BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana wałka rozrzadu m20b25 na m20b20
Autor Wiadomość
Rat84 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: 2013-03-12, 11:51   Zmiana wałka rozrzadu m20b25 na m20b20

Witam wszystkich szukam informacji na temat zalozenia walka rozrzadu z m20b20 do m20b25. Moze ktos to przerabial i jest w tym zorientowany. Szukalem w google i lipa, jedni pisza ze bez problemu sie da bo w b20 walek jest ostrzejszy i silnik bedzie lepiej pracowal, inni znow pisza ze niema mozliwosci odpalic i jezdzic na takim walku.Jaka jest w koncu prawda? Pytam bo mam mozliwosc kupienia nowego oryginalnego walka za dobre pieniadze, sasiad posiada taki walek z zapasow jak jeszcze byl mlody kochal sie w e30 i mial taki motor w swojej.
Jezeli chodzi o sprawdzanie w katalogu to uprzejmie dziekuje za takie rady bo sprawdzalem i numerami sie roznia.
_________________
Była
e30 325i
e34 525i

Jest
e34 525 24v Touring
 
 
WI$NIA 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-03-12, 15:27   

Widziałem już nie jeden taki temat nie tylko na tym forum. Widać słabo szukasz. Z tego co tam było pisane gra nie warta świeczki, ale dokładniej nie pamiętam. Szukajcie a znajdziecie jak ktoś kiedys powiedział.
_________________
E30 320i samodzielnie składana - satysfakcja z jazdy gwarantowana :D
 
 
 
Rat84 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: 2013-03-13, 00:11   

czytalem wiele postow i znalazlem kilka osob ktore myslaly o zalozeniu ale nikt nie powiedzial czy to zrobil i jaki efekt

[ Dodano: 2013-03-13, 01:04 ]
znalazlem cos takiego
m20b25 : 264 stopnie i wznios 10 mm
zna ktos parametry walka rozrzadu z m20b20?
_________________
Była
e30 325i
e34 525i

Jest
e34 525 24v Touring
Ostatnio zmieniony przez Rat84 2013-03-13, 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-03-13, 20:14   

Miałem M20B25 z wałkiem(w bdb stanie) od B20 i nic to nie dało.
Jedyne sensowne wyjście to Schrick lub Catcams.
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Rat84 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: 2013-03-13, 20:27   

Tylko ze ja nie chce wkladac walka z m20b20 bo ktos mi tam powiedzial ze "stary wloz walek od 2.0 bo czytalem ze jest ostry czy cos takiego i auto bedzie Ci zapierniczac". Mam taki walek za flaszke jeszcze zapakowany ori, a za ori walek do 2.5 silesia parts powiedzieli mi 1700zl :shock: . Naprawa walka okolo 800zl i pieron wie co z tego bedzie. Ale gdyby sie nadal ten od 2.0 to wtedy bym zalozyl. Moje auto to e34 wiec przy wadze 1600kg rzekome 8 czy 10KM nie robi mi roznicy. Pozatym auto sluzy mi do jazdy a nie do popisywania sie i gdyby mnie nie draznilo ze tak klepie to bym tego nie ruszal.

[ Dodano: 2013-03-13, 20:30 ]
ChriS napisał/a:
Miałem M20B25 z wałkiem(w bdb stanie) od B20 i nic to nie dało.


Czy po zalozeniu takiego walka byly jakies problemy na niskich czy wysokich obrotach? Czy w kazdym zakresie obrotow silnik dobrze pracowal?

[ Dodano: 2013-03-13, 20:31 ]
U mnie gdyby zmiana na walek od b20 wyciszyla by klawiature to bardzo wiele by to dalo :D
_________________
Była
e30 325i
e34 525i

Jest
e34 525 24v Touring
Ostatnio zmieniony przez Rat84 2013-03-13, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-03-13, 21:21   

Problemów nie było,silnik normalnie pracował.Myślałem,że chcesz usprawnić swój silnik.
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Rat84 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: 2013-03-13, 21:27   

Nie no chce go zmienic bo moj ma ponad 400 000 przebiegu silnik dmucha po 12,5 na kazdym cylindrze a zawory tak klepia ze masakra. Glowica byla robiona 2 lata temu i wszystko bylo ok z nia a zawory zawsze klepaly. Teraz nawet jak je wyreguluje to i tak po 200-300km zaczynaja znow klepac a na krzywkach walka sa juz duze wyzlobienia pod dzwigienkami.
_________________
Była
e30 325i
e34 525i

Jest
e34 525 24v Touring
 
 
Michu e30ic 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 28 Sty 2010
Skąd: Toronto
Wysłany: 2013-03-16, 00:53   

Witam,coś w tym temacie mogę podpowiedzieć bo mam u siebie wałek z m20b20,chociaż mój motor to m20b28 ale to chyba żadna różnica,i ja sporo sprzecznych opini się naczytałem ale zaryzykowałem i założyłem,w tej chwili mam komp od m20b20 bo po testach drogowych wydaje mi się że na nim lepiej się wkręca,trochę tylko traci na kulturze pracy na wolnych obrotach,ale minimalnie(na kompie z m20b25 jak pamiętam było lepiej),u mnie jest jeszcze kwestia tego typu że mam wypolerowane kanały wydechowe jak i dolotu,więc może stąd to się bierze,najwyrażniej można to u mnie odczuć w pewnym zakresie temperatury podczas nagrzewania silnika,to tak dla jasności jak to wygląda w moim przypadku,na pewno nie jest gorzej jeśli chodzi o osiągi,jedynie w górnym zakresie obrotów czuć trochę brak mocy,to może wynikać z kilku czynników,z np tych o których pisałem wyżej,lub po prostu brak zestrojenia tego wszystkiego,niestety nie hamowałem auta po zmianie wałka więc nie wiem na ile się polepszyło,a na ile pogorszyło,trochę się rozpisałem ale dawno tu nie zaglądałem,mam nadzieję że co nieco pomogłem,powodzenia :)
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-03-16, 14:52   

Michu e30ic napisał/a:
wydaje mi się że na nim lepiej się wkręca
Michu e30ic napisał/a:
na pewno nie jest gorzej jeśli chodzi o osiągi,jedynie w górnym zakresie obrotów czuć trochę brak mocy


Ale przyznaj,że jeden wykres z hamowni dałby wyraźniejszy obraz niż te "wydaje mi się" i "czuć trochę"
:wink:
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Michu e30ic 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 28 Sty 2010
Skąd: Toronto
Wysłany: 2013-03-16, 16:24   

ChriS napisał/a:
Ale przyznaj,że jeden wykres z hamowni dałby wyraźniejszy obraz niż te "wydaje mi się" i "czuć trochę"


Rzecz jasna że wykres rozwiałby te wątpliwości,ale ze względu na to że chce pójść trochę dalej z modami nie wybrałem się na hamownie po zmianie samego wałka,chciałem tylko podając swój przykład naświetlić jak to działa w praktyce bo chyba o tym jest temat,a tak poza tym trudno jest wyczuć niewielkie różnice w trakcie jazdy stąd takie niepewne stwierdzenia :wink:
swoją drogą nie wiem co jest przyczyną że wałki z m20b25 tak się wycierają,każdy jeden który widziałem,mój obecny z m20b20 jest używką ale krzywki ma w idealnym stanie.
Moim skromnym zdaniem po zmianie wałka,jak to się mówi,na "ostrzejszy" zmienia się charakterystyka silnika,pewnie w tym wypadku w nieznaczny sposób ale żeby to grało jak należy powinno się do tego dostroić mapy zapłonu i paliwa,choć wiadomo bez większych modów gra nie warta świeczki bo wiele się nie ugra a koszt nie mały,sorry jeśli zbytnio rozwinąłem temat,pozdrawiam zainteresowanych :spoko:
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-03-16, 17:55   

Wałek w M20 wyciera się od nieodpowiedniego/długo nie zmienianego oleju i zapchanej rurki podającej go na wałek.
Uważam ,że M20 to wdzięczny temat do modyfikacji,jest dużo opcji aczkolwiek głębsze modyfikacje to już spory wydatek.Za niecałe 2000zł można już co nieco zrobić z B25.
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Michu e30ic 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 28 Sty 2010
Skąd: Toronto
Wysłany: 2014-05-08, 00:50   

Mam nadzieję że nie będzie błędem jeżeli zamieszcze to co zamieściłem ostatnio w moim temacie,a myślę że może komuś pomóc rozwiać pewne wątpliwości,wykres zawiera pomiar sprzed zmiany wałka i przed strojeniem(Run 2) i po zmianie na m20b20 i strojeniu,wyrażnie widać że nie wiele się dzieje w górnym zakresie obrotów na tymże wałku,porównanie kilku wałków znajdziecie w linku który podaje poniżej,
:spoko:

[img][/img]

http://forums.eurocca.net...files-revisited
 
 
MaxxxS 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 02:38   

przy remoncie mojego b23 porównywałem mniej lub wiecej organoleptycznie wałki b20 b23 i b25 to ten z b23 ( po vinie 150 hp ) zdawał być najsensowniejszy. i to by sie pokrywało z tym co kiedyś gdzieś tam przeczytałem ze m20b25 na wałku z b23 dostaje lepszej wscieklizny. po tych wykresach od michu zdaje się ze to raczej niemożliwe.
_________________
....
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2014-06-15, 16:10   

Na początku potwierdzę to co powiedział Chris, wałki w M20 zużywają się od brudnego oleju i niedbalstwa, można zmienić wałek na pewno będzie pracował ale jeżeli zmieniasz wałek to przyjrzyj się też dźwigienkom i ich stopkom bo one też zużywają się nierównomiernie należałoby jest planować i nawet może wypolerować, oczywiscie z zachowaniem krzywizny ich płaszczyzny bo to wszystko ma wpływ na pracę silnika. Ponad to wypłukać należy tę rynienkę natryskującą olej na wałek, niekiedy nawer na glowicy w podporach są wżery i rysy więc proponuję sprawdzić. Pamiętajcie o grubym wysmarowaniu wałka i podpór w głowicy smarem montażowym.
Musicie mieć świadomość, że jeśli modyfikujecie silnik i zmieniacie graty bez finalnego zestrojenia ecu, mieszacie wiązki, przepływki, komputery, wtryskiwacze itd to silnik będzie miał słabą kulturę pracy i będzie działał dobrze tylko w pewnym zakresie obrotów. Eprom z programem z sieci tu nic nie da, loteria. Kiedyś wiedziałem jakie czasy i otwarcie mają wałki poszczególnych silników. Teraz wam nie powiem. Kolega niech wałek śmiało montuje, może sie spodziewać, że dół trochę ucierpi ale góra raczej nie - co akurat w jezdzie cywilnej slabo wychodzi. Zmierz suwmiarką wznios obu wałków dla pewności zeby sie nie okazalo ze jest duża różnica.
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2014-06-15, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kargul 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2008
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-06-25, 21:36   

Wałek z m20b20 ma krótsze czasy otwarcia niż ten z b25 więc lepiej gdyby zmiana wałka odbywała się w drugą stronę z b25 do b20. Jeździć się da, ale na dynamice i mobilności stracisz. otwarcie tzn wysokość jest taka sama w obu wypadkach. Ostrość wałka raczej jest odwrotnością tego co piszą wszyscy, bo np wałki Schrick lub Catcams są ostrzejsze niż ten z b20 lub b25 a kształt mają przecież "mniej ostry"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16