BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e30]termostat wody M40
Autor Wiadomość
Rekin_Poznań
[Usunięty]

Wysłany: 2005-10-08, 08:23   [e30]termostat wody M40

Witam
Mam problem od 2 dni z przegrzewaniem sie silnika m40 1.8
Myślałem ze mam wisko uszkodzone ale jednak nie.Założyłem 2 inne wiska i tez mi sie nie krecą :( Czy to będzie termostat? chłodnica niby goraca jest :cry:

Wymienić mam zamiar dzisiaj termostat wody i mam pytania

1 jak go wyjac ? jakieś informacje? zeby czegoś nie zepsuć , bo na mechaników juz nie moge liczyć i nie mam mechanika!! :twisted:

2 jak skutecznie w 100% odpowietrzyć układ gdzie są dokładnie odpowietrzniki ile ich jest itp


Pozdro

Każde informacje mi sie przydadzą :wink:
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-04-18, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2005-10-08, 08:56   

skoro to nie visco, to może to być termostat, pompa lub zapowietrzeny układ

http://www.realoem.com/bm...556&hg=11&fg=35

trzeba go po prostu wykręcić


co do odpowietrzania, to faktycznie trochę żmudne, ale dośc proste - było o tym sporo na forum

co do pompy, to są pewne objawy, które wyraźnie na nią wskazują - np. leci z niej woda - poza tym brak jest obiegu w układzie - nie pamiętam jak to wygląda w M40 :oops: , ale w M20 widać jak wężykiem wraca płyn do zbiorniczka tuż pod korkiem
Ostatnio zmieniony przez duchPW 2005-10-08, 09:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rekin_Poznań
[Usunięty]

Wysłany: 2005-10-08, 09:08   

Dzieki za link!!! :D

Pozdrawiam!
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2005-10-08, 09:25   

oczywiście, po sprawdzeniu/wymianie termostatu też będziesz musiał odpowietrzyć układ
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2005-10-08, 09:58   

W M20 jeśli siada pompa to często sięzdarza że słychać jest szum łożyska w pompie wodnej. W M40 powinno być podobnie.
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2005-10-08, 10:31   

Miałem podobny problem w m40 stawiam na zapowietrzony układ... co do odpowietrzania jest prościej niż w m20 ponieważ m40 ma dwa odpowietrzniki jeden na kolanku za termostatem drugi na chłodnicy obok zbiorniczka wyrównawczego...

Jeżeli chcesz wymienić termostat nie zpuszczaj całego płynu z układu tylko pod zbiorniczkeim wyrównawczym jest korek spustowy (najczęściej niebieski) otwórz pokrętło ogrzewania na desce na full spuść z chłodnicy przez ten niebieski korek około 2l płynu (cały układ w m40 ma 6l pojemności) odkręć trzy śruby na kolanku z przodu silnika wyjmij termostat wsadz nowy przykręć odkręć oba odpowietrzniki (na kolanku i na chłodnicy ten drugi odkręcaj najlepiej monetą 1 albo 2 pln bo jest plastikowy nie śrubokrętem bo to jednocześnie zaworek bezpieczeństwa przegrzanego ukłądu chłodzenia i jak za mocno dokręcisz to albo go zerwiesz alboalbo nie zadziała prawidłowo jak przegrzejesz silnik i pójdzie jakiś wąż od wody) wlewaj płyn aż z obu odpowetrzników zacznie wypływać płyn zakręć korek zbiorniczka wyrównawczego dokręć odpowietrzniki pokrętło ogrzewania na desce nadal na FULL (pamiętaj inaczej nie odpowietrzysz) zapal silnik rozgrzej aż załaczy się wisko najlepeiej krótka przejażdżka na postoju długo sie będzie grzał temp. w ok. połowy wskaźnika odkręcaj powoli odpowietrznik na kolanku aż płyn zacznie lecieć bez piany i bąbelków powietrza potem ten na chłodnicy tak samo powoli i monetą aż będzie uciekał płyn bez piany i bąbelków jeżeli ubyło za dużo płynu to dolewaj na wyłaczonym silniku inaczej jak odkręcisz korek to fontannę zrobisz bo pompa wody będzie płyn pompować dolej zakręć korek zapal i ponownie odpowietrzaj można lekko przygazowywac w momencie odkrecania odpowietrzniaka tak do 1500obr. ale puszczaj gaz dopiero jak dokręcisz odpowietrzanik inaczej zaśnie powietrze po puszczeniu przepustnicy i praca na marne.
Na zimnym silniku płyn powinien siegac do połowy zbiorniczka do kreski z napisem a nagrzany układ (silnik) podniesie się do poziomu 9 kreski .
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
piotr323 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2005
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-10-10, 08:53   

przy sprawnym termostacie nagrzewa się dolna rurka od chłodnicy po prawej stronie, a jak jest walnięty to nie otwiera dużego obiegu i ta rurka jest zimna, to najprostszy sposób sprwadzania termostatu,
a przy odpowietrzamiu nie trzeba używać otworu w kolanku, bo chłodnica i tak jest wyżej, patrz MARAS :roll:
_________________
BMW Klub Wrocław
Pióra wieczne
 
 
 
potejtos 



Dołączył: 17 Kwi 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-15, 08:53   

Cześć,

czy ja dobrze rozumiem? Jesli jest sprawny termostat, to obie rurki od chlodnicy po stronie zbiorniczka powinny byc gorace? U mnie tak jest, z tym ze ta gruba od termostatu do chlodnicy (wchodzi do chlodnicy po drugiej stronie niz zbiorniczek) jest lekko ciepla, a temp na wskazniku jest w 3/4 skali. Wisko ok, pompa wody tez. Zostaje termostat, czujnik, zegary albo uszczelka pod lbem.

[ Dodano: 2011-04-18, 15:51 ]
Wymienilem termostat i wszystko wydaje sie byc ok, tylko teraz autko strasznie powoli mi sie nagrzewa. Do pracy mam ok. 6km, i wczesniej w polowie drogi miałem juz 1/4 skali, teraz mam ledwo 1/4 na miejscu. Czy tak powinno byc? Wymienilem tez wisko.

Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi o odpowietrzanie. Wiem, ze temat byl walkowany miliard razy. Zrobilem w ten sposob, ze na wlaczonym ogrzewaniu dolalem do pelna plynu, wlaczylem silnik i czekalem az zejdzie plyn. Potem odpowietrzalem korzystajac z odpowietrznika: zakrecilem korek, trzymalem autko na 1500obr i upuszczalem z odpowietrznika, jednak plyn zaczynal leciec dopiero na obrotach ok. 3000. Niby wszystko bylo ok, ale jak odkrecilem pozniej korek, wywalilo mi cala wode ze zbiorniczka. Dolalem do pelna, jeszcze poodpowietrzalem, ale nie jestem przekonany czy jest ok. Wydaje mi sie, ze mam miekkie przewody od chlodnicy. Szczegolnie ten od termostatu oraz ten gruby od chlodnicy do silnika, obok zbiorniczka.
_________________
316i
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17