Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Kwi 2004 Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2005-11-05, 13:10 Zbieżność - Geometria
Witam...
Ostatnio udałem się do warsztatu w celu ustawienia samej zbierzności bez ustawiania kątów bo jestem święcie przekonany że w e30 się nie ustawia z przodu tak samo z tyłu kątów może się myle...
Pytanie do was czy ustawia się kąty w e30??
Ps. Oczywiście zbierzności nie robiłem krutka wymiana zdań i wyszedłęm z tej stacji obsługowej...
_________________ Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
Ostatnio zmieniony przez center 2009-06-22, 10:52, w całości zmieniany 1 raz
mocry [Usunięty]
Wysłany: 2005-11-05, 15:30
Ja robilem niedawno zbieznosc, komputerowo dla wszystkich kol. Placilem cos kolo 80zl i zaplacilbym wiecej ale nie dalo sie ustawic wlasnie katow. Gosc powiedzial mi, ze nie moze tego wlasciwie zrobic, poniewaz moja beta jest troche zglebiona i stwierdzil, ze te wartosci nigdy nie beda takie jak powinny byc...... W kazdym razie z tego wnioskuje, ze jednak sie katy ustawia, ale chyba w seryjnym zawiasie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Kwi 2004 Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2005-11-05, 16:55
ok Lukas to powiedz mi w jaki sposób się kąty ustawia?? przeciesz swoznie sa na stale wachacz jest przykrecony do belki i mc persona, mc person jest na stale do kielichów więc w ktorym miejscu sie tam kąty ustawia??
Zbieżność u siebie robiłem jakieś pół roku temu, mechanik który mi to robił, powiedział że w Beemkach kąty z przodu można regulować, nie pamiętam w tej chwili jak.
Może jest jak piszesz i to ja się mylę...
W tej chwili jużnie jestem tego pewien...
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Czesc, w książce pisze coś na ten temat ale nic z tego nie rozumie, bynajmniej jest temat "Zbieżnośc kół, pochylenie koła, pochylenie i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy" jak by co moge wżucić scany z książki.
Kątów sie nie ustawia(niema żadnej regulacji) a jakiekolwiek dane w katalogach podane są dla seryjnego zawieszenia i jaśli ktoś takowe ma ( ja naprzykład) to tylko wtedy jest to sens sprawdzać. Z drugiej strony mimo nie seryjnego zawieszenia sprawdzając kąty pochylenia itp. można wiele ciekawego o aucie sie dowiedzieć np czy jest naprawde proste czy zawieszenie jest proste itd.
hmm tak sobie czytam ......80zl za zbierznosc i ustawianie katów.....LUDZIE UWAGA!!!!jak ktos bedzie wam chcial ustawiac katy w e30 to uciekajcie od tego mechanika gdzie pieprz rośnie!!!moga byc dwie przyczyny ......albo jest to totalny amator i nie ma pojecia co robi!!!albo...poprostu jest to złodziej bo inaczej nie mozna tego okreslic !!!kasowanie za cos czego sie nie robi i nie mozna zrobić!!
moze wam zaproponowac pomiary kątów ale to tylko dla sprawdzenia trzymania parametrów !!
cala zabawa z ustawieniami e30 konczy sie na rególacji na drązkach(zbierzność) i nic wiecej i to nie powinno przekroczyc 50-60zl i 15min pracy jak jest dobry mechanik i zna sie na sprzecie!!!
pozatym ten kto choć raz rozebral zawieche e30 to wie ze to jest tumano odporne i jak sie nie skreci tak bedzie dobrze ustawione (no poza zbierznościa:)))
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2005-11-06, 12:38
Cypis ... w Wawie normalna cena za zbieżność to 80 - 86zł
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
mocry [Usunięty]
Wysłany: 2005-11-07, 13:25
Ja dalem tyle za sama zbieznosc, z katami usluga jest drozsza. W innych punktach bylo nawet drozej a za 50zl to ustawiaja "recznie" i to tylko przednie kola a tak robic nie chcialem.
PS jak dzwonilem w jedno miejsce to za zbieznosc + katy chcieli chyba ze 130 zl
ludzie jak napisalem w e30 nic poza zbierznoscia przodu sie nie reguluje NIE DAWAC ZAROBIC ZLODZIEJOM!!!!!!!!!!!!!!!!!zadnego ustawiania katów zadnego ustawiania tylniej osi NIE ROBI SIE TEGO W E30 bo poprostu sie nie da !!nie wiem chyba ze koles bedzie ustawial to na ramie naciagajac auto jechal kontówą i spawarą!!!:PPPPPP tylko USTAWIA SIE PRZÓD!!! na tym mozna zakonczyc ta dyskusje:)))
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2005-11-07, 17:00
cypis wyluzuj ... jak dzwonisz gdzies to nie każy w tym warsztacie będzie wiedział że w e30 się nie reguluje kątów, więc podadzą Ci ceny i za zbieżność i za kąty bo to się liczy oddzielnie (80+60) ...
A co do zbieżności to nie polecam absolutnie miejsc typu Carman, Feu Vert, Norauto itd ... na SRforum sa dobre adresy ... wystarczy wyszukac posty na ten temat, bo pamiętam że nie raz to było... (oczywiście głównie wawa)
pozdro
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Siemka
Stary temat....ale zgłębiam go już od dawna bez zadowalającej mnie odpowiedzi.
Więc...że kątów się w e30stce nie ustawi tak jak powinno to byc to wiem.
Ja swoją mam sporo zglebioną więc i kąty sporo odeszły. Jednak gdy patrzę na inne zawiaski mam wrażenie,że mimo obniżenia guma przylega pod kątem niemalże 90stopni.
Może to wrażenie tylko...ale jeśli nie...to powiedzcie jak Wy to robicie ?
Ja jak patrzę na swoją od tyłu...kurde najbardziej szkoda mi utraty trakcji bo kapec nie przylega na całej powierzchni tak jak powinien (pomijam cięcie opony).
PZDR
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach