BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] M20B20 L-jetronic po odpaleniu wchodzi na 2k rpm
Autor Wiadomość
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-10-19, 19:44   [E30] M20B20 L-jetronic po odpaleniu wchodzi na 2k rpm

Witam.
Po 6 latach przerwy wróciłem do E30 :) i mam problem.

E30 coupe 2.0 l-jetronic. Odpala od strzała i od razu wchodzi na 2k rpm. Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. W motronic'u to wiadomo, silniczek krokowy i heja. A w tym super analogowym wtrysku?
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-10-19, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-10-30, 18:57   

Pod kolektorem dolotowym masz termostatyczny zawór powietrza dodatkowego w kształcie litery H. Idą do niego dwa węże wodne i dwa powietrza.
Jak on będzie niesprawny to będzie za wysoko z obrotami ale powinno troszkę spaść po
rozgrzaniu. Element 11.
Volume air flow sensor - BMW parts catalog

Jest też regulacja obrotów na kolektorze nad klawiaturą czyli patrząc od strony wydechu jest do kolektora przykręcony króciec z wężami i śrubą regulacyjną wolnych obrotów.
Dostęp do niej jest od strony grodzi i trzeba do tego krótkiego wkrętaka płaskiego.
Element 5.
Intake manifold system - BMW parts catalog

Wolne obroty ustawiamy tylko tą śrubą a nie na przepustnicy a tym bardziej nie na lince.
_________________
E39 530d 00r
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-10-30, 18:59   

Wywaliłem na próbę tą gruszkę, która popycha dźwignię przepustnicy, ale efekt jest taki sam. Linka gazu jest luźna, więc ją też wykluczam. Dodam jeszcze, że mam strasznie rozregulowane zawory, ale to raczej nie powinno mieć wpływu. Jak odpinam przepływomierz auto gaśnie.

Po kilku dniach dotarły zamówione części z ASO.

1. Wymieniłem gumę przepływomierza na nową.
2. Wymieniłem przewody podciśnieniowe na nowe - 4szt.
3. Wyjąłem przepustnicę, wyczyściłem ją z nagaru, wymyłem całą, wykręciłem i wyczyściłem śrubkę od regulacji wolnych obrotów, czujnik położenia przepustnicy również wyczyszczony.
4. Rozebrałem i wyczyściłem zawór podciśnienia z tyłu kolektora nr 5 - śruba wkręcona na max'a bo inaczej wchodzi na jakieś obroty z kosmosu.

I chyba zaczęło działać. Teraz mam na zimnym ok. 900-1000 rpm, na ciepłym ok 600-700rpm.

Niestety radość była przedwczesna. Okazało się, że nie podłączyłem podciśnienia z odmy. Auto pracowało jak trzeba, ale odma była otwarta.

Wężyk z zielnym "kółkiem" idzie do króćca na przepustnicy, w to samo miejsce co idą 2 wężyki od wody. Wężyka z czerwonym "zygzakiem" w ogóle nie powinno tam być, założyłem go na próbę jako wolny przelot powietrza. Jak w ogóle odepnę od króćca wężyk to też wchodzi na obroty, jak jest odpowiednio długi jest ok. Jak go zatkam też wchodzi na obroty.

_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-10-30, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-10-30, 19:13   

A ten zawór termostatyczny pod kolektorem w ogóle jest?

Bez sensu- jak podajesz lewe powietrze przed przepustnicę to pracuje dobrze. :shock:
_________________
E39 530d 00r
Ostatnio zmieniony przez Artur C. 2013-10-30, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-10-30, 20:25   

Wiem, ale przypadkiem do tego doszedłem.
Jutro rozbiorę ten zawór H i zobaczę co tam się dzieje. Jutro dam znać
A powiedz mi ta śruba na zaworze podciśnienia z tyłu kolektora powinna być wkręcona do końca czy mniej. Bo jak ją wykręcam to obroty rosną.



P.S. Najprościej były by wywalić osprzęt i wsadzić motronic. Ale puki co chcę zostać przy oryginale.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-10-30, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-10-30, 21:15   

Reakcja na śrubę prawidłowa i na pewno nie powinna być wkręcona na maxa.
A stopień jej wkręcenia jest zależny od stopnia niedomknięcia (na gorącym silniku) zaworu termostatycznego pod kolektorem.
_________________
E39 530d 00r
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-10-30, 21:16   

No cóż to jutro 8 rano Jr. do przedszkola, a jak grzebię w aucie :P

[ Dodano: 2013-10-31, 09:23 ]
Wyjąłem, ten zawór wodno-powietrzny. Wyczyściłem go z nagaru, wymyłem, zeskrobałem kamień wodny, wymyłem w kwasku cytrynowym, co by usunąć resztki kamienia. Po włożeniu do gorącej wody, wysuwa się tłoczek zmniejszając przepływ, więc chyba działa. Składam to do auta i się sprawdzi.

[ Dodano: 2013-10-31, 10:06 ]
Złożyłem, ale niestety efekt jest taki sam. Muszę od kogoś pożyczyć przepływkę i przepustnicę ze sprawnego silnika na podmiankę, bo już mi się skończyły pomysły.

Przepływkę, też wyjąłem i wymyłem, pracuje ładnie i lekko.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
 
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-10-31, 13:16   

yoshi napisał/a:
I chyba zaczęło działać. Teraz mam na zimnym ok. 900-1000 rpm, na ciepłym ok 600-700rpm.

Niestety radość była przedwczesna. Okazało się, że nie podłączyłem podciśnienia z odmy. Auto pracowało jak trzeba, ale odma była otwarta.

Wężyk z zielnym "kółkiem" idzie do króćca na przepustnicy, w to samo miejsce co idą 2 wężyki od wody. Wężyka z czerwonym "zygzakiem" w ogóle nie powinno tam być, założyłem go na próbę jako wolny przelot powietrza. Jak w ogóle odepnę od króćca wężyk to też wchodzi na obroty, jak jest odpowiednio długi jest ok. Jak go zatkam też wchodzi na obroty.

Wszystko by się zgadzało , jak masz wszystko w porządku i zdejmiesz odmę to auto powinno zgasnąć. Ja mimo wszystko obstawiałbym za nieszczelnościami lub zaworem od ssania - tym ze sprężyną - może źle złożony???
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-10-31, 13:57   

Auto nie gaśnie jak zdejmuję odmę, tylko obroty spadają, ale jak zrobię to od strony odmy, jak od strony przepustnicy to rosną.

Nie wiem o który zawór od ssania Ci chodzi. Jeśli ten z diagramu nr 11, to tak jak opisałem dziś rano on działa chyba poprawnie.

Natomiast tan z tyłu kolektora nr 5 na drugim diagramie jest wyczyszczony i tyle tam jest tylko śruba i kanały.

Wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia (nowe albo używane w dobrym stanie) więc chyba nie szczelności tam nie ma.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
 
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-10-31, 14:53   

jedynie jak moge pomoc, to tym że mam trzy takie osprzety i jak cos to mozesz podjechać popodmieniać.
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-01, 18:58   

Sprawdź może szczelność na kolektorze dolotowym - uszczelkach. posmaruj benzynę pędzelkiem i obserwuj co się dzieje.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-11-01, 19:06   

Jutro podjadę do Szajbaa, pożyczę parę rzeczy i sprawdzę. Jak nie ogarnę tego przez weekend, to w zimę rozbieram cały dolot, piaskuję i składam na nowych lub regenerowanych gratach. Musi to w końcu zacząć działać.
Zapłon raczej wykluczam, bo auto ładnie przyśpiesza i ładnie pracuje (po za klekotaniem zaworów).

[ Dodano: 2013-11-02, 18:48 ]
Dostałem dziś od Szajbaa cały kolektor do M20B20 LE-Jetronic i jest trochę inaczej niż u mnie. Dodatkowa przepustnica powietrza #11 jest dokładnie taka jak na diagramie, skręcana z 2 elementów z jakąś śrubą klucz 13. U mnie jest to monolit bez żadnej śruby.
Zarówno jeden jak i drugi po oczyszczeniu nie domyka się w gorącej wodzie do końca, zostaje jakieś 5mm przepływu między zwojami sprężyny. Nie wymieniałem tego elementu bo nie widzę sensu.
Podmieniłem przepustnice po wcześniejszym umyciu.

Wydaja mi się, że jedyne co mi zostało to zdjęcie kolektora wymiana uszczelek w kanałach ssących i oringu od odpowiedzenia skrzyni korbowej.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-11-02, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-11-02, 20:07   

Ten ze śrubą ma możliwość regulacji domknięcia - więc wyreguluj na ciepło i załóż go.
_________________
E39 530d 00r
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-11-02, 20:27   

OK, jutro tak zrobię, ale bardziej mnie zastanawia coś innego. Jeśli miałby problem leżeć w tej dodatkowej przepustnicy. To przecież na zimnym powinna ona być na max'a otwarta i tak jest, a obroty nie powinny być na poziomie 2k rpm.

[ Dodano: 2013-11-02, 20:51 ]
Rozebrałem tą dodatkową przepustnicę, wymieniłem uszczelkę po między połówkami, zalałem WD40 miejsce gdzie jest tłoczek, z dużymi oporami wkręciłem go mocniej. W tej chwili po zalaniu wrzątkiem zamyka się na tyle, że zwój opiera się o zwój w sprężynie.

Jutro założę i sprawdzę.

Vacuum control — engine - BMW parts catalog

Tak to wygląda u mnie wg.: VIN. I wg. tego to złożyłem.

[ Dodano: 2013-11-03, 11:26 ]
Założyłem ten element i jest dokładnie to samo, po nagrzaniu silnika obroty spadają może o 200rpm, ale tak czy owak jest bliski 2000rpm.

Jak wykręcę śrubkę na zaworze podciśnienia na tyle kolektora to obroty wzrosną do 4k rpm.

Podmieniłem od Szajbaa też przepływomierz i przepustnicę wraz z czujnikiem położenia przepustnicy.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-11-03, 11:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-11-03, 20:54   

A główna przepustnica domknięta jest?
_________________
E39 530d 00r
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-11-03, 22:18   

Tak wyczyszczona i domknięta maksymalnie.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-11-04, 09:45   

To ja bym sprawdził działanie TPS-a czy klikając pray zamknięciu przepustnicy naprawdę podaje sygnał (w tym przypadku rezystancja zero).
_________________
E39 530d 00r
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-11-04, 09:48   

Właśnie próbowałem rozebrać, czujnik położenia przepustnicy, ale bez demolki chyba się nie da, bo jest klejony. To jest z tego co zauważyłem potencjometr z przełącznikiem, ale na szybko jak mierzyłem to na żadnej kombinacji nie znalazłem, żadnej impedancji.

[ Dodano: 2013-11-04, 11:16 ]
OK, udało się rozebrać czujnik położenia przepustnicy. Tam są tylko 2 microswitch'e.
1. przepustnica zamknięta
2. przepustnica otwarta

PINy

3 - 18 - 2

3+18 maksymalnie otwarta
18+2 maksymalnie zamknięta

Jak przepustnica się cofa i czujnik wykryje zamknięcie przepustnicy, to obroty na pół sekundy spadają i znów rosną.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-11-04, 12:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 10:07   

kurde ja tez już jestem głupi zwalaj kolektor nic innego jak lewe ssie.
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-11-05, 14:18   

Dziś oddałem auto do Ubott'a na wymianę paru elementów, przy okazji ma zrzucić kolektor i sprawdzić co w trawie piszczy.

[ Dodano: 2013-11-12, 23:25 ]
Niestety, @ubott miał awarię w warsztacie i nie ruszył tematu. Dziś wtargałem auto do posprzątanego garażu i zacząłem rozbiórkę.
Rozpiąłem cały układ chłodzenia, odkręciłem kolektor ale go nie zdjąłem zostały mi podkładki, które jutro zdejmę magnetyczny łapakiem, bo nie chce ich pogubić, druga sprawa jest taka, że byłem już zmęczony, a wolę jutro do tego na spokojnie podejść.

Dodam, ze brakowało jednej nakrętki klucz 12 przy grodzi.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
 
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-11-13, 10:52   

czyli nasza teoria może się sprawdzić, kolektor bez śrubki, pewnie zdejmowany.
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-11-14, 19:04   

Uszczelki kolektora nie mają żadnych pęknięć, wyglądają bardzo ładnie oringi w bloku jak i w kolektorze, też bez zarzutu, rura odpowietrzenia skrzyni korbowej wygląda ok, zaolejona ale ok.

Także to raczej nie była wina kolektora.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
 
 
 
Luca 



Dołączył: 06 Wrz 2010
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-11-17, 15:22   

Hej

Spróbuj odpiąć wężyk, który zaznaczyłem na zdjęciu, wepnij go w śrubki wystające ze ściany grodziowej lub zaślep.


Mi pomogło :) membrana była uszkodzona w tym zaworze
_________________
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris :( 27-09-2003)
 
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2013-11-17, 19:12   

Zawór membranowy działał poprawnie. W tej chwili temat nieaktualny, bo cały silnik jest już prawie rozebrany niebawem wylatuje z auta i składam go od nowa na nowych podzespołach łączenie z renowacją głowicy.
Myślę, że za rok silnik zagości w komorze, po odnowieniu całej karoserii.
_________________
Pozdr. Łukasz
Renault Espace 2.0dci '07
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
Ostatnio zmieniony przez yoshi 2013-11-17, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Luca 



Dołączył: 06 Wrz 2010
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-11-19, 17:26   

ok, To powodzenia w działaniu.
Pozdrawiam
_________________
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris :( 27-09-2003)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15