Wysłany: 2005-04-15, 19:48 BMW M3 GTR - troszke o moim marzeniu :)
Wersja uliczna BMW M3 GTR (500KM)
BMW zaprezentowało uliczną wersję ekstremalnie sportowego samochodu jakim jest M3 GTR z silnikiem V8. Jego wersja wyścigowa zwyciężała już niejednokrotnie w American Le Mans Series (ALMS). "Uliczne" M3 GTR produkowane będzie od stycznia 2002. Elastyczność produkcyjna BMW Individual pozwala na wypuszczanie krótkich serii z możliwością przystosowania do poruszania się po zwykłych drogach.
Całkowicie zrezygnowano z luksusowego wyposażenia, co czyni z dwuosobowego BMW auto bardzo "purystyczne". Jest ono również bardzo lekkie – dzięki zastosowaniu elementów karoserii z włókna węglowego waży jedynie 1350 kg. Z tego materiału wykonano dach, tylny spoiler oraz przedni i tylni fartuch. Przedłużone fartuchy, wspólnie z tylnim spoilerem optymalizują aerodynamikę BMW M3 GTR.
Silnik V8 o pojemności 4-litrów odpowiada w zasadniczych rysach swemu "bratu" z wersji wyścigowej, o mocy 450 KM. Jednak w związku z dostosowaniem napędu do przepisów dotyczących emisji spalin oraz poziomu wytwarzanego hałasu wersja uliczna ma "zaledwie" 350 KM mocy. O utrzymanie optymalnych warunków termicznych w komorze silnikowej dbają dodatkowe wloty powietrza w masce.
Wersja uliczna z założenia pod względem technicznym ma niewiele się różnić od wersji wyścigowej. W związku z tym, oprócz wyjątkowo lekkiego silnika V8 znajdziemy w niej także sześciobiegową skrzynię, sportowe, dwutarczowe sprzęgło oraz blokadę dyferencjału Variable M.
BMW M3 GTR posiada wyjątkowo niskie zawieszenie oraz dysponuje bardzo sportowo ustawionym podwoziem. Kompaktowy, wysokoosiągowy silnik wyścigowy V8 umożliwia idealne rozłożenie wagi w aucie, co wspólnie z 19-calowym ogumieniem gwarantuje wyjątkowo łatwą obsługę. Ekskluzywność samochodu wymaga po części także mistrzowskiej pracy wykonywanej ręcznie.
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Co do motoru to słyszałem że wersja "cywilna" miałą mieć 445KM...
Tak czy inaczej jeśli byłoby mnie na niąstać, to miał bym dylemat...
M3 CSL czy M3 GTR...
Zaleta CSLa jest motor R6 kotrz jest kwintesencja rzedowych szustek
Natomiast GTR, to jednak typowa wyscigowka wypuszczona na drogi, a to mnie bardziej kreci hehe
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach