Wysłany: 2015-09-17, 14:23 [E30] AlpinWeiss E30 Coupe
Witam, zaprezentuję swoją kupetkę. ą już od prawie 2 lat a dziś dostaje drugą młodość!
MODEL: BMW serii 3 (E30), 1988, coupe. Kolor Alipn Weiss
SILNIK: 2.0i, m20b20 6 cylindrowy rzędowy + LPG na blosie ze sterownikiem samba. Większa chłodnica wody z 2,4td.
UKLAD DOLOTOWY: seria + stożek gdyż ori pucha z filtrem nie zmieściła się z blosem.
UKLAD WYDECHOWY: seria, wycięty kat + strumiennica, nie planuję zmian bo seryjny wydech jest bardzo dobry, znawcy tego silniczka wiedzą jakie ma brzmienie
ELEKTRONIKA: komputer pokładowy, el. lusterka, centralny. I tu również brak większych planów, nie chcę pakować za dużo elektroniki do klasyka, który nie powinien jej mieć..
UKLAD NAPĘDOWY: seria.
ZAWIESZENIE: Blistein B6, Springi K&N -60/-40
UKLAD HAMULCOWY- seria na klockach stoptech.
RARYTASKI:lotka mtechnik, roleta tylnej szyby, uchylne tylne szybki:), szyber daszek, zielone szyby, lampy black hella przód i mhw red tył, ori komplet kluczy pod klapą bagażnika.
ŚRODEK: fotele sportsize IS'owska krata , kierownica Raid Dino, Ringi na zegarach, dywany e30, wstawki z białej skóry obszyta kierownica białą nitką, ochydnie dorobione kosze głośników w drzwiach podobno ze skóry strusia .
CAR-AUDIO: Narazie nie cuda, ale coś się szykuje.
Ogólnie autko kupiłem w zaniedbanym stanie blacharskim dziurska dziurska .. obecnie auto rozłożoe na czynniki spawa się, konserwuje i maluje na nowo:)
Poniżej krótka foto historia oraz kilka słów co już zrobiłem.
Co zrobione:
- oczywiście multum usterek silnika.. kompletny remont głowicy, uszczelki głowicy kolektorów, pompa wody rozrząd, termostat wahler'a, komplet czujników temperatury, nowa sonda lambda, czyszczenie przepustncy i krokowca, nowe wisko bilstein, nagrzewnica.. i dołożyłem większą chłodnicę wody z 2,4 td.
Do tego wpadł inny dyfer bo stary swoje już wysłużył noi podpora wału również.
Autko kupiłem w takim stanie jak poniżej, nie wygląda źle natomiast zostało niestety klasycznie zrobione pod sprzedaż czego się spodziewałem.
Oczywiście od razu lusterka ala M3 poszły w kosz zamienione na ori.. pozbyłem się również krzywych felg o szerokości 9J na których moim zdaniem jeździć się nie dało..
Przyszła pora na podłogę.. i tu miałem chwilowe załamanie
Kryzys zażegnany.
W takim stanie jeździłem prawie rok, odkładałem na główny cel, czyli kompletna blacharka..
Oczywiście rdzy i dziur było dużo więcej.. wrzucam poglądowo by nie odstraszać:)
Blacharkę i malowanie robi lakiernik. Więc w między czasie kompletowałem kilka umilających gratów:
Bhella z nowymi szkłami + xenon M-Tech 8000K
Tylne lampy Red MHW
Bloss brc ze sterownikiem samba, bandaże nowy stożek
Oponki ATR Sport 195/50
Wyrównywanie i polerka rantów i środek felgi w czarny połysk (oczywiście zdjęcie robione w trakcie to nie efekt końcowy.
Kompleksowe chemiczne pranie siedzen, kanapy i dywanu. Rozpórka kielichów dedykowana do M20.
Nowe progi reparatulki tylnych nadkoli.
Niestety nawet dach był do roboty..
