BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] Dylemat z m42...
Autor Wiadomość
marcing17 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 29 Lut 2012
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-10-14, 19:33   [E30] Dylemat z m42...

Witam wszystkich :)

W mojej E30 od roku mam zamontowany silnik M42. Mimo że staram się go doprowadzić do jako takiego stanu, to cały czas coś się z nim dzieje.

Cała rzecz dotyczy "słupka", bo osprzęt gra. Przepływka, sonda, czujniki, cewki, chłodzenie itd..

Silnik pracuje nierówno. Na wolnych obrotach jak i w całym zakresie można wyczuć wibracje. Gdy dotknąć silnika podczas pracy wyraźnie czuć że brakuje mu tej płynności, tak jakby któryś gar nie pracował jak należy. Bierze olej, przez 5 tys. km dolałem już 3 litry :/ Łańcuch nieszczególnie hałasuje (nowy napinacz), jednak przy odpalaniu słychać przez pół sekundy wyraźny klekot, jakby zawory? Na zimnym delikatnie cyka któryś z nich, ustaje po 5 min. Ciśnienie oleju raczej w normie, wnioskując po kontrolce. Spalanie jest normalne, do 12L lpg. Gaz sekwencyjny, wyregulowany, nie czuć różnicy w mocy lpg/pb. Jedna rzecz odsyć mnie niepokoi, bo z odmy idzie dość dużo syfu, nie dmucha z bagneta, ale spod korka wlewu oleju wyraźnie czuć spalinami.
Zanim włożyłem silnik zostały zdjęte miski i pokrywy, wymienione uszczelki. Niestety uszczelki pod głowicą nie robiłem, ale ktoś był przede mną i silikonu nie żałował. Nie znam powodu zdjęcia głowicy. Rozrząd nie wyglądał za ciekawie, chociaż z początku pracowało wszystko ok. Załączę jedno zdjęcie, żebyście ocenili stan kół zębatych i czy warto się w to pchać z kosztami.. Najbardziej boję się że coś będzie nie tak z którymś tłokiem, nie wiem czy opłaca się remontować dół. Jeśli chodzi o głowicę to podejrzane są uszczelniacze zaworowe. Filtry i olej na bieżąco, świece wymienione parę tygodni temu. Nowa sonda (bosch), cewki z m60. Dodam jeszcze, że po zdjęciu górnej miski musiałem ją solidnie wymyć z nagaru...
Szkoda mi tego motoru bo moc jest całkiem spoko, ale tutaj przychodzi pora na rachunek czyli czy remontować czy szukać zdrowego m50. Remont = pewny motor, swap to trzeba dokupić wał, dyfer itd. Sam nie wiem co zrobić, tym bardziej że budżet ograniczony, powiedzmy do 5000 pln. Liczę na to, że coś mi doradzicie...

Pozdrawiam Marcin

http://imageshack.us/photo/my-images/21/7cvx.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/703/91r5.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/706/e93p.jpg/
_________________
///E30 316i -> M42B18
Ostatnio zmieniony przez marcing17 2013-10-14, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-14, 20:55   

Sprawdź ciśnienie na cylindrach i będzie wszystko jasne.

Ktoś zamontował uszczelkę pod głowicą na czerwony silikon??

Myślę że ten silnik to trup. Od biedy poszukaj słupka m42 z e36,

A jak chcesz 6 garów to szukaj m52b28 (od biedy m52b25), w 5 tyś powinieneś się zmieścić.
_________________


E30 + E91
Ostatnio zmieniony przez Cypisek 2013-10-14, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcing17 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 29 Lut 2012
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-10-14, 21:32   

Ciśnienia nie sprawdzałem, mój błąd, a właściwie to z niechcenia.. dać trochę oleju na tłoki przy pomiarze? Na ciepłym czy na zimnym? Czy może tak i tak? Robiłem raz pomiar z kumplem w jego bmw, ale to było dawno temu..

Silikon czarny na pewno na tej gumowej przy kanale wodnym, więc wnioskuję że pod właściwą uszczelką również coś posmerfowali..

Co najgorsze, tym trupem trzeba jeszcze trochę pojeździć bo od razu sie kasy nie natrzepie..

Mówisz że Vanos nie sprawi problemów? Montażu się nie obawiam, tylko nie za wiele mogę powiedzieć na temat Vanosa, nie wiem jakie są objawy gdy coś jest nie tak..

Czy dyfer musi być koniecznie duża głowa czy wystarczy z compact'a lub diesla 3.xx mała?
Jak wygląda sprawa z krzyżakiem na skrzyni? W tej chwili wał napędowy mam ten rozsuwany, da się jakoś to zmontować z połówek w razie coś?

I dzięki za odpowiedź, zawsze to ktoś obeznany coś doradzi, wśród znajomych nie mam niestety żadnego bmw guru, więc zostaje mi forum i Wasza pomoc.

Pozdrawiam
_________________
///E30 316i -> M42B18
Ostatnio zmieniony przez marcing17 2013-10-14, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-15, 05:45   

Cytat:
Technika pomiaru:
Stan techniczny silnika, bez jego demontażu, ocenia się na podstawie osiągów samochodu, zużycia paliwa, oleju oraz ciśnienia sprężania w cylindrach. Pomiar stopnia sprężania silnika służy do sprawdzania stopnia zużycia elementów silnika, które maja wpływ na szczelność cylindra tzn. gładzi cylindra, tłoka, pierścieni oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Wykonanie pomiaru:
- sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów ponieważ mają one wpływ na wynik pomiaru
- po nagrzaniu silnika do temp 70-80C wykręcić wszystkie świece zapłonowe lub wtryskiwacze (niedopuszczalne jest wykonywanie pomiarów na zimnym silniku, ponieważ zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania)
- całkowicie otworzyć przepustnice w celu uzyskania lepszego napełnienia cylindrów. Należy przy tym skorzystać z pomocy drugiej osoby, która wciśnie do oporu pedał przyspieszenia oraz będzie obsługiwała włącznik zapłonu
- przygotować przyrządy do pomiaru: nacisnąć iglice zaworka odpowietrzającego znajdującego się w końcówce przyrządu, sprawdzić początkowe ustawienie wskazówki i w razie potrzeby obracając tarczę z podziałką wyzerować
- końcówkę próbnika wcisnąć w otwór świecy zapłonowej lub wkręcić w otwór wtryskiwacza, zwracając szczególną uwagę na zachowanie szczelności tego połączenia
- włączyć rozruszniki i napędzać nim silnik tak długo, aż wskazówka manometru nie przestanie się przesuwać. W tym czasie wał korbowy powinien obracać się z prędkością co najmniej ok.100 obr/min. Warunkiem uzyskania takiej prędkości obrotowej silnika jest całkowicie naładowany akumulator samochodu. Przy mniejszej prędkości obrotowej zbyt duży jest wpływ nieszczelności między tłokiem a cylindrem na wartość ciśnienia, które może okazać się zaniżone
- po wyłączeniu rozrusznika odczytać wskazania na próbniku.


Jak będzie źle to możesz wlać trochę oleju.

marcing17 napisał/a:
Mówisz że Vanos nie sprawi problemów? Montażu się nie obawiam, tylko nie za wiele mogę powiedzieć na temat Vanosa, nie wiem jakie są objawy gdy coś jest nie tak..
\

Tak bo vanosy ludziom bez przerwy sprawiają trudności, zawsze powtarzam żeby wsadzili zamiast niego kawałek drewna albo przesiedli się do audi 80. 23 letnie m50 na pewno będzie lepsze :wink:

marcing17 napisał/a:
Czy dyfer musi być koniecznie duża głowa czy wystarczy z compact'a lub diesla 3.xx mała?
Jak wygląda sprawa z krzyżakiem na skrzyni? W tej chwili wał napędowy mam ten rozsuwany, da się jakoś to zmontować z połówek w razie coś?


a to sobie już znajdziesz.
_________________


E30 + E91
 
 
 
marcing17 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 29 Lut 2012
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-10-15, 15:34   

Dziękuję za pomoc, teraz chociaż wiem w jakim kierunku działać.. :) Myślę że dalej już sobie dam radę. Pozdrawiam! :)
_________________
///E30 316i -> M42B18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15