BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
M50B20 nie wkręca się, szarpie
Autor Wiadomość
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-07-25, 21:17   M50B20 nie wkręca się, szarpie

Witam!
Proszę o pomoc bo mi się już po woli pomysły kończą :)
Problem jest następujący:
Silnik odpala w porządku, wolne obroty trzyma bardzo ładnie i pracuje równo. W momencie gwałtownego dodania gazu silnik "dławi się" nie wkręca się żwawo. Podczas jazdy szarpie. Takie zjawisko występuje do ok. 2,5 tys obrotów, później jest już ok i dalej po przekroczeniu 4 tys. znowu podobnie tj dławi się traci moc. Tak jak by się zalewał.

Świece nowe, fajki nowe, cewki sprawdzone (każda ok 0,6- 0,7ohm)
Sonda była padnięta ale została wymieniona i jest sprawna. Według wskazań komputera przepływomierz też jest sprawny. Na diagnostyce komputerowej nie pokazuje żadnych błędów. Dolot jest szczelny, krokówka przepustnica wyczyszczone. Kompresja zmierzona i wychodzi od 14,2 do 14,5 bara na każdym cylindrze.
Było podejrzenie padniętego czujnika położenia wałka który został wymieniony ale objawy nie ustały.
Dzięki z góry za wszelkie rady
pozdrawiam
 
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2013-07-26, 20:54   

to zostaje uklad paliwowy ....sprawdz cisnienie na listwie wtryskowej ...moze pompa lub regulator cos wai..
_________________
SUCHARUS
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-07-26, 22:39   

Zapomniałem dopisać, że auto na sekwencji i jedna bardzo istotna informacja, że na Pb jak i LPG objawy są identyczne.
Na benzynie może jest to minimalnie mniej odczuwalne...
 
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2013-07-27, 17:13   

Podmień przepływke
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2013-07-28, 09:18   

Rafal_e30 napisał/a:
Zapomniałem dopisać, że auto na sekwencji i jedna bardzo istotna informacja, że na Pb jak i LPG objawy są identyczne.
Na benzynie może jest to minimalnie mniej odczuwalne...


Wychodzi ze przeplywka hmm a co do lpg....nie wiem co masz wlozone i jak zaprogramowane....ale ja borykalem sie swojego czasu z podobnym problemem otoz silnik jakby tracil zaplon na 2- 3 sekudy zalezne to bylo od obciazenia silnika... nie istotne czy to lpg czy Pb.....komp nic nie wykazywal......podmienialem czujnik walka przeplywke pompe w zbiorniku a na koncu caly sterownik....ostatecznie dorobilem trojnik i zmierzylem cisnienie podczas jazdy okazalo sie ze byly dziwne skoki....padlo na regulator.....zmienilem cala listwe wraz z regulatorem......i jak reka odiol........okazalo sie ze stag 300+ jest zaprogramowany tak ze mimo pracy na lpg ktoryms cyklem wtryskuje Pb ......sprawdzajac stare wtryski okazalo sie ze dwa raz wtryskiwaly i sie nie domykaly...
_________________
SUCHARUS
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-07-28, 21:16   

Co do instalacji LPG to mam sterownik Diego G3. Wydaje mi się, że zasilanie paliwowe raczej odpada dlatego, że sekwencję mam od dwóch tygodni. Wcześniej był zwykły gaz i objawy były takie same z tym, że jeszcze bardziej odczuwalne i dodatkowo gwałtownym dodaniem gazu towarzyszył wystrzał

[ Dodano: 2013-08-19, 15:57 ]
Problem w dalszym ciągu nie rozwiązany :?

Podmieniłem przepływomierz i jest tak jak by ciut lepiej pod względem "zbierania się" auta. Mój przepływomierz jak się okazało był padnięty całkowicie choć komp nie wykazywał błędu w trakcie pracy silnika.

Podmieniłem ostatnio czujnik temperatury silnika- niebieski ten co daje sygnał do kompa gdyż dowiedziałem się, że też może dawać złe wskazania.

Podczas regulacji gazu zostało stwierdzone, że jest duże podciśnienie w kolektorze ssącym. Nie pamiętam jak konkretnie wartość tego podciśnienia. Wie ktoś może ile powinno wynosić prawidłowo?
Czym może być to zbyt wysokie podciśnienie spowodowane?
Z góry dzięki za podpowiedz
pozdrawiam
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-20, 10:43   

Rafal_e30 napisał/a:
że jest duże podciśnienie w kolektorze ssącym.


Około 0.3 atmosfery jeżeli > to znaczy że gdzieś jest nieszczelność i ciągnie lewe.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-20, 19:20   

Rozmawiałem dziś z kolegą który podłączał auto pod komputer. Powiedział, że było u mnie 0,45.
Nie mam pojęcia gdzie jeszcze mogło by ciągnąć lewe powietrze. Zdejmowałem kolektor i wydaje mi się, że sprawdziłem wszystko, kilka elementów wymieniłem.

Gdzieś wyczytałem, że zbyt duże podciśnienie może być spowodowane tym, że jest przestawienie na rozrządzie. Czy to możliwe? W jaki sposób sprawdzić, czy jest dobrze ustawiony rozrząd?
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-22, 07:47   

Rafal_e30, Musisz zdjąć dekielek. Poza tym zrób fotę co tam widać pod maską, szczególnie instalacja gazowa.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-22, 11:01   

Pod maską wygląda tak na tą chwilę. Dodam, że jeżdżę z tą instalką od lipca. Wcześniej był zwykły gaz, na "śrubę" i działo się to samo. Podczas montażu sekwencji został wymieniony kolektor ssący, guma od przepływki do przepustnicy oraz uszczelnione i wyczyszczone wszystko co wpadło mi w łapy. Przynajmniej tak mi się wydaje :]



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony przez Rafal_e30 2013-08-22, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-22, 11:57   

No piękna ta instalacja piękna, pewnie tanio miało być :lol:

Wtryski najtańszy badziew jaki jest na rynku ale trudno.

Jeżeli instalacja jest na gwarancji to jedź do typa co ci to wrzucił żeby:

-Skrócił i wyrównał wężyki pomiędzy wtryskiwaczami a dyszami w kolektorze.
-Zrobił kompensację pomiędzy listwami wtryskowymi (wyrównanie ciśnienia)
-Pewnie poprawił nawierty w kolektorze bo patrząc na całość to zrobione są jak wiertarka podejszła.

-będzie pan zadowolony! głupot się pan w tych internetach naczytał!

Tak zrobiłem u siebie, minimalna odległość wtryskiwacz - kolektor i strzał na zawory.




Na koniec kasowanie adaptacji w sterowniku benzynowym i ustawianie map w sterowniku gazowym.
Najlepiej sam to przerób
_________________


E30 + E91
Ostatnio zmieniony przez Cypisek 2013-08-22, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-22, 18:33   

Cypisek, z całym szacunkiem, ale co ma piernik do wiatraka? :|
Instalację kupiłem używkę taką jaka akurat się trafiła w dobrej cenie. Zakładał mi znajomy. Celem było aby auto jeździło na tym gazie, nie było zbytnio czasu na zabawę w estetykę i choć estetyka jest bardzo ważna to na tą chwilę nie była najważniejsza. Co do wtrysków to na tą chwilę muszą być jakie są ale nie powiedziane, że niebawem zostaną wymienione.
W każdym razie temat dotyczy "nerwowej" pracy tego silnika zarówno na lpg jak i na pb oraz tak jak to wcześniej podkreśliłem, pracował tak samo przedtem na tzw. "zwykłym" gazie zanim została założona instalacja sekwencyjna oraz na benzynie.
Nie doszukiwałbym się zatem przyczyny takiej pracy silnika w walorach estetycznych instalacji gazowej. Widziałem dziesiątki aut w których wtryskiwacze od lpg rzucone były na kolektor i te auta pracowały normalnie.
Chyba, że jest to jakiś mega zbieg okoliczności, że auto pracowało tak przedtem z innego powodu, podczas montażu sekwencji został on usunięty (np nieszczelności w dolocie) i z powodu jakiegoś uchybienia w montażu tego gazu silnika ma takie same objawy jak przedtem ale z innego powodu. Można by wtedy chyba mówić o jakimś na prawdę MEGA złośliwym zbiegu okoliczności :wow:
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-23, 07:22   

Rafal_e30, podmień kompa benzynowego i skróć przewody do wtryskiwaczy bo jest to poważny błąd montażowy.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Rafal_e30 



Dołączył: 19 Lut 2008
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-23, 11:22   

Oki ogarnę to z tym, że kompa podmieniałem dla sprawdzenia jakiś czas temu i objaw był ten sam.
Ostatnio zmieniony przez Rafal_e30 2013-08-23, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15