BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
M54 - kiedy usunieto problem nadmienej konsumpcji oleju
Autor Wiadomość
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-05-07, 15:49   M54 - kiedy usunieto problem nadmienej konsumpcji oleju

Czy ktoś wie kiedy ostatecznie rozprawiono się z problemem nadmiernej konsumpcji oleju w silnikach M54 ? Czy było to wraz z nastaniem liftingu w modelach e46/e39 czy jest to inna data ? Jak sprawdzić czy silnik ktory zamierzam kupić jest już wolny od tego mankamentu ?

Bóg zapłać za wszelkie pomocne informacje
_________________
Chcesz mieć coś zrobione dobrze ? To zrób to sam - tylko Tobie zależy na tym, żeby zrobić to dobrze.
 
 
 
Skwiro E30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Maj 2011
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-07, 22:20   

Dołączam sie do pytania bo zamierzam kupic e46 coupe z silnikiem m52b28 lub m54b30 i jak narazie odstrasza mnie ten właśnie mankament m54 ;/

Z tego co sie dowiedziałem to m54 będą brały olej i to wynika z ich konstrukcji. Mianowicie tuleje cylindrów w M54 to po prostu powierzchniowo utwardzone aluminium warstwą alusilu. Alu ma ta zalete, że ma dobre przewodnictwo cieplne lecz jego powierzchniowe utwardzenie stoi daleko w tyle trwaloscia do żeliwa. Ponadto w takich silnikach spasowanie tuleja pierścień jest dość luźne po pierwsze primo by nie zniszczyc alusilu , po drugie primo ULTIMO to taka tendencja w nowych silnikach dla minimalizacji tarcia wewnetrznego.

Żeby namieszać dodam druga teorię :) M54 bierze olej odmą. Po prostu jak odma nie wyrabia olej zamiast wracać do miski trafia do dolotu gdzie odma ma odpowietrzenie i się spala. Tylko,że przy dynamicznej jeździe oryginalna odma nie wyrobi nawet sprawna tak dużo oleju tam leci,że się nie mieści i trafia do dolotu.
Jest na to sposób trzeba zrobić oil catch tank i będzie spokój z braniem oleju.

Teraz jest czas na odpowiedź kogoś komu udało się rozwiązać problem. Niechaj oświeci nas jak jest naprawdę. Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez Skwiro E30 2012-05-07, 23:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
BIERNAŚ 
FASOLA


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: KONIN
Wysłany: 2012-05-08, 21:58   

Skwiro E30 napisał/a:



Żeby namieszać dodam druga teorię :) M54 bierze olej odmą. Po prostu jak odma nie wyrabia olej zamiast wracać do miski trafia do dolotu gdzie odma ma odpowietrzenie i się spala. Tylko,że przy dynamicznej jeździe oryginalna odma nie wyrobi nawet sprawna tak dużo oleju tam leci,że się nie mieści i trafia do dolotu.
Jest na to sposób trzeba zrobić oil catch tank i będzie spokój z braniem oleju.


Nie chce mi się wierzyć, że oryginalna odma nie daje rady... Każdy silnik z walniętą odmą będzie palił olej. Oryginalny separator oleju/odma i drożne przewody/rurki to podstawa. Nie wszyscy wiedzą, że separator oleju to część, którą zmienia się chyba co 70tys km (jeśli się mylę z ilością km proszę poprawić mnie :P ) Ja miałem problem z przewodem od podciśnienia, który urwał się. Od razu zmieniłem separator i wyczyściłem rurki, w których było pełno "budyniu". Sorry za OT :P
_________________
BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
 
 
 
biemdablju 
GOOD STYLE FAN



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Skąd: warsaw
Wysłany: 2012-05-08, 22:30   

