E30 z silnikiem M20B20 + zwykły gaz LPG z parownikiem.
Jechałem na nie wpełni nagrzanym silniku na 1 biegu bardzo powolutku, praktycznie bez gazu tocząc się tak koło 500 metrów.
Następnie poczułem spadek mocy jak by silnik się dusił nie miał mocy dopiero powyżej 2tyś rpm złapał moc.
Zgasiłem silnik. Od tej pory nie chce za żadne skarby odpalić na benzynie.
30 minut po fakcie poszedłem jeszcze raz spróbować. Na benzynie ani chwilki nie załapie zaś gdy kręciłem rozrusznikiem jednocześnie "pstrykając" przełącznikiem od LPG silnik zapalił na LPG i chodził normalnie (normalnie się wkręcał i miał moc) Po przełączeniu na benzynę momentalnie zgasł i nie zapali.
Czy mówi Wam to coś? Gdzie szukać problemów co sprawdzić?
Do tego incydentu odpalał normalnie, lecz trochę szarpał przy jeździe na samej benzynie na wolniejszych obrotach (ponizej 2k)
Kolego,
Na początek:
Odpal bez przepływoemirza, on czesto gdy zepsuty powoduje, że nie można odpalić. Potem odłącz czujnik temperatury (u mnie niebieski ale tez bialy bywa), bez niego tez może odpalić
1. Iskra czy jest na kazdym z 6 kabli
2. kompresja na tłokach (urzadzenie za 80pln)
3. szczelność dolotu powietrza za przepływomierzem (pedzelek z benzyna)
4. czujnik temperatury silnika/wody - oporność sprawdzić, najlepiej odlaczyc i odpalic bez
5. czujnik położenia wału jesli występuje sprawdzic czy dziala
6. paliwo czy leje sie na benzynie (odlaczyc wąż do butelki, przekrecic rozrusznikiem)
7. sprawdź wszystkie kable, węże
8. odłączaj każdą wtyczkę, kabel może coś wypadło lub tym sposobem naprawisz
9 prad czy jest na na wtryskach??
Wielkie dzięki za opdowiedzi, do tej pory nie miałem kiedy tam poszperać bo jak przyjeżdżam z roboty jest już ciemno, jutro biore wolne będę walczył dam znać o efektach.
[ Dodano: 2013-11-15, 14:56 ]
Sprawdziłem wszystkie wtyczki kable w porządku, wykręciłem świece - nie dość że zabrązowione to dosłownie pływały w benzynie/oleju? Pachniało jak benzyna zaś wygalało jak olej. Wyczyściłem wkręciłem z powrotem jutro kupię nowe świece.
Dziś z samego rana zapalił od strzała na benzynie. Ale nie chodził zbyt równo próba wkręcenia na obroty skończyła się tym że silnik zgasł i już nie załapał.
Nie mam nanometru by sprawdzić pompę paliwa która jest pod siedzeniem może uda mi się to załatwić na dniach.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, wcześniej po przekręceniu stacyjki zapalały się kontrolki: od oleju, aku, (P), oraz hamulca ręcznego. Teraz zapala się tylko olej a reszta gdy przekręce kluczyk jeszcze dalej.
No i jeszcze jedna sprawa bardzo dziwna myślę że może mieć znaczenie. Poprzedni właściciel zamontował jakiś dziwny przycisk pod radiem. Mówił że zawsze muszę przekręcić zapłon wcisnąć go i dopiero zapalać. Po wciśnięciu słychać pstryknięcie jak by przekaźnika (nie mam pojęcia jakiego i od czego) w każdym razie gdy go nie wciskałem auto chodziło ale nie chciało się w ogóle wkręcić na obroty. Może ma to jakiś związek z moim problemem?
Który przekaźnik odpowiada za pompę paliwa i jak najłatwiej go sprawdzić?
i robisz tak:
otwierasz maske i łączysz jakims kabelkiem bezpiecznik nr.11 i nr.12
wsiadasz do auta przekręcasz kluczyk i słuchasz czy pompa paliwa pracuje, jesli słychać że buczy to silnik musi odpalić
jeśli nie odpali to problem jest gdzieś dalej
i pamiętaj że jak zmostkujesz bezpieczniki i przełączysz na LPG to pompa paliwa cały czas będzie pracować
Skoro na Lpg pracuję nie szukałbym problemu w świecach, kompresji itp. Spr:
-czy pompa podaje paliwo
-jak wyżej pisali regulator
-był strzał na lpg? jesli tak to bardzo duże prawdopodobieństwo, że przepływka kaput
-miałem taki przypadek, że emulator od gazu fiksował i nie chciało auto pracować na benzynie, albo odpalało i kulało
-zacznij od najprostrzych rzeczy, typu bezpieczniki (polecam za pomocą multimetra)
Nie wiem co jeszcze podpowiedzieć
_________________ BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach