Wysłany: 2014-05-15, 15:43 Problem z chłodzeniem swap m50 do e30
Witam.
Problem jest taki że nie mogę odpowietrzyć układu w swapowanym m50b20. Na chłodnicy z osobnym zbiorniczkiem (nie powinno być problemu układ powinien sie sam odpowietrzyć) zalewam chłodnicę wodą (szkoda płynu bo i tak wszystko idzie w piach) przez górny wąż, zakładam wąż i zalewam zbiorniczek wyrównawczy wodą do pełna, odpalam silnik i przez czas dopóki sie nie zagrzeje i nie otworzy termostat nic szczególnego sie nie dzieje poza delikatnie podnoszącym sie poziomem. Im bliżej otwarcia termostatu tym bardziej zaczynają sie pojawiać pęcherzyki powietrza. Po otwarciu całkowitym termostatu woda w zbiorniczku zaczyna sie gotować para z górnego odpowietrzenia chłodnicy :cenzura: jak z czajnika a wode ze zbiorniczka wywala na zewnątrz.
Nie mam pojęcia o co chodzi, dodam że mam odpięte grzanie przepustnicy ale to raczej nie stanowi, podejrzewam pompe wody ale dziwne bo silnik zaraz przed swapem był odpalany w innym aucie i wszystko było ok a po włożeniu do mnie takie coś..
Jeśli macie jakieś pomysły co może być poza pompą to z chęcią wysłucham zanim to rozbiore w mak. Tylko nie mówicie mi że głowica bo to akurat nie możliwe
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-05-16, 13:02
spróbuj odkrecic odpowietrznik w chłodnicy i powoli wlewac wodę az przeleje sie odpowietrznikiem na zimnym, pompe sprawdzisz w 10 minut to tylko 4 srubki, ostatecznie wyjął bym termostat, ogrzewanie w aucie włączone, spróbuj chłodnice podniesc jak najwyzej, spróboj wlac wode że szlaufa pod cisnieniem.
Pompa sprawdzona wirnik cały łożysko nie zatarte, termostat wyjęty bo był truskawka. W oczekiwaniu na nowy złożyłem to bez termostatu, efekt nadal to samo po przejściu wskazówki dosłownie poza granice pionu zaczyna wywalać wode a z cienkiego przewodu u góry chłodnicy :cenzura: para zamiast wody i z tego co czuje to w górnym wężu nie ma wody tylko gorące powietrze.
Już nie mam sił jak sie okaże że to głowica to zrzucę fortepian na tego trupa...
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 02:20
sprawdź zawartość co2 w układzie chłodzenia to będziesz mógł wykluczyć ( lub nie ) uszczelkę pod głowicą. takie badanie kosztuje zazwyczaj 50zł większość warsztatów ma do tego przyrząd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach