BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
M40b16 dużo pali
Autor Wiadomość
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-13, 21:56   M40b16 dużo pali

Moja M40B16 zaczęła dużo palić. pali tak samo dużo na gazie jak i benzynie. gaz-sekwencja.
Silnik pracuje równo na wolnych obrotach, nie dusi się, generalnie w pracy silnika nie widzę żadnej różnicy.
Jadąc 100 km/h ekonomizer pokazuje 20 litrów a wcześniej pokazywał 10.
tak samo jest na gazie jak i benzynie.
Wymieniłem gumę od przepływki do przepustnicy bo była trochę sparciał ale to nic nie dało.
Filtr powietrza też jest ok.
wg pomiarów pali około 15-16 litrów.
Podmienię licznik dla sprawdzenia ekonomizera ale nie sądzę aby coś to dało.
Może ktoś miał podobny problem bo nie chce mi się kupować części w ciemno.
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2013-06-15, 23:21   

nie podmieniaj licznika na cpn-ie widzisz ile spaliła. jak masz sekwencje to sprawa jest prosta , (jeśli gaz na pewno pracuje elegancko i nie rozjechał mapy benzyny) , podjedź do gaziarzy niech sprawdzą sondę lambde czy pracuje, na jakich czasach pracuje silnik na wolnych obr to ok 2.5 ms. Jeśli jest więcej np 4.5 i sonda pracuje to odepnij przepływkę zobacz czy skróci czasy czy je wydłuży, jak wydłuży lub nic nie zrobi to ok , jak skróci to walnięta. tak samo zrób z impulsatorem (ten przewód założony na przewód wysokiego 1 czy 4 cyl - już nie pamiętam) wtyczkę ma poniżej kolektora ssącego za filtrem oleju (dwie wtyczki jedna nad drugą, ta jest górna, dolna od hallotrona -bez niej nie zapali:D ) Impulsator możesz również wypiąć i pojeździć wtedy sprawdzisz łopatologicznie spalanie, na kompie procedura jak przy przepływce. Możesz obejżeć świece, posłuchać czy zawory za głośno nie stukają, czy silnik nie dymi i co czuć z wydechu, jeśli dużo paliwa to go zalewa.
A ha jeżdżąc z odpiętą przepływką ekonomizer pokazuje jakieś wartości zaprogramowane, przejedź się z odpiętą , sprawdzisz czy silnik zmienił kulturę pracy i czy wartości nie są identyczne co by wskazywało również na uszkodzenie przepływki lub urwany przewód do niej lub nie zapiętą wtyczkę.
O M40 można długo i wiele :wink:
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-16, 13:53   

sondę chyba wymienię w ciemno bo padła mi 2 lata temu i wymieniłem na taką no name z allegro. Jeśli chodzi o przepływkę to wypinałem wtyczkę ale wtedy od razu gasł.
Do gaziarzy podjadę bo jakieś dwa tygodnie temu regenerowali i kalibrowali listwę bo dusił się przy ruszaniu i w czasie jazdy. Niestety nie kojarzę czy opisywany przeze mnie problem występował przed problemem z jazdą na gazie czy dopiero po.
Głównie jeżdżę po mieście (4 km w jedną stronę) to ekonomizer zawsze pokazuje wysoko.
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-16, 15:29   

iwanciw napisał/a:
Do gaziarzy podjadę bo jakieś dwa tygodnie temu regenerowali i kalibrowali listwę


To ja się domyślam jakie masz wtryski :lol:

Niech gaziarz założy ci wtryski omvl reg fast, a to co regenerował niech wsadzi sobie razem z jego kalibracją w d.
_________________


E30 + E91
 
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-16, 19:40   

nie widzę problemu aby je zmienić na te, o których piszesz, tylko czy to co robił gaziarz ma wpływ na mój obecny problem tj jest zużycie gazu i benzyny w granicach 18 litrów. czy chodzi o takie:
http://autogaz-market.pl/...ryskiwaczy.html
Ostatnio zmieniony przez iwanciw 2013-06-16, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-16, 20:03   

Czy jest reakcja na odpięcie sondy? Jaką masz instalacje gazową? to że czerwone valteki to już wiemy.

tak o te wtryski mi chodzi.
_________________


E30 + E91
 
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-16, 20:13   

Stag 300 lub 400 ( sorry za brak precyzji ale kupiłem samochód z tą instalacją jakieś 2 lata temu i nigdy mnie to nie interesowało bo wszystko chodziło idealnie aż do chwili obecnej)
na instalacji ma przejechane około 15000.
Oczywiście wymieniłem po 10000 filtr gazu.
A i z rok temu wymieniłem jeszcze czujnik temperatury bo palił z 16-18 gazu ale benzyny z 10, co z resztą było widoczne na eko ptrzy przełączaniu z gazu na benzynę i odwrotnie.
Sondy nie odpinałem jeszcze ale tak jak pisałem wcześniej z 1,5 roku wymieniłem sonde na no name (ntv- czy coś takiego), więc może sonda padła? gdzieś wyczytałem, że te sondy więcej niż pół roku nie wytrzymują.
Ostatnio zmieniony przez iwanciw 2013-06-16, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-17, 07:10   

iwanciw bardzo prawdopodobne że padła. Odepnij ją (wtyczka pod aku) i zobacz co się dzieje.
_________________


E30 + E91
Ostatnio zmieniony przez Cypisek 2013-06-17, 07:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-17, 18:30   

odpiąłem sondę i rezultat taki:
wg wskazań eko spalanie niższe o około 4-6 litrów
silnik bardziej elastyczny i dynamiczniejszy.
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-18, 14:38   

No to chyba znalazł się winny.
_________________


E30 + E91
 
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-18, 22:12   

a czy po wymianie sondy muszę dokonać adaptacji? jeśli tak to jak? , czy wystarczy odpiąć klemy na jakiś czas?
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-19, 09:14   

iwanciw, nie, adaptacje to troche nowsze silniki : ]
_________________


E30 + E91
 
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-19, 21:09   

dzięki, jutro wymieniam to dam znać co i jak.
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2013-06-19, 21:33   

Polecam sondę NGK-NTK , od paru lat je zakładam i działają w porównaniu do Boscha (chińskiego) i innych podróbek

Co do wtrysków to: valtek a omvl to jeden pieron, ta sama klasa i daremny trud kombinować z jednego na drugie
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
iwanciw 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-07-03, 20:25   

No i niestety wracam do tematu.
Wymieniłem sondę i powiedzmy, ze spalanie wg eko spadło o około 2-4 litrów. Jednak dalej jest coś nie tak. na kompie wyszedł defekt sondy więc ze starą było coś nie tak ale silnik pracuje dość nierównomiernie- telepie się. Sam obrotomierz nie pokazuje falowania obrotów, natomiast pod ręką na dolocie czuć takie skakanie jakby gubił zapłon.
Wymieniłem kopułkę i palec-stare były nie wymienione od nowości i w sumie mało co tam zostało ale to za wiele nie pomogło. Zakładam, że kable raczej też nie były wymieniane od nowości, więc pójdą jako następne, świece też wymienię bo to już najmniejszy koszt. Poszukam przepływkę na podmianę i zobaczymy.:(
Chyba, że macie jeszcze jakieś inne wskazówki.
Podkreślam, że problem dotyczy zarówno pracy na benzynie jak i gazie tak więc wnioskuję, że walnięty jest jakiś wspólny element
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-07-05, 20:54   

Głowica nieszczelna , sprawdź sprężanie. Kable zostaw w spokoju.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15