Pozbyłem się kierunkowskazów z błotników, i anteny z tylnego podszybia (teraz będzie w przednim słupku)
Starą dokładkę pospawałem, przejechałem całą jedną warstwą żywicy z włoknem szklanym i wygląda jak nowa:)
Postanowiłem zmienić kolor - > na biały lecz dużo jaśniejszy odcień porównywalny do "AlpinWeiss III"
Różnica pomiędzy nowym a starym odcieniem
Przedni pas, progi oraz tylny pas idzie w delikatny biały baran, wygląda mniej więcej tak (już w nowym kolorze)
Dodatkowo wpadły delikatne "kosmetyczne" sprawy typu:
- shortshifter (zrobiłem sam bo przy odrobinie wiedzy można to zrobić samemu i porządnie bez płacenia kroci)
- zmiana żarówek podświetlenia centralnego i zegarów na ledowe
- dodatkowe wygłuszenie całej podłogi i bagażnika
- wymiana przewodów hamulcowych na miedziane (stare posypały się w rękach!)
- wymiana klocków przednich na Stoptech przetoczenie przednich tarcz, cylinderków hamulcowych, szczęk tył + przetoczenie bębnów
- wlew LPG przeniesiony pod klapkę wlewu paliwa
Aktualnie autko stoi w podkładzie pod kolor, po malowaniu od razu dostanie nową konserwację podwozia. Szukam plastikowych nadkoli gdyż poprzedni właściciel wyrzucił... no i tylnych sprężyn -40 gdyż jedna mi pękła:(
Myślę równiez o odnowie listw i grila lecz nie mam pomysłu.. kosmetyki to efekt chwilowy.. czytałeem coś o opalarce czy ktoś coś powie mi w tym temacie?
Ostatnio zmieniony przez CmK 2015-09-21, 08:32, w całości zmieniany 7 razy
Zrezygnowałem z oryginalnie czarnych progów i czarnych pasów pod pasem przednim i tylnym teraz są pokryte białym baranem co wizualnie posadzi ją troszkę bliżej ziemii. Oczywiście na to jeszcze idzie kolor karoserii.
PS. Poprawiłem zdjęcia
[ Dodano: 2015-09-22, 08:13 ]
Komora poskładana !
Ostatnio zmieniony przez CmK 2015-09-21, 08:37, w całości zmieniany 2 razy
Aktualnie trzeci dzień walczę z kablami by wszystko zrobić jak trzeba. Napędy, wał poskładane podłoga zakonserwowana wydech trochę furczał na łączeniu więc trzeba było go też zrobić.
Niestety pierwsza próba odpalenia nie udała się bo pompa nie dostaje prądu, dziś po pracy będę szukał tego przyczyn.
Zdobyłem nowe sprężyny tylne bo stare były pęknięte, te delikatnie krótsze ale ewidentnie twardsze - zobaczymy jak to będzie.
Co do nerek postanowiełem że raczej pójdą w czarny eleastyczny mat do zderzaków, zrobiłem na próbę tym jedną listwę wygląda super i nie zwraca na siebie uwagi - a tak powinno być.
Lakier siadł pięknie postaram się jakieś fotki wrzucić wieczorkiem. Pozdrówka!
[ Dodano: 2015-09-29, 10:35 ]
Delikatnie niższe i twardsze springi na tył, stare pękły..
Myślę że jutro już będzie przy finiszu. Deskę mam poskładaną wiązkę ogarniętą więc teraz już z górki.
Ostatnio zmieniony przez CmK 2015-09-29, 09:38, w całości zmieniany 2 razy
No jak widać nie dążyłem do 100% oryginału dlatego blenda jest biała. Myślę że gdyby miała być czarna progi również trzeba by w oryginal czyli czarny.
Auto ma kilka elementów że tam powiem customowych. Czy lepsza czarna czy biała myślę że kwestia gustu mam nadzieje że po prostu nie ma wsi...
Narazie autko będzie zimować bo ja itak poza granicami. W garażu z innym również kompletnie odnowionym jeszcze starszym dziadkiem Saab 900 2.0
Ostatnio zmieniony przez CmK 2015-10-21, 13:19, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach