto czy ciszej. Ile zrobiliście kilometrów, czy wszystko spisuje się ok :?:

P.S. Postanowiłem odświeżyć temat ponieważ, może się wielu osobom jeszcze przydać.
Ostatnio zmieniony przez BAJAMODS 2013-01-12, 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
misza 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2005
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-01-12, 15:00   

Wymiary najlepiej dopasować biorąc dolną część oryginalnej podkładki, wysokość do poziomu dźwigienki tam gdzie się stykają albo głębokość talerzyka zaworowego, a górę(tą wysepkę) z wcięcia w dźwigience z m43. W tej pastylce ze zdj. brakuje zagłębienia na trzonek zaworu, tak jak jest w oryginale. Takie pastylki powinny być oddane do utwardzenia. bo inaczej mogą się rozjechać. ja chyba z 10tyś zrobiłem na takim zestawie i było wszystko ok. Polecam od razu zakupić nowe popychacze.
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-01-12, 15:10   

BAJAMODS napisał/a:
Czy jej wysokość ma wynosić 6,75mm czy 4,25mm

4,25.
BAJAMODS napisał/a:
Jak wam pracują wasze m40 na takim rozrządzie. Nie chodzi mi oto czy ciszej. Ile zrobiliście kilometrów, czy wszystko spisuje się ok

5 lat bez zmian, pewnie ponad 120 tys.
 
 
BAJAMODS 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 12 Sty 2013
Skąd: Tułowice
Wysłany: 2013-01-12, 15:55   

Panowie luknijcie jeszcze na tą fotkę. Zwymiarowałem na czerwono dolną podstawę. Czy takiej wielkości ma być ta podkładka??? Sory za kłopot ale jak patrze na tą pastylkę to wygląda na to, że dolna wysokość jest większa niż górna. Czyli ma być jak na zdjęciu 1 czy jak na zdjęciu 2 :?:
Zdjęcie 1


Zdjęcie 2


Popychacze akurat mam dobre. Po wyciśnięciu z nich oleju można je ścisnąć palcami sprężyna odbija je do pierwotnego położenia.
Ostatnio zmieniony przez BAJAMODS 2013-01-12, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-01-13, 11:27   

Jak ty mierzysz? na obrazku pod kątem? wiesz co to jest perspektywa albo rzut środkowy?
Poszukaj na alledrogo użytkownika francuz_2008 czy coś takiego i zamów u niego. Koszt koło stówy i tak pewnie żaden ślusarz tego nie zrobi taniej i musi to być z twardego materiału.



Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony przez beryl 2013-01-13, 22:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
BAJAMODS 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 12 Sty 2013
Skąd: Tułowice
Wysłany: 2013-01-13, 12:24   

Czytałem ostatnio na innych forum i tam jest napisane taki odnośnie tej podkładki:
Wysokość wyższa 4,25mm
wysokość niższa 2,5mm
Średnica większa 13,2mm
śrenica mniejsza 7mm
Czyli z tego opisu wygląda, że powinno byc jak na zdjęciu nr. 2, ty piszesz, że powinnno być na obrazku nr 1. Dlatego mam wątpliwości i pisze tutaj.
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-01-13, 22:13   

Popatrz na obrazek nr 1, przestudiuj jeszcze raz te wymiary co podałeś i pomyśl, gdzie tam masz 6,25mm? 4,25mm jest źle narysowane, a to 6,25mm to już w ogóle kosmos.

PS Że tak zapytam, jak pomierzyłeś te 6,25mm?
 
 
BAJAMODS 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 12 Sty 2013
Skąd: Tułowice
Wysłany: 2013-01-14, 21:21   

Już ci mówię dlaczego tak napisałem. Na innym forum znalazłem wymiary Wysokość wyższa 4,25mm
wysokość niższa 2,5mm
Średnica większa 13,2mm
śrenica mniejsza 7mm
Na tym zdjęciu co dodałeś widac że dolna podstawa jest (ta z lewej strony) jest większa niż górna( z prawej strony. Odnosząc się do wymiarów w/w wychodzi po dodaniu 4,25mm+2,5mm=6,75mm stąd właśnie wziąłem tę wartość
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-01-14, 22:56   

Ciężko kapujesz. 4,25 to jest całkowita wysokość od dołu do góry, czyli od podstawy szerszej części do góry węższej części. Te dwa schodki mają po około >2 mm.
 
 
BAJAMODS 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 12 Sty 2013
Skąd: Tułowice
Wysłany: 2013-01-15, 00:10   

Rozumiem tylko chciałem Ci wyjaśnić skąd wziąłem 6,75.
Dzięki Beryl za tyle cierpliwości i za pomoc oczywiście masz ode mnie :beer:
Jutro albo pojutrze będę składał wszystko do kupy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15