Moj silnik czerwiec 2002r ma oryginalne 182 tysie km, (sprowadzony anglik) wymienilem odme na nową plus przeczyszczone wszystkie przewody,
NIC to panowie nie dało niestety, ale jak sciagalem kolektor dolotowy to zauważylem jak pieknie sobie splywa po sciankach kanałów zaworów dolotowych olej do cylindrów przez uszczelniacze :)
slyszalem że ludzie wymieniają komplet i dalej im bierze olej wiec to... OLAŁEM :D i dolewam
_________________
E30 trailer ... http://www.youtube.com/watch?v=SJA_E7gjgQk
******
e30 mix tape classic project short movie -> http://www.youtube.com/watch?v=R_S-SVFCukM
******
old school & german style follower.
Ostatnio zmieniony przez biemdablju 2012-05-08, 22:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-05-09, 20:13   

biemdablju napisał/a:
zauważylem jak pieknie sobie splywa po ściankach kanałów zaworów dolotowych olej do cylindrów przez uszczelniacze :)
No właśnie. Ponoć M54 bierze olej przez nietrwałe uszczelniacze zaworowe. Tą wadę osunięto 3 lata po wprowadzeniu M54 do produkcji.
 
 
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-05-09, 21:22   

Ja się spotkałem ze stwierdzeniem, że od 2003 roku ten problem już nie występuje ale chciałbym, żeby ktoś ewentualnie sie wypowiedzial kto posiada takie auto lub ma wiarygodne informacje z jakiegoś źródła.
_________________
Chcesz mieć coś zrobione dobrze ? To zrób to sam - tylko Tobie zależy na tym, żeby zrobić to dobrze.
 
 
 
piciugrosik 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 11 Lut 2013
Skąd: lodzkie
Wysłany: 2013-03-03, 08:03   [e39]M54

Witam wszystkich,podepnę się pod temat konsumpcja oleju,a wymiana odmy ponieważ jestem świeżo po wymianie uszczelki miski oleju ,a co za tym idzie wyjęciu jej wraz z rurką prowadzącą bagnetu i tu zazębia nam się temat z wymianą odmy.Wiadomo ,że rurka od odmy nr.4
na rysunku. http://realoem.com/bmw/sh...194&hg=11&fg=15
jest połączona z rurką prowadzącą bagnetu nr.9
http://realoem.com/bmw/sh...187&hg=11&fg=10
Wymiana wszystkich rurek i odmy nie załatwia nam tak naprawdę do końca tematu odmy ponieważ co z tego ,że to wszystko razem będzie nowe i drożne.To jest tylko polowa zabiegu udrożnienia odmy,niestety inż. bmw wymyślili sobie ,że rurka nr. 4 i 9 są połączone razem czyli rurka w rurce ,a po między nimi jest 2 milimetry przerwy ale to jeszcze nic na samym końcu ta zewnętrzna jest dodatkowo zaciśnięta w dwóch miejscach przez co z całego obwodu rurki robi nam się połowa.Odpowiedż nasuwa się taka jeżeli ktoś wcześniej przed nami nie czyścił rurki bagnetu albo rzadko wymieniał olej lub miał zalany gęsty olej ,a widzieliście zdjęcia z rozebranych odm co się znajduje w środku tak samo właśnie ta nasza rurka może byc zapchana.
Najlepiej przy każdej wymianie odmy odkrecic rurkę bagnetu wyciągnąc ją i przeczyścic drucikiem tą przestrzeń pomiędzy rurkami sam to robiłem drucikiem 1 mm2 i trochew tego syfu wyszło drożnośc była na poziomie 60% w moim przypadku to i tak dobrze,że była,a oczywiście długo długo wcześniej wymieniałem odmę kompletną na nową z rurkami i byłem święcie przekonany,że to wszystko załatwi sprawę,niestety jest to błędne myślenie.
Nauczony doświadczeniem teraz przy następnej wymianie już wiem ,że trzeba wyjąc rurkę bagnetu udrożnic ją założyc nowy oring i z powrotem zamontowac.
Tak dla wiadomości waszej po odłączeniu rurki od odmy śmiało ją się wyciąga do góry jest ona 0k 10 cm włożona w miskę oleju i nic więcej jej nie trzyma oprócz jednej śruby mocującej na klucz 13-tkę.Oring kosztuje w aso grosze mój był pękniety i tam też sie trochę pociło.
Pozdrawiam sorki ,że się tak rozpisałem o))
_________________
BMW E39 525i 2001r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16