BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pewna niewiadoma z elektryką M20B20.
Autor Wiadomość
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-01-23, 12:58   Pewna niewiadoma z elektryką M20B20.

Witam

Mój problem z moim E30 polega na bardzo nierównej pracy na wolnych obrotach jak w każdej M20 dopóki jakiś spec w niej nie namiesza... Silnik po remoncie i od tamtego razu się to wszystko zaczęło... Głowica była wsadzona nowa też od B20 z tym że po jakimś czasie z powodów braku juz pomysłów została odesłana do planowania i remontu ze skutkiem znikomym pod względem poprawy pracy... Zawory są wyregulowane na 0,25 mm i były też ściśnięte na 0.20 bez rezultatu. Pieścienie są nowe w silniku wraz z panewkami wału. Układ zapłonowy cały nowy palec, kopułka bremiego nie jakieś made in nie wiem przewody Beru i nowe świece które nie zrobiły nawet 200 km . Podmienione kompy bez rezultatu ... Nowy krok boscha też nic. Podmieniony przepływomierz na inny też bez rezultatu. Czujnik temperatury niebieski boscha też nie dał efektu. Wtryski były zmieniane na używki wraz z regulatorem od B20 co tez nic nie dało nie wspominając o pompie paliwa i czujniku położenia przepustnicy który też zakupiłem nowy EPS'a. Sonda Też nowa Boscha tylko uniwersalna którą fachmany tak podpieli że wogóle nie działała i trzeba było samemu to ogarniać i dalej nic ... Panowie rozkładam ręce do nieba i błagam o jakieś sugestie... :help: I czy na wtyczce czujnika wału powinno być napięcie 5V jeżeli w tych silnikach stosowany jest czujnik Indukcyjny który przy rozruchy generuje napiecie nie całych 3 V~ ?? ?
Ostatnio zmieniony przez robson253 2015-01-23, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kargul 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2008
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-01-23, 18:41   

Sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza, sprawdź odmę, wężyk od serwa no i od filtra powietrza do kolektora dolotowego.
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2015-01-23, 18:52   

Też to chciałem napisać. U mnie było to połączenie przewodu pociśnienia z serwem.Jak serwo zmęczone to potrafi też przepuszczać.
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-01-24, 07:56   

Pod względem dolotu wszystko jest szczelne bo to na samym początku się za to zabrałem żeby nie zaczynać od kosztów tylko zrobić to bez zbędnego wydawania pieniędzy lecz z serwem jeszcze nikt mi nie podpowiedział że może być taki problem. Dziś sprawdzę jak się zachowa gdy zaślepię przewody od serwa.
Ostatnio zmieniony przez robson253 2015-01-24, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2015-01-24, 15:18   

Może paliwo jest kiepskiej jakości?
 
 
Kargul 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2008
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-01-25, 20:56   

ogolny napisał/a:
Może paliwo jest kiepskiej jakości?

Ta opcja jest możliwa gdyby auto stało bardzo długi czas bez odpalania i dolewania paliwa przed pierwszym odpaleniem...
Więc pytanie do autora. Ile trwał remont i czy dolewałeś paliwo po remoncie???
Osobiście uważam, że opcja z serwem może być bardziej prawdopodobna
 
 
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-01-30, 08:06   

Remont wykonywali mechaniory poleceni przez mojego kolegę ;/ i niestety się zawiodłem . Remont był kupę czasu temu jakieś 3 lata wstecz... Wiem że wyda wam się to paradoksalne co ja tu robię ale nie mam gdzie już szukać pomocy a przynajmniej wiedzy której mi jeszcze minimalnie brakuje żeby rozgryść ten problem. Szczerze mogę powiedzieć że w Wałbrzychu nie ma Żadnego ! ! ! podkreślając to słowo gościa który zna się dobrze na BMW a przynajmniej na tych starszych silnikach które są w E30. Ostatnio sie zabrałem za pomiar wszystkich czujników od nowa i nie ma się do czego przyczepić bo wszystko według książki i wartości w niej podanych działa jak jak powinno. Paliwo Leje tylko Verve 98 na orlenie lub V-powera na Shellu czasami w porywach V - powera Racinga 100 jej wleje i nic to nawet nie dawało ... mierząc sondę jakie wartości pokazuje wskazuje 120mV na ssaniu żeby mieć jakiś chociaż punkt odniesienia gdzie jest problem to i tak dalej nie wiadomo gdzie szukać ... Z tym serwem jeszcze nie walczyłem ale dziś po 12h w pracy zajrzę do garażu przed wymianą rozrządu w moim drugim aucie Fiacie Bravo i napiszę co za rezultat osiągnąłem jak wyżej wymieniłem zaślepiając przewód od serwa idący do przepustnicy ...
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2015-01-30, 17:43   

Spróbuj jeszcze podciągnąć obroty na śrubie od przepustnicy lub lince tak aby się wyrównały.
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2015-01-30, 21:11   

powiedz mi na jakim osprzęcie to masz
motronic czy L-jetronic?

i ile zebrałeś z głowicy?
bo sprawa wygląda tak że kiedy dużo zbierasz z głowicy to pasek rozrządu się "wydłuża" bo czapka siada niżej :wink:
i wtedy zawsze rozrząd jest przestawiony o pół ząbka do przodu albo do tyłu.
w L-jetroniku idzie to oszukać przestawiając zapłon na aparacie
a Motronicu już nie idzie bo ma aparat zapłonowy na wałku rorządu, wtedy ratuje tylko górne koło z regulacją

http://www.neoncars.pl/in...&id_asort=10562
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
Ostatnio zmieniony przez knap 2015-01-30, 21:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-01-31, 12:27   

To jest Motronic tam się nic nie reguluje.Śrubę na przepustnicy masz po to żeby ci się nie zawiesiła po odjęciu gazu i z pewnością konstruktorzy zostawili ją na tym silniku z tego powodu że nie bedzie w niczym przeszkadzać wkładając osprzęt motronica .Zapłonu się nie wyprzedzi ani nie opóźni bo kąt reguluje komputer biorąc sygnały z czujników. Z głowicą Knap Ci nie powiem bo nie przerabiałem jeszcze takiego tematu z braku wiedzy że tak się może dziać.Kiedyś mechanior u którego byłem na kompiem żeby się wpiąć nie miał zastrzeżeń co do osprzętu silnika bo wszystko działało tylko przyczepił się do zapłonu że strasznie miesza na wolnych obrotach w granicach od 3 stopni na 10 kończąc. Gość co mi robił głowicę powiedział że też nie ma pojęcia co to może być bo silnik mechanicznie jest sprawny i dobrze poskładany .
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2015-01-31, 12:41   

Pasek rozrządu do M20 jest w kilku wersjach zębów 127-129 z tego co pamiętam :wow:
 
 
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-01-31, 12:42   

I teraz można by było wytłumaczyć w jakimś stopniu paradoks tego auta które ma iskrę i dostaje paliwo anie odpala. Nie mogłem wyjaśnić sobie jak tutaj może się zapłon mijać jeżeli przewody są podpięte w odpowiedniej kolejności wszystkie czujniki są sprawne a ją zalewa.Głowica była brana z innego auta kupywana na allegro i też nie wiadomo jaka była jej historia w innym aucie. Mam stara głowicę i pamiętając panowie silnik na złożonej właśnie na niej silniku to lało się ze wsząt z niej z wszystkich uszczelnień miała przedmuchy a chodziła jak zegarek ! ! ! . Stara głowica pewnie jezdziła u wszystkich właścicieli które miała ta BMKA po ściągnięciu jej do Polski z niemiec gdzie dopiero ja postanowiłem zadbac o to auto z mizernym skutkiem. Gdybym miał wcześniej pewną wiedzę która teraz mam za tamtych czasów może by nie doszło do takiego problemu jaki teraz jest z tym autem ... Knap a masz jakiś poparty przypadek z tym kołem pasowym wałka rozrządu który pomógł komuś z takim problemem ?? ?

[ Dodano: 2015-01-31, 12:46 ]
A tej długości nie można wyregulować później napinaczem żeby miał odpowiedni naciąg ?? ? Jeżeli by miał za dużo zębów to znaki by się chyba ze sobą nie pokrywały jeżeli dobrze myślę ?? ? Czy w złym kierunku poszedłem ?? ?
 
 
BULLET 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 02 Kwi 2008
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-01-31, 13:50   

Jeżeli jest iskra taka jak potrzeba i jest dawka paliwa taka jak ma być tzn że się ze sobą mijają. sprawdż zapłon co i jak.
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2015-01-31, 16:48   

nie słyszałem jeszcze żeby ktoś miał problem z obrotami po remoncie silnika
ale regulowane koło rozrządu pomaga uspokoić wolne obroty przy sportowych wałkach, tak żeby silnik nie przygasał.

posłuchaj sobie jak chodzi M20 na wałku 288 schricka
https://www.youtube.com/watch?v=X_xPNVHB35Y
w takich przypadkach właśnie regulowane koło rozrządu daje rade :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-01-31, 17:03   

Dosłownie moja BMKA tak chodzi ! ! ! Trudno zapali ale jak zapali na zimnym złapie obroty i trzyma właśnie do takiego momentu że zgaśnie i albo z trudem odpali po długim kręceniu lub wogóle. Z tą wysokością głowicy jesteś pewien że palec może za późno lub za wcześnie dawać iskrę na rozdzielacz że w nieodpowiednim momencie następuje zapłon mieszanki ?? ?
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2015-01-31, 17:32   

głowy nie daje, nie miałem Twojego silnika na stole i nie mogłem go zbadać :)
jeśli osprzęt jest ok to będzie przestawiony rozrząd lub zapłon :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-01-31, 22:35   

Cóż do rozrządu ostatnio się dobierałem też z tą obawą że poprzedni mechanicy mogli chcieć wśłanie bawić się w przestawianie go do przodu i do tyłu i się nie myliłem widząc białe kreski na głowicy. Modliłem się aby po ściągnięciu pokrywy zaworów nie było tego o czym mogłem myśleć w najgorszych scenariuszach ;/ ale całe szczęście nic się nie stało przez te próby przestawiania rozrządu. Pewnie nie mogli dojść co jest pięć nadal i ustawili wszystko tak jak powinno być na znakach gdzie mogę to potwierdzić bo to też sprawdzałem.Więc jeżeli mówisz i też mi się wydaje że zapłon się mija z wtryskiem a jak wiemy kopułka jet osadzona nieruchomo na osłonie rozrządu i mocowanie paleca jest na klinie wałka przykręcone w jednej pozycji bez możliwości regulacji to ścięcie głowicy mogło spowodować takie poważne kąplikacje w prawidłowej pracy silnika????
Ostatnio zmieniony przez robson253 2015-01-31, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2015-02-01, 13:35   

spróbuj pożyczyć aparat zapłonowy od kogoś kto ma E21, pierwsze modele E30 lub E28
jak nic nie pomoże to już tylko rozrząd :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-02-01, 14:10   

Chodzi CI o aparat który wychodził z bloku silnika po którym jest zaślepione miejsce koło alternatora tak ?? ?
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2015-02-01, 19:13   

dokładnie wszystko pasuje P&P :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2015-02-01, 19:24   

knap napisał/a:
dokładnie wszystko pasuje P&P :wink:

Wszystko ?

Przewody zapłonowe muszą być dłuższe,bo aparat jest dalej od świec :wink:
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2015-02-01, 20:30   

dla mnie to było oczywiste że musi mieć aparat z przewodami wysokiego napięcia :)
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
robson253 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Lis 2012
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 2015-02-02, 13:20   

Z tym aparatem będę miał problem bo w okolicy nie ma żyjących takich starych silników które mogły by się nadać jako dawcy części ... Popróbuje z tym regulowanym kołem. Już pytałem się o nie w sklepie i jak będę miał wypłatę to zaopatrze się w nie koło 20 lutego bo w tym terminie ma byc dostawa. Lepiej się to opłaci pod względem cenowym bo patrząc na allegro na rozpiętości cenowe używek chodzi mi o aparaty tego typu za sama używkę trzeba wybulic 150 zł nie liczę przewodów ! Dlatego koło będzie łatwiejszym rozwiązaniem. Jak zamontuję i wypróbuję to się odezwę i zdam relację z wyników operacji :P

[ Dodano: 2015-02-06, 08:43 ]
Chciałbym się zapytać wszystkich forumowiczów czy jest ktoś na forum kto dobrze ogarnia elektrykę BMW e30 ?? ